Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze uit 3 laptops maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• imjaimy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb zitten rondkijken voor een nieuwe gaming laptop aangezien ik aardig veel onderweg ben, en bij me vriendin.

https://www.laptopshop.nl/vergelijken/732441/758377/761026

Nou heb ik deze 3 gezien die me wel aanspreken, wat ik ermee doe? ik bewerk veel foto,s luister muziek heb meestal veel dingen open op internet etc. Daarnaast speel ik dan graag games.
Veel weet ik niet over computers, ik heb al beetje gekeken wat alles naast elkaar heeft met de opties en alles.
Zoals G-synch wat houd dat echt in? Zelf is het voor mij een hele lijst en weet ik eigenlijk niet meer wat ik zou moeten kiezen, persoonlijk daarom mijn vraag aan jullie welke zouden jullie persoonlijk kiezen?
Plus MSI en Asus? Wie is over het algemeen beter? Die van MSI heeft ook maar 3 cellen in de accu, en de andere het dubbele? Wat is daar het negatieve aan?

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Gsync weet ik allemaal niet, maar de GTX 1060 op het 4k scherm van MSI is nogal underpowered naar mijn idee, dus daarom lijken de ASUS laptops meer efficiente waarde voor je geld

Vreemd trouwens dat de goedkopere ASUs een TN scherm heeft ipv IPS. Er zijn toch wel betere opties van ASUS voor 2000 euro?

[ Voor 26% gewijzigd door Metaalhoofd op 06-02-2017 11:44 ]

Star Citizen Referral Code

• imjaimy
Metaalhoofd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:42:
Gsync weet ik allemaal niet, maar de GTX 1060 op het 4k scherm van MSI is nogal underpowered naar mijn idee, dus daarom lijken de ASUS laptops meer efficiente waarde voor je geld

Vreemd trouwens dat de goedkopere ASUs een TN scherm heeft ipv IPS. Er zijn toch wel betere opties van ASUS voor 2000 euro?
Oh bedankt dan valt die zoiezo af! :) wil zoiezo een ips of beter!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
imjaimy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:25:
[...]

In de pricewatch staat het bij de meeste ASUS-en niet eens vermeld wat voor scherm het is, dus misschien dat je op de site van ASUS zelf wat andere opties vind.
Coolblue heeft veel, maar ook weer niet alle modellen.

Star Citizen Referral Code

• Folkie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-07 13:54
Dag imjaimy,

Toevalligerwijs ben ik zelf enige tijd op zoek geweest naar een laptop in dezelfde prijscategorie als waar jij in zoekt. Dit alles voordat ik in december eentje heb aangeschaft.

De prijscategorie waarbinnen ik heb gezocht was €2000,- tot €2400,- waarbij ik naar verschillende aspecten heb gekeken.
Uiteindelijk heb ik een pricewatch: Asus ROG G752VS-GC003T gekocht toen deze in de aanbieding kwam.

Tot op heden bevalt deze laptop prima, maar er zijn meer vergelijkbare laptops natuurlijk. Als ik zo naar jouw budget kijk dan zou ik zelf een keus maken uit de volgende laptops.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/646957;577093;577079;704351/
Ook zou je kunnen kijken naar een 17" Alienware. Deze zijn inmiddels ook betaalbaarder geworden en zijn zeker vergelijkbaar met de modellen die ik in de vergelijking heb meegenomen.

Edit:

Wat is G-Sync?

Met G-Sync zorg je ervoor dat monitor en videokaart het weergeven van beelden beter op elkaar afstemmen. Afhankelijk van de verversingssnelheid (Hz) toont een monitor 60, 120 of zelfs 144 beelden per seconde. Videokaarten kunnen deze snelheid echter niet altijd bijhouden waardoor tearing en stuttering kan voorkomen. Met G-Sync verhelp je dit probleem en ervaar je vloeiend beeld tijdens intensieve game sessies.

[ Voor 17% gewijzigd door Folkie op 06-02-2017 12:41 ]

• imjaimy
Bedankt voor je antwoord!

Heb die van jou ook bij me lijstje gedaan, dus denk dat ik deze

https://tweakers.net/pric...957;577093;577079;704351/

nog ff goed doorkijken en hier ergens een keer een keuze uit moet maken.

• Folkie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-07 13:54
Bedenk wel het volgende:

http://www.gamespot.com/articles/nvidia-geforce-gtx-1060-review/1100-6441925/#4K_Benchmarks

Een 1060 is geen geweldige kaart voor een 4k scherm.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
imjaimy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:25:
Een TN paneel is niet alleen kommer en kwel. De reactiesnelheid van TN is nog altijd beter dan die van een IPS scherm. Als je games speelt als shooters waarbij snelheid een must is kan een TN scherm op papier beter zijn.

Het 4K scherm zou ik niet aan beginnen, de GTX 1060 kan dat niet aan. Je zal dan de beeldkwaliteit van de games flink moeten terugschroeven.

De overige twee laptops zijn om het even. Eentje heeft een grotere SSD, maar dat is zowel het enige. Beiden zijn prima, ik denk dat het dan vooral neerkomt op welke je mooier vindt.
Pagina: 1