Kaart voor video encoding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik ben *geen* gamer en op zoek naar een videokaart (Nvidia met CUDA) die video encoden versnelt.
Ik zoek naar een lijstje of wat vuistregels zodat ik een juiste(re) keus kan maken.
Ik weet bv niet of er een snelheidsvershil is tussen GT 730, 740 en 750 voor video encoden.
Kloksnelheid v/d GPU en geheugen is dat vooral nuttig voor gaming, of is het ook van grote invloed of video rendering?

Enkele eisen
- Bij voorkeur passieve koeling.
- Low profile.
- Zuinig. Het kaartje komt in een platte mini-ITX kast dus ik wil warmteontwikkeling beperkt houden.

Alle reacties

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In plaats van CUDA zou je ook voor NVENC kunnen kiezen. GeForce kaarten (Kepler of nieuwer) met NVENC zijn gelimiteerd tot twee 30fps streams tegelijk, ongeacht de kloksnelheid. Wil je meer dan zul je naar Quadro kaarten moeten kijken.

Verwijderd

Quadro kaarten will do the job zoals Bigs al heeft gezegd, deze zijn er in verschillende maten en prijzen,

Deze voldoet volgens mij aan je eisen: PNY NVIDIA Quadro K1200 for DVI, Grafische kaart
https://www.alternate.nl/...LDfw_b5-tECFbcK0wodNIQNKA

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
welke software gaat hem om?

specs

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Niets echt speciaals/proffesioneels. Vooral ConvertX2HD.
Ik wil gewoon een all-round kaartje dat iets toevoegt als bonus.

Ik heb deze budget kaartje op mijn lijstje staan:
pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP
pricewatch: Gigabyte GV-N730SL-2GL

Wat zijn de voordelen v/d 730 t.o.v. de 710.

De nadelen zijn duidelijk. De prijs en het verbruik. Maar v/h het verbruik ben ik niet zeker. Als ik niet game hoeveel van die kaart wordt dan echt belast? Bijna idle verbruik bij desktopwerk denk ik. Encoden belast de kaart ook niet vol waarchijnlijk. Als die inschattingen correct zijn is het verbruik geen probleem.

Ik wil de kleine kast koel houden. Dat is waarschijnlijk wel een probleem met de kaart die wesbezem voorstelde. (buiten het prijskaartje...)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
encoden met cuda is natuurlijk afhankelijk van de cores en mhz, nvenc is aparte logic en ongeveer hetzelfde op elke gpu ( los van de quadro extra's)

maar doet die software alleen mar encoden via cuda?

is iets met quicksync niet een idee?

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 06-02-2017 15:27 ]

specs

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-01 12:39
Ik weet het niet zeker, maar zijn de laatste Intel processoren niet voorzien van h.265 & h.264 ondersteuning?
Pagina: 1