Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik ben begonnen met een leuke hobby,Genaamd Video bewerking .
Helemaal leuk echter loop ik tegen een niet zo een fijn probleem aan en ik hoop eigenlijk dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een Sony actioncam gekocht de HDR-AS200 V om zo leuke beelden van mij sport te maken.

Nu heb ik de actioncam als volgt ingesteld:

Opname MP4
1080x30p HQ
Resolutie 1920x1080
Framesnelheid voor beeldvorming 30p-25p
Framesnelheid voor afspelen 30p-25p
Mbps 16

Als ik dan de beelden op mijn laptop opslaat heb ik echt fantastische beelden gemaakt :) :) als ik ze terug kijk via mijn laptop.

toen heb ik een filmbewerkingsprogramma gekocht de Corel videostudio x9 ultimate.
Leuk filmpje geplakt en geknipt etc etc.
Als ik in dat programma het filmpje bekijk nog steeds top beelden!!

Dan ga ik het filmpje rechtstreeks vanaf het programma naar youtube uploaden met de volgende instellingen
Mpeg-4
1920x1080
25p
8 mbps

Als ik dan het filmpje bekijk zie ik als ik het beeld stil houdt fantastisch beeld,Beweeg ik me camera dan zie ik blokjes,Als ik dan de camera weer stil hou worden de blokjes vanzelf weer scherp en beweeg ik dan weer zijn het blokjes.

Ik heb een link hieronder van het filmpje

YouTube: YouTube

Please wie kan mij helpen ik heb echt alles geprobeerd en ik baal er echt van.

Gr,

Mattijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Volgens mij is dat de beruchte 'youtube-compressie', en daar doe je niks aan. Het kan ook nog zijn dat je filmpje de hogere bitrates nog aan het uploaden is: YT laat eerst een soort 'ruwe' versie zien en pas na een poosje staat de definitieve kwaliteit erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
Vermakelijk filmpje, ik zie inderdaad wel wat compressie artifacts, maar of dat iets is waar je zelf wat aan kunt doen is de vraag inderdaad. Op 1080P op zich prima te bekijken?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Buiten de youtube compressie om zie ik dat soort resultaat niet bij filmpjes van zogenaamde hoge kwaliteit (2k of 4k bijvoorbeeld).

Lijkt me meer een compressieprobleempje in de gebruikte software, mogelijk dat je daar nog wat aanpassingen in kan maken?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
2 opmerkingen:
- topic titel. Dit zou werkelijk op 93% van alle forum posts kunnen slaan.
- het filmpje: is weggehaald door de gebruiker?? Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
"25p
8 mbps"

8 / 8 / 25 = 0.04 MB per frame
Je hebt 25 frames/foto's per seconde en daardoor lijkt het beeld vloeiend. Maar in dit geval laat YouTube bij 1920 x 1080 pixels helaas maar enkele bytes over voor de individuele foto's en daardoor past er gewoon niet genoeg beeldinformatie in om het beeld goed over te laten komen. Bij stilstaand beeld kan de codering de beeldinformatie extrapoleren om de data over verschillende stilstaande beelden te combineren en er zo goed uit te zien. Bij bewegend beeld moet elke frame afzonderlijk getoond worden en daar is in dit geval gewoon te weinig data voor, dus hou je blokjes over.

Ik weet niet of het bij YouTube hoger kan of dat je zonder het programma wel meer Mb/s overhoudt. Poging waard :)

[ Voor 23% gewijzigd door Ample Energy op 07-02-2017 13:00 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je het filmpje handmatig upload bij Youtube heb je volgens mij de optie (of het gebeurt automatisch) om hem in HD te uploaden. Het duurt echter meen ik even voordat de filmpjes ook in die kwaliteit beschikbaar worden en ondertussen is dan alleen de 360p/480p versie beschikbaar.

Pin mij er niet op vast, maar het kan dus zijn dat youtube gewoon nog aan het verwerken is :) Mocht dit niet zo zijn probeer dan eens handmatig te uploaden.

Ps. heb ook even de titel aangepast ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Verwijderd kan je het filmpje weer terugzetten? Ik ben zelf best wel nieuwsgierig.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
8 mbps is niet bepaald een hoge bitrate...

Zorg dat je hem in een hogere kwaliteit naar YouTube upload, dan zorgen zij wel voor compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzby
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-07 11:57
Rikkiz0r schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:24:
8 mbps is niet bepaald een hoge bitrate...

Zorg dat je hem in een hogere kwaliteit naar YouTube upload, dan zorgen zij wel voor compressie.
8mbps is de aanbevolen bitrate voor een 1080p30 filmpje. meer informatie kun je vinden op https://support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=nl

ik raad overigens aan het filmpje gewoon op je harde schijf op te laten slaan, en dan naar youtube te uploaden. Dit is in principe wat je bewerkingssoftware ook doet, maar nu kun je zelf nog een extra controle stap uitvoeren.

En dan natuurlijk de hamvraag, is de encoder in Corel videostudio x9 ultimate wel te vertrouwen of staat er iets verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:38:
Dan ga ik het filmpje rechtstreeks vanaf het programma naar youtube uploaden met de volgende instellingen
Mpeg-4
1920x1080
25p
8 mbps
Altijd het filmpje renderen naar je eigen pc met de bitrate van het bron materiaal (in dit geval 16mbps).

Youtube heeft zijn eigen compressie en dit zorgt er idd voor dat bewegend beeld er vaak minder uit gaat zien. Valt verder niet veel aan te doen, maar als je zelf al met een lagere bitrate begint, dan kan Youtube het ook niet beter maken.

---------
Overigens zal met echt snel bewegend beeld 16mbps nog altijd vrij korrelig zijn. 16mbps is immers vrij weinig tegenwoordig.

Probeer ook eens te spelen met de andere video opname modii. Als ik de specs kijk (onderstaand), moet je zeker met XAVC S wel wat beters krijgen.
SNELHEID VIDEO-OPNAME (ABR / VBR)

Mp4 PS: circa 28 Mbps / HQ: circa 16 Mbps / STD: circa 6 Mbps / HS120: circa 28 Mbps / HS240: circa 28 Mbps
XAVC S 60p/30p/24p circa 50 Mbps, 50p/25p circa 50 Mbps
Pagina: 1