Ik heb een directory met duizenden pdf-bestanden die ik automatisch wil hernoemen via een klein programma in C#. Het gaat om een eenmalige hernoeming zonder tussenkomst van een gebruiker.
Het programma leest een CSV-bestand. In de eerste kolom staat de oude naam en tweede kolom de nieuwe naam. De oude naam bestaat uit cijfers en .pdf De nieuwe naam bestaand uit cijfers-letters-tekens en .pdf
Via onderstaande code heb ik het CSV-bestand ingelezen en getoond in een datagrid. Nu wil ik de bestanden gaan hernoemen, maar ik heb geen idee hoe ik het path met pdf-bestanden aanwijs en zorg dat ze hernoemt worden. Zelf denk ik dat ik dit bij "else" moet doen met iets van File.Move
Ik heb gezocht en verschillende code getest. Ik ben nog een beginner.
Het programma leest een CSV-bestand. In de eerste kolom staat de oude naam en tweede kolom de nieuwe naam. De oude naam bestaat uit cijfers en .pdf De nieuwe naam bestaand uit cijfers-letters-tekens en .pdf
Via onderstaande code heb ik het CSV-bestand ingelezen en getoond in een datagrid. Nu wil ik de bestanden gaan hernoemen, maar ik heb geen idee hoe ik het path met pdf-bestanden aanwijs en zorg dat ze hernoemt worden. Zelf denk ik dat ik dit bij "else" moet doen met iets van File.Move
Ik heb gezocht en verschillende code getest. Ik ben nog een beginner.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Forms; using System.IO; namespace VerplaatsenEnHernoemen { public partial class Form1 : Form { DataGridView my_datagridview = new DataGridView(); DataTable my_datatable = new DataTable(); public Form1() { InitializeComponent(); } private void Form1_Load(object sender, EventArgs e) { this.Size = new Size(750, 500); my_datagridview.Size = new Size(600, 400); my_datagridview.Location = new Point(5, 5); string[] raw_text = System.IO.File.ReadAllLines("D:\\names.csv"); string[] data_col = null; int x = 0; foreach (string text_line in raw_text) { data_col = text_line.Split(';'); if (x == 0) { for (int i =0;i<=data_col.Count() -1; i++) { my_datatable.Columns.Add(data_col[i]); } x++; } else { my_datatable.Rows.Add(data_col); } } my_datagridview.DataSource = my_datatable; this.Controls.Add(my_datagridview); } } } |