Invalid B-tree node size na installeren Win10 via Boot Camp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb dit weekend op mijn iMac 5K Windows 10 via Boot Camp geïnstalleerd. Ging op zich prima en Windows werkt ook. Echter als ik MacOS wil opstarten zie ik een 'stopteken' in het scherm en start Windows weer op.

De hele zondag geGoogled en in repair mode de DiskUtility uitgevoerd. Daar kwam de volgende fout naar voren:
"Invalid B-tree node size"
Disk Utility kan deze fout niet repareren.

Kan iemand iets aanraden om het nog werkend te krijgen? Windows werkt nog wel correct.

Ik heb gevonden dat DiskWarrior bijvoorbeeld kan helpen. Maar wil dit eigenlijk wel 100% zeker weten voordat ik er 100 dollar voor neerleg. Alternatieven?

Extra info:
Ik heb een 250gb flashdrive waarvan ik 50gb via Boot Camp assistent aan Windows heb toegewezen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:32
DiskWarrior gaat je waarschijnlijk niet helpen. Je zou via de Recovery van OSX kunnen kijken of je de OSX partitie nog ziet. Zo ja, OSX opnieuw installeren met behoud van instellingen en programma's.

Of houdt de ALT-toets ingedrukt tijdens power on en kies OSX als opstartschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
ALT-toets heb ik inderdaad geprobeerd. Als ik dan de OSX schijf kies krijg ik vervolgens weer dat 'stopteken'.

De Recovery optie ga ik vanmiddag nog even proberen. Er staat weinig schokkends op de partitie wat niet geback-upt is. Enige wat ik vervelend zou vinden is mijn email. Maar blijft dat ook behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:32
Als het goed is wel:
If you're reinstalling for other reasons

You can install macOS over the same version or earlier version, without removing your data. You don’t need to remove or disable the existing system first.
Start up from macOS Recovery by holding down Command (⌘)-R immediately after turning on or restarting your Mac. Release the keys when you see the Apple logo. Startup is complete when you see the utilities window.

If you want to erase your disk before reinstalling, open Disk Utility from the utilities window, then use Disk Utility to erase the disk. Quit Disk Utility when done.
Erasing the disk isn't necessary unless you're transferring your Mac to a new owner, partitioning your disk for use with Boot Camp, or attempting to resolve an issue that Disk Utility can't repair.

Choose Reinstall macOS (or Reinstall OS X) from the utilities window, then follow the onscreen instructions.
This installs the latest version of macOS that was previously installed on your Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:36
Ik heb toevallig ook dit weekend Windows 10 met Bootcamp op m'n iMac gezet. Dat ging op zich probleemloos, totdat ik de partities wijzigde. Ik ben niet verder gaan zoeken en met CMD+R de boel herinstalleerd en daarna weer Windows 10 met Bootcamp geinstalleerd. Alles draait als een zonnetje en switchen tussen OS'en is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nog nooit van gehoord. :)
Maar als je nou in single-user mode opstart, kan je dan fsck draaien? :)
Die wil nog wel eens wat probleempjes meer fixen dan DU. fsck staat in /sbin.

Een backup draaien van al je data en dan opnieuw formatteren, NVRAM reset en dan OS X opnieuw installeren is waarschijnlijk je snelste oplossing.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Oh man, dit had ik een paar maanden terug bij het verwijderen van een Bootcamp partitie. Mijn pogingen tot recovery liepen allemaal uit in uren wachten en daarna een onbruikbare output (files met verkeerde namen, beschadigde files, etc).

Gelukkig had ik van het meeste van mijn werk backups van diezelfde dag. Sommige van een paar dagen ervoor, wat echt een pain was, want herstellen is mij toen niet gelukt. De enige oplossing die ik uiteindelijk had was de hele schijf formatteren en gewoon opnieuw installeren.

Diskwarrior leverde mij in ieder geval niets op.

[ Voor 4% gewijzigd door sorted.bits op 07-02-2017 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
Ik kan mij helaas aansluiten bij bovenstaande. Opnieuw installeren werkte niet (installatie gaf foutmelding). Heb nu inderdaad backup gemaakt en hele boel schoongeveegd. Pas na het verwijderen van alle partities en het opnieuw aanmaken daarvan werkte de boel weer.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1