PC start eerst gewoon op maar bootloop na restart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Topicstarter
Goededag GoT,

Wanneer ik mijn computer restart of helemaal uit zet en daarna weer meteen aanzet kom ik in een bootloop en kan ik niet meer in de bios komen. Het moederbord krijgt dan wel stroom, de CPU fans draaien voor ongeveer een seconde en daarna valt alles weer uit. De CPU phase leds branden kort op maar vallen weg samen met de CPU fans. Dit blijft in principe herhalen tot ik de stroom eraf haal. Wanneer ik de stroom volledig van het systeem afhaal voor ongeveer een uur of langer en daarna weer opstart werkt het wel. Er zit geen foutcode indicator op dit moederbord maar alleen de CPU phase leds, die bij dit probleem geen verdere informatie bieden.

Ik heb alle niet-essentiele onderdelen al losgekoppeld van zowel de PSU als moederbord (videokaarten, HDD voor opslag en case fans zijn nu eraf). Mijn monitor zit nu op het moederbord.
Ik heb twee RAM strips die ik beide los in verschillende RAM poorten heb geprobeerd (dus alleen strip 1 in slot 1, alleen strip 2 in slot 1, alleen strip 1 in slot 2, alleen strip 2 in slot 2, etc.), het probleem blijft in iedere opstelling.

Ik heb de volgende onderdelen nog erin zitten nu de rest is losgekoppeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-G45€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
2Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10€ 63,20€ 126,40
1Corsair HX850W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 156,39

Ik heb de torture test van Prime95 al een keer 24 uur laten draaien maar daaruit blijkt geen hardware issue. Iemand suggesties wat ik nog kan testen of kan doen? Ik woon momenteel in Singapore dus RMA is op dit moment een probleem. Alvast enorm bedankt voor jullie suggesties.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Beste antwoord (via Dennis_1987 op 07-03-2017 01:56)

Verwijderd

Klinkt als een voedingprobleem. Om dat uit te sluiten zou je met een andere goede voeding moeten testen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Klinkt als een voedingprobleem. Om dat uit te sluiten zou je met een andere goede voeding moeten testen.

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Topicstarter
Ok, ik ga proberen mijn HTPC te kannibaliseren en die voeding te testen. Kom erop terug.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.