[WIN 10 Home] Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobasfxp
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 10:39
Van het weekend voor de 2e keer de laptop van mijn vader opgehaald omdat hij Windows hersteld heeft, en zo alle programma's en instellingen heeft gewist.
Nu ben ik aan het kijken welke opties er zijn, om hem wel genoeg privileges te geven om het gevoel te hebben dat het zijn laptop is, maar dat hij niet meer van dit soort ingrijpende handelingen kan uitvoeren.
Ik heb nu een Administrator account aangemaakt, en een apart account voor hem, waardoor ik nu zeker voorkom dat er rare dingen gebeuren, maar bij elk programma dat hij wil installeren moet ik toestemming geven en het admin wachtwoord invoeren.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een optie of programma dat veel dieper gaat in de privileges, en dat de normale accounts gewoon programma's kunnen installeren, en meer niet.

Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad, en zo ja wat zou je mij aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Klinkt flauw, maar wat heb je zelf al gevonden/gezocht? Er wordt hier op het forum minimaal eigen inzet verwacht. Het is niet de bedoeling hier een vraag te "dumpen" en te verwachten dat wij het maar voor je oplossen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ja, je vader uitleggen dat die niet op een knopje moet drukken. Dit mag toch geen uitdaging zijn hoop ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobasfxp
Squ1zZy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:39:
Ja, je vader uitleggen dat die niet op een knopje moet drukken. Dit mag toch geen uitdaging zijn hoop ik :|
Was het maar zo makkelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
tobasfxp schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Was het maar zo makkelijk....
Edit: Rename gewoon systemreset.exe naar:

“C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe” https://www.google.nl/#q=nee+nee+pa%2C+dat+had+je+gedacht

[ Voor 87% gewijzigd door Squ1zZy op 06-02-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobasfxp
FooLsKi schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:36:
Klinkt flauw, maar wat heb je zelf al gevonden/gezocht? Er wordt hier op het forum minimaal eigen inzet verwacht. Het is niet de bedoeling hier een vraag te "dumpen" en te verwachten dat wij het maar voor je oplossen.
Dat is niet flauw, maar ik ben ook niet op zoek naar een oplossing, maar ik ben benieuwd welke ideeën anderen hiervoor hebben.
Natuurlijk heb ik zelf gezocht, en ik heb ook oplossingen gevonden maar niet de ideale.
Maar misschien is die er ook niet.

Ik heb gedacht aan een soort van sandbox te maken, waardoor hij na een herstart gewoon weer een "schone" windows heeft.
Of een laptop met Linux inrichten, waar ik dus wel alle privileges kan weggeven of intrekken, maar dan zal hij over moeten stappen naar alternatieven voor sommige programma's die hij gebruikt.
Of misschien toch gewoon een normale user zonder extra privileges en zoveel mogelijk programma's
installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobasfxp
Squ1zZy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:24:
[...]

Edit: Rename gewoon systemreset.exe naar:

“C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe” https://www.google.nl/#q=nee+nee+pa%2C+dat+had+je+gedacht
'
Dit is wel een hele goeie !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Systemreset.exe renamen naar een executable met parameter gaat je niet lukken. Ook heel prettig voor je system file check (SFC), die hernoemt die gewoon weer terug.

Regedit:

Voeg de volgende sleutel toe:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\systemreset.exe

Maak daarin een REG_SZ aan genaamd "Debugger", met als waarde "c:\dur\dur.durp" of c:\blabla\blabla.bla"

Typ systemreset wat je wil, dat werkt niet meer.

[ Voor 148% gewijzigd door max op 08-02-2017 19:36 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1