Beste Tweakers,
(Allereerst excuses voor de typfout in de titel, ik kan hem niet meer aanpassen.) Thanks!
Sinds drie maanden heb ik de volgende setup thuis staan:
- Receiver: Yamaha rx v557
- 2x Dali Zenor 7 (LF/LR)
- 2 x Dali Zenor 5 (LR/RR)
- 1x Dali Zensor Vokal (C)
- 1x Klpisch klipsch R-12SW
Aangesloten via:
- Nieuwe, dikke kabels
- Bananplugs
- Optical TOSLINK
Aangesloten op:
- HTPC
- Windows 10
- MOBO: Asrock Z97E-ITX
- CPU: Pentium G3220
- RAM : 8GB
- Onboard geluidskaart
Input:
- Spotify
- FLAC
- Films met DTS, DD etcetera.
Nu merkte ik enkele dagen geleden op dat de speakers bij sommige geluiden "kraken". Dit bijvoorbeeld wanneer een download klaar is en Windows een geluid afspeelt. Ook de eerste noten van het nummer "WALLS - Kings of Leon" lijken te kraken.Voorheen heb ik dit niet gemerkt.
Eerst dacht ik eerst dat het de center speaker alleen was, maar alle speakers lijken er last van te hebben. Ik heb de center los aangesloten en daarna een frequency sweep gedaan. Hierbij lijkt het dat bepaalde frequentiegebieden er last van hebben, andere weer niet. Ook de Zensor 5's lijken bij de frequencysweep bij bepaalde frequentiegebieden een raar geluid af te geven. Een film kijken/ muziek luisteren gaat dan ook veelal zonder problemen, echter soms toch dat gekraak.
Het fenomeen dat het "Windows geluid" én muziek via Spotify en geluid van films problemen geven doet mij denken dat het:
- in de receiver kan zitten
- in de geluidskaart van het moederbord
- in de speakers zelf, echter zou dit vreemd zijn.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
(Allereerst excuses voor de typfout in de titel, ik kan hem niet meer aanpassen.) Thanks!
Sinds drie maanden heb ik de volgende setup thuis staan:
- Receiver: Yamaha rx v557
- 2x Dali Zenor 7 (LF/LR)
- 2 x Dali Zenor 5 (LR/RR)
- 1x Dali Zensor Vokal (C)
- 1x Klpisch klipsch R-12SW
Aangesloten via:
- Nieuwe, dikke kabels
- Bananplugs
- Optical TOSLINK
Aangesloten op:
- HTPC
- Windows 10
- MOBO: Asrock Z97E-ITX
- CPU: Pentium G3220
- RAM : 8GB
- Onboard geluidskaart
Input:
- Spotify
- FLAC
- Films met DTS, DD etcetera.
Nu merkte ik enkele dagen geleden op dat de speakers bij sommige geluiden "kraken". Dit bijvoorbeeld wanneer een download klaar is en Windows een geluid afspeelt. Ook de eerste noten van het nummer "WALLS - Kings of Leon" lijken te kraken.Voorheen heb ik dit niet gemerkt.
Eerst dacht ik eerst dat het de center speaker alleen was, maar alle speakers lijken er last van te hebben. Ik heb de center los aangesloten en daarna een frequency sweep gedaan. Hierbij lijkt het dat bepaalde frequentiegebieden er last van hebben, andere weer niet. Ook de Zensor 5's lijken bij de frequencysweep bij bepaalde frequentiegebieden een raar geluid af te geven. Een film kijken/ muziek luisteren gaat dan ook veelal zonder problemen, echter soms toch dat gekraak.
Het fenomeen dat het "Windows geluid" én muziek via Spotify en geluid van films problemen geven doet mij denken dat het:
- in de receiver kan zitten
- in de geluidskaart van het moederbord
- in de speakers zelf, echter zou dit vreemd zijn.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
[ Voor 25% gewijzigd door luuksnijmegen op 06-02-2017 13:40 ]