Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Hallo beste medeTweakers!

Ik heb een beetje een lastige vraag en ik ben zelf helemaal het spoor bijster. Hier eerst een beetje achtergrond informatie: ik heb een Sapphrie R9 290X 4GB GDDR5 (Hynix) die bij mij altijd heeft gewerkt; recentelijk heb ik eindelijk tijd gehad om mijn computer om te bouwen naar waterkoeling. Tot die tijd heeft de kaart altijd gewerkt. Nadat ik de loop af had wilde de computer niet booten met de GPU ingeplugd; ik heb hem toen uit elkaar gehaald en de complete kaart nagekeken; ik kan geen defecten ontdekken (zie foto's hier: http://imgur.com/a/xFnkm). Daarna de kaart weer in elkaar gezet en ingeplugd; toen bootte het systeem gewoon.

Ik kwam toen in mijn werkende windows 10 installatie waar alles feilloos liep; windows update begon te zeuren en heeft toen automatisch de 17.1 drivers geïnstalleerd. Tijdens het installatieproces kreeg ik een blackscreen en liep de audio vast. Computer toen gereset en toen telkens black screen tijdens inloggen (vanaf het moment dat de AMD drivers opstarten). Ik heb sindsdien:
  • Drivers verwijderd met DDU (safe mode)
  • Drivers in safemode opnieuwe geïnstalleerd
  • AMD CCC 15.12 geprobeerd
  • Laatst werkende (16.4) build geprobeerd
  • Clean install van Win10 & Win7 (Win7 is mijn huidige installatie)
  • Andere BIOS geflasht van een R9 390x (zie hier: http://www.overclock.net/...0-290x-updated-02-16-2016)
  • 2 Kabels vanuit de PSU aangesloten op de GPU (Ondanks dat deze het zat aan moeten kunnen - ook volgens Coolermaster specs)
Maar krijg nog steeds deze error! Mijn specs:
#Product
1Intel Core i7-4790K Boxed
1Gigabyte GA-Z97X-SOC Force
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5
1Phanteks Eclipse P400S Zwart Window
4Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9
1Cooler Master V Series V750

Is er iemand die weet wat er aan de hand is? Ik heb namelijk geen RMA meer en wil eigenlijk alles wel proberen, aangezien de kaart nu toch niet werkt :'( :'( :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Vallaquenta op 06-02-2017 11:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Even voor de duidelijkheid je videokaart heeft het gedaan tot de driver update? Kun je hem niet verwijderen en oudere versie terug zetten? Laat windows de driver niet meer updaten.

Werkt dat niet, probeer deze tool eens:

http://www.iobit.com/nl/d...r-pro.php?AFF=40025&__c=1

Driverbooster pakt automatisch de nieuwe en vaak de drivers van de fabrikant. Windows daar in tegen heeft daar problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
erwin26 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:03:
Even voor de duidelijkheid je videokaart heeft het gedaan tot de driver update? Kun je hem niet verwijderen en oudere versie terug zetten? Laat windows de driver niet meer updaten.
Niet alleen de windows driver natuurlijk; ik bedoelde dat windows 10 automatisch de driver had geupdate. De andere keren heb ik gewoon de driver direct van de AMD site geplukt.
erwin26 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:03:
Werkt dat niet, probeer deze tool eens:

http://www.iobit.com/nl/d...r-pro.php?AFF=40025&__c=1

Driverbooster pakt automatisch de nieuwe en vaak de drivers van de fabrikant. Windows daar in tegen heeft daar problemen mee.
Tja, ik heb het daar niet zo op, bovendien is dat pittig dure software. Ik ga het proberen met de gratis versie, maar betalen is niet echt een plan van mij :P

Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Vallaquenta schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:10:
[...]

Niet alleen de windows driver natuurlijk; ik bedoelde dat windows 10 automatisch de driver had geupdate. De andere keren heb ik gewoon de driver direct van de AMD site geplukt.

[...]

Tja, ik heb het daar niet zo op, bovendien is dat pittig dure software. Ik ga het proberen met de gratis versie, maar betalen is niet echt een plan van mij :P

Bedankt voor de reactie!
Ik heb het vaak ook niet op zulke software, maar bij deze ben ik toch heel blij mee dat het bestaat. Gratis versie is prima (vergeten te vermelden). De download en het installeren gaat wat langzaam, maar eventjes wachten kan wonderen doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Waarom heb je besloten om het bios van je GPU te updaten? Als de kaart werkte heeft dat toch geen enkel nut? Nu weet je niet of er iets anders aan de hand was of dat je bios update slecht is (onjuiste settings/DeviceID/clocks) etc..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
prutser001 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:08:
Waarom heb je besloten om het bios van je GPU te updaten? Als de kaart werkte heeft dat toch geen enkel nut? Nu weet je niet of er iets anders aan de hand was of dat je bios update slecht is (onjuiste settings/DeviceID/clocks) etc..
Dat heb ik pas gedaan toen niks hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Vallaquenta schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:12:
[...]

Dat heb ik pas gedaan toen niks hielp.
Ik neem aan dat je het juiste bios geinstalleerd hebt? Kijkend naar geheugen etc? Bij mijn Sapphire kaarten had ik er 1 met Hynix en 1 met Elpida. De Elpida is op aanraden van Sapphire zelf geflashed om vergelijkbare problemen te voorkomen die jij nu hebt.

De Sapphire met Elpida geheugen had vergelijkbare kwalen, na de bios update werkte hij pas naar behoren en had ik geen problemen meer met driver updates.Ik kreeg een mailtje met daarin 2 bios files, ook moest ik een switch op de kaart van stand 1 naar 2 zetten om de juiste bios te flashen. Voor de Hynix uitvoering heb ik later ook een bios update gekregen en ook die geflashed.

- Ik heb even gekeken maar ik kan de mailtjes niet meer vinden voor de bios van Sapphire zelf...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:18

Ron

Probeer ook eens de pc langer te laten staan terwijl het beeld op zwart gaat. Zelf heb ik er ook last van dat met  een driverupdate de pc een goede 2-3 minuten op zwart gaat alvorens het weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
prutser001 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:27:
[...]

Ik neem aan dat je het juiste bios geinstalleerd hebt? Kijkend naar geheugen etc? Bij mijn Sapphire kaarten had ik er 1 met Hynix en 1 met Elpida. De Elpida is op aanraden van Sapphire zelf geflashed om vergelijkbare problemen te voorkomen die jij nu hebt.

De Sapphire met Elpida geheugen had vergelijkbare kwalen, na de bios update werkte hij pas naar behoren en had ik geen problemen meer met driver updates.Ik kreeg een mailtje met daarin 2 bios files, ook moest ik een switch op de kaart van stand 1 naar 2 zetten om de juiste bios te flashen. Voor de Hynix uitvoering heb ik later ook een bios update gekregen en ook die geflashed.

- Ik heb even gekeken maar ik kan de mailtjes niet meer vinden voor de bios van Sapphire zelf...
Jep, maar met de factory default BIOS had hij dit. Zoals in de post staat is het BIOS flashen een van de dingen die ik heb geprobeerd om het te fixen, niet geflasht omdat ik het leuk vond :( was het maar zo'n feest.
ronald245 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:48:
Probeer ook eens de pc langer te laten staan terwijl het beeld op zwart gaat. Zelf heb ik er ook last van dat met  een driverupdate de pc een goede 2-3 minuten op zwart gaat alvorens het weer werkt
Ik heb zelfs 20 minuten gewacht ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Enige mogelijkheid om die kaart te testen in een andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:10
Als ik het goed heb hoort er koelpasta op de ram chips en niet een thermal pad? Mijn broertje heeft dat blok ook en als ik het mij goed herinner geeft het manual dat aan.

Probeer ook eens de BIOS switch om te zetten en het zo even te proberen. Als dat helpt is het een probleem in de BIOS. Ik heb wel eens hetzelfde probleem gehad met mijn 290X en dat kwam door incorrecte voltages, kloksnelheden. Ik zou het gewoon even checken met de switch op de andere BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 01:18:
Als ik het goed heb hoort er koelpasta op de ram chips en niet een thermal pad? Mijn broertje heeft dat blok ook en als ik het mij goed herinner geeft het manual dat aan.

Probeer ook eens de BIOS switch om te zetten en het zo even te proberen. Als dat helpt is het een probleem in de BIOS. Ik heb wel eens hetzelfde probleem gehad met mijn 290X en dat kwam door incorrecte voltages, kloksnelheden. Ik zou het gewoon even checken met de switch op de andere BIOS.
Eh? Wat? Ik zou je broer zijn kaart dan maar even na laten kijken! Ik heb nog nooit gehoord van TIM op de VRMs! Super gevaarlijk ook als je er te veel van op doet! Dat kan vrijwel niet dat hij pasta op zijn VRMs heeft..
prutser001 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:25:
Enige mogelijkheid om die kaart te testen in een andere PC?
Ik denk dat ik dat misschien maar moet proberen idd, maar dan moet ik het blok op lucht testen en dat is niet de situatie waarin ik hem wil testen aangezien hij op water moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Vallaquenta schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Eh? Wat? Ik zou je broer zijn kaart dan maar even na laten kijken! Ik heb nog nooit gehoord van TIM op de VRMs! Super gevaarlijk ook als je er te veel van op doet! Dat kan vrijwel niet dat hij pasta op zijn VRMs heeft..

[...]

Ik denk dat ik dat misschien maar moet proberen idd, maar dan moet ik het blok op lucht testen en dat is niet de situatie waarin ik hem wil testen aangezien hij op water moet werken.
Het is prima in orde. Het is trouwens VRAM niet VRM ;)
Het is ook nog eens een niet geleidende pasta, dus er kan niets fout gaan.

Volgens deze link hebben wij het goed gedaan. Vandaar dat ik me zorgen maakte om de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Het is prima in orde. Het is trouwens VRAM niet VRM ;)
Het is ook nog eens een niet geleidende pasta, dus er kan niets fout gaan.

Volgens deze link hebben wij het goed gedaan. Vandaar dat ik me zorgen maakte om de OP.
Ah, op die fiets. Raar. Maar ik heb dat waterblok niet, deze heb ik :P http://shop.watercool.de/HEATKILLER-GPU-X-R9-290X/en

Bovendien zijn het bovendien VRAM en VRM chips waar ik het over had ;) beste van beide werelden

[ Voor 7% gewijzigd door Vallaquenta op 07-02-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Vallaquenta schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:30:
[...]

Ah, op die fiets. Raar. Maar ik heb dat waterblok niet, deze heb ik :P http://shop.watercool.de/HEATKILLER-GPU-X-R9-290X/en

Bovendien zijn het bovendien VRAM en VRM chips waar ik het over had ;) beste van beide werelden
Nee klopt mijn EK blok had ook gewoon thermal pads.

Wat bedoel je met VRAM en VRM chips? De VRM heeft helemaal geen chips? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:40:
[...]

Nee klopt mijn EK blok had ook gewoon thermal pads.

Wat bedoel je met VRAM en VRM chips? De VRM heeft helemaal geen chips? :?
Ik bedoel de pads op zowel VRAM als VRM >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Vallaquenta schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:43:
[...]

Ik bedoel de pads op zowel VRAM als VRM >:)
Oh aha. Nee dat klopt dan inderdaad. De thermal paste zag er goed uit. Heb je al geprobeerd de kaart te testen met de switch naar de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Er zijn gruwelijk veel mensen die dit probleem hebben.

Paar dingen die belangerijk zijn.

Wat voor versie bios staat er nu op ? GPU-Z kan dit makkelijk achterhalen.

Als je een black screen krijgt, dus je moet inloggen maar je hebt een black screen, werkt shift - ctrl - windows +B om je scherm weer terug te krijgen ? crash die meteen weer ?

Veilige modes geen black screens ? mede door drivers.

Heb behoorlijk wat ervaring met black screens met AMD Kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:16:
Er zijn gruwelijk veel mensen die dit probleem hebben.
Ja klopt! Ik heb denk ik wel honderd forum pagina's doorgenomen om te kijken of ik een oplossing kon vinden, zonder succes :'(
Paar dingen die belangerijk zijn.
Wat voor versie bios staat er nu op ? GPU-Z kan dit makkelijk achterhalen.
Ik kom zo op deze vraag terug! Okay, allebei de BIOS versies draaiden dezelfde versie; 015.040.000.001.003476. De linker BIOS heb ik geflasht naar 015.049.000.000.000000 (R9 390X BIOS, zie link in originele post)
Ik zie nu op de TechPowerUp website een 015.040.000.002 BIOS staan; ik ga deze flashen en rapporteer zometeen hopelijk progressie!
Als je een black screen krijgt, dus je moet inloggen maar je hebt een black screen, werkt shift - ctrl - windows +B om je scherm weer terug te krijgen ? crash die meteen weer ?
Niet geprobeerd. Wat is de functie hiervan? Resolutie herstellen?
Veilige modes geen black screens ? mede door drivers.
Nope, veilige modes doet het inderdaad gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Vallaquenta op 07-02-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Bios updates kunnen jouw probleem mogelijk oplossen, soms heeft Sapphire er zelf 1 - je kan dit na laten kijken op sapphire support site, even ticket aanmaken met de juiste gegevens :)

Soms is er een conflict met de IGPU van de cpu, deze kan je dan ook uitzetten.

Shift - ctrl - windows + B is een toetscombinatie om je actieve gpu/beeldscherm een reset te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:21:
Bios updates kunnen jouw probleem mogelijk oplossen, soms heeft Sapphire er zelf 1 - je kan dit na laten kijken op sapphire support site, even ticket aanmaken met de juiste gegevens :)

Soms is er een conflict met de IGPU van de cpu, deze kan je dan ook uitzetten.

Shift - ctrl - windows + B is een toetscombinatie om je actieve gpu/beeldscherm een reset te geven.
Ja weet ik, daarom heb ik ook al een x een BIOS geflasht (zie hoofd post). Nu met de nieuwe BIOS helaas weer hetzelfde probleem; windows 7 komt tot aan het "Starting Windows" scherm en daarna niets; geen "Welcome" met loading icon of wat dan ook, gewoon zwart scherm. Ook geen audio. Altijd op het punt dat de windows drivers worden ingeladen geeft ie het dus op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
werkt shift ctrl win + B ? gebeurt er dan wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:59:
werkt shift ctrl win + B ? gebeurt er dan wat ?
Nee, want hij start windows niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
"black screen tijdens inloggen"

Dus je kan wel inloggen, na inloggen gaat het fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:03:
"black screen tijdens inloggen"

Dus je kan wel inloggen, na inloggen gaat het fout ?
Vallaquenta schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:27:
[...]
windows 7 komt tot aan het "Starting Windows" scherm en daarna niets; geen "Welcome" met loading icon of wat dan ook, gewoon zwart scherm. Ook geen audio. Altijd op het punt dat de windows drivers worden ingeladen geeft ie het dus op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Ik zou eens Intel HD Graphics 4600 uitschakelen in de bios, ik moest Multi-Monitor uitschakelen in de Bios, nu weet ik niet hoe dit heet bij Gigabyte

Weer drivers verwijderen doormiddel van DDU/AMD Clean, mogelijk een andere pci-e poort proberen.

Ben zelf maanden bezig geweest met een paar experts van AMD en heb er toen alles aan gedaan maar conclusie van alles was dat ik een driver confilct had met intel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:19:
Ik zou eens Intel HD Graphics 4600 uitschakelen in de bios, ik moest Multi-Monitor uitschakelen in de Bios, nu weet ik niet hoe dit heet bij Gigabyte

Weer drivers verwijderen doormiddel van DDU/AMD Clean, mogelijk een andere pci-e poort proberen.

Ben zelf maanden bezig geweest met een paar experts van AMD en heb er toen alles aan gedaan maar conclusie van alles was dat ik een driver confilct had met intel..
Ook al gedaan. Heb in het moederbord BIOS de integrated GPU uitgeschakeld, ook geen nut gehad :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrgnex
Ik ga maar gewoon Google resultaten openoemen, misschien heb jij ze gemist:
- Uninstall the driver.
- Open device manager and right click on the gpu's name and click update. (Display Adapters)
- Write msconfig in the search box and open. In services there is AMD External Events Utility. Just disable it and click apply.
- Then restart the computer.

DO NOT RESTART BEFORE FINISHING ALL OF THE STEPS
Hiervandaan.

Misschien hier even checken?

Ik ben bang dat je kaart het misschien aan het opgeven is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 02:39:
Ik ga maar gewoon Google resultaten openoemen, misschien heb jij ze gemist:

[...]

Hiervandaan.

Misschien hier even checken?

Ik ben bang dat je kaart het misschien aan het opgeven is..
Daar ben ik ook bang voor! :'( :'( :'(

Ik ga kijken naar de links!

EDIT: Helaas, al het volgende geprobeerd (op win 7 & 10 8)7 8)7 ). Geen resultaat
  • Clean driver install with using DDU: Gedaan, geen nut gehad.
  • Trying Different version of drivers: versie 15.12, 16.11.4 & 17.1.2 allemaal geprobeerd...
  • Disabling integrated gpu in BIOS: geen effect gehad
  • Disabling Fast Boot in windows
  • Disabling "Driver signature enforcement" of windows 10
  • Changing standard user to administrator user
  • Uninstall anti-virus software
  • Checking refresh rate from monitor settings
  • Replacing power cables, changing card slot
  • Updating Mobo Bios: meest recente versie
  • Resetting Mobo Bios (Clearing CMOS)
  • Manually install amd drivers using inf files: zie verhaaltje hieronder. Leek even te werken, maar helaas :(
  • Fresh installing windows: windows 7 en 10
  • Trying Different version of windows: ^
  • Optionally Trying in different computer: ik weet niet of dit nog veel nut gaat hebben dan....
  • Nieuwe BIOS geflasht met hogere powerlimit & TDP (50 W verhoogd)
Ik heb geprobeerd de drivers handmatig via device manager te installeren in safeboot, alleen lijkt het dan telkens alsof ze niet goed worden geïnstalleerd! Dit vind ik super jammer want het apparaat staat dan niet meer beschreven als Microsoft Display Adapter in het apparaatbeheer maar als r9 200 series; ik dacht dat dit vooruitgang bood, maar helaas kan ik dan alsnog niet het stuurprogramma installeren zonder weer de black screen te krijgen.

[ Voor 55% gewijzigd door Vallaquenta op 08-02-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Je had ook al een BIOS flash geprobeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:20:
Je had ook al een BIOS flash geprobeerd toch?
Ja. De volgende BIOS flashes:
  • r9 390x modified BIOS
  • BIOS met undervoltage
  • BIOS met hogere TDP/Powerlimit
  • Laatste BIOS uit TechpowerUp database
Dit heb ik zowel bij de switch op links als op rechts gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Heb je een ander systeem waar je de kaart in kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:28:
Heb je een ander systeem waar je de kaart in kan testen?
Helaas niet... Ik drain mijn loop denk ik aankomend weekend en dan kijk ik of hij het wel doet met de luchtkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Goed plan. Keep us updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
Oke; slecht nieuws dus. Kaart is waarschijnlijk dood (ook volgens Sapphire support).

Enige suggesties voor een vervangende kaart? Ik zit echt te twijfelen namelijk:
  • Tweedehands 290x kopen: dit heeft als voordeel dat ik veel geld bespaar en dat ik de loop en het waterblok kan hergebruiken
  • Tweedehands 980/970/1070: blijft dan waarschijnlijk op lucht
  • Nieuwe GPU kopen (1070/1080 of nieuwe AMD GPU): hiervoor zou ik moeten sparen en kan ik dus alleen games spelen die mijn integrated GPU gebruiken tot ik genoeg heb gespaard
Meningen en eventuele suggesties zouden mij hierbij super kunnen helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:25
Heb je MSI Afterburner op je systeem geïnstalleerd?

Zo ja, verwijderd dat dan eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:26:
Heb je MSI Afterburner op je systeem geïnstalleerd?

Zo ja, verwijderd dat dan eens.
Lol... Volgens mij heb je niet helemaal de topic gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:25
Vallaquenta schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:26:
[...]

Lol... Volgens mij heb je niet helemaal de topic gelezen?
Volgens mij heb je gelijk ;)

Edit: zo even snel lees ik niets over MSI Afterburner.
Ik had namelijk exact hetzelfde probleem als jij en Afterburner verwijderen was de oplossing.

Maar als je kaart helemaal nu helemaal dood is heeft het niet veel zin :)
Bedoelde je dat met je reactie naar mij toe?

[ Voor 40% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-02-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Tja 290X kaarten gaan voor ongeveer 175 weg.. Het is maar net wat je wil of nodig hebt. Op welke resolutie speel je?

Balen van je kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:32:
Tja 290X kaarten gaan voor ongeveer 175 weg.. Het is maar net wat je wil of nodig hebt. Op welke resolutie speel je?

Balen van je kaart..
Dat is dus op dit moment waar ik aan zit te twijfelen; heb op dit moment maar een scherm (1080P) en ik weet niet wat de toekomst voor mij in petto heeft; als het goed gaat kan ik over 2 jaar misschien wel upgraden naar 4k en dan trekt ie het sowieso niet. Aan de andere kant is een investering van 175 euro waar ik dan twee jaar mee vooruit kan op 1080P dus niet zo gigantisch veel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Nee en veel meer heb je ook niet nodig op 1080p.. Zou zonde zijn om een 980Ti te kopen om vervolgens op de 80 fps te blijven hangen en over twee jaar weer moeten upgraden ivm betere kaarten. Een 290X lijkt mij een prima keus.
Mocht je er nog een zoeken met EK blok en backplate houd ik mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:18:
Nee en veel meer heb je ook niet nodig op 1080p.. Zou zonde zijn om een 980Ti te kopen om vervolgens op de 80 fps te blijven hangen en over twee jaar weer moeten upgraden ivm betere kaarten. Een 290X lijkt mij een prima keus.
Mocht je er nog een zoeken met EK blok en backplate houd ik mij aanbevolen ;)
Is goed! :P
Ik heb alleen al wel een waterblok, dus dat is dan weer een beetje jammer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Die kan je in de verkoop gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:48:
Die kan je in de verkoop gooien ;)
Haha, als je dus nog op zoek bent naar een Heatkiller3 waterblok weet je me te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
En jij als je besluit een kaart met backplate en blok te halen ;)

Helaas zijn er niet al teveel waterkoelers. Anders had ik dat blok wel van je overgenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
mrgnex schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:54:
En jij als je besluit een kaart met backplate en blok te halen ;)

Helaas zijn er niet al teveel waterkoelers. Anders had ik dat blok wel van je overgenomen..
Nouja, zat nu eigenlijk zelf te denken aan misschien een 1070 upgrade ook i.v.m. future proofing (bijv: V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming + Waterblock & Backplate ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Vallaquenta schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:59:
[...]

Nouja, zat nu eigenlijk zelf te denken aan misschien een 1070 upgrade ook i.v.m. future proofing (bijv: V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming + Waterblock & Backplate ...
Die prijs slaat alleen nergens op. Mocht je dat willen doen, heb ik nog een 980Ti voor je voor veel minder..
Pagina: 1