Toon posts:

Led monitor gesloopt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen!

Onlangs ben ik begonnen met het maken van een smartmirror en hiervoor heb ik een monitor nodig.
Gisteren een philips 24 inch led monitor op de kop getikt, casing verwijderd en toen ging het allemaal heel snel..
Nu zit ik met een display en een kapot controllerboard.
Op het wereld wijde web staan tal van tuts om van een laptopscherm een goed werkende monitor te maken dmv het aansluiten van een chinees controlerboard.
Mijn vraag is nu:
Gaat dit trucje ook werken op een 24 inch led monitor?
Ik hoor graag uw advies of ongezouten mening aangaande deze kwestie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
wat is er kapot aan het controllerboard dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik eigenlijk niet precies maar toen ik de stekker erin deed en mn rpi aansloot gaf ie geen beeld, ik hoorde hem wel aangaan.

Inmiddels is ook de connector tussen het bord en het scherm afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Stuur eens typenummer's van het paneel, foto's van de algehele situatie. Die chinese boards werken alleen als het paneel werkt op LVDS. Als het paneel draait op TMDS hoef je in theorie niet eens een controller board te maken en kan je het door verbinden vanaf een hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/4rf2xxrcr/IMG_20170205_210642.jpg

Als ik vanavond thuis ben zal ik nog een foto van de gehele situatie (lees ravage) plaatsen.

Het complete bord wat op de achterkant van de tv zat inclusief de hdmi ingangen is los van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:04
Een vraagje los van jouw vraag: met welke zoekterm vind je die dubbelzijdige spiegels ? Ben zelf al een tijdje aan het overwegen om hier aan te beginnen, maar vindt nooit dat deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
@Knappa: zoek naar halfdoorlatende spiegels, dat is te krijgen in folies en als glasplaten met een coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 13:53

Genius-General

Expect the Unexpected

Lijkt me sterk dat je gelijk het complete controller board hebt gesloopt, maar ben benieuwd naar de foto's

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Wat vaak gebeurd is dat de backlight stuk gaat. Wat je kunt doen is met een lamp op het beeld schijnen en kijken. Of je dan wat ziet. Mocht je de juiste input geselecteerd hebben natuurlijk.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Pagina: 1