SSD in je iMac laten zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 21:11
Ik ben van plan om in me imac een ssd in te zetten alleen nu hoor ik van mijn moeder dat ze ziet dat die open is geweest op het het beeldscherm aan de voorkant iemand ervaring mee ?

En heeft iemand ervaring met dit bedrijf ?
https://www.upgreatest.nl/

Bij hun wil ik eventueel deze upgrade laten uitvoeren.

Iemand ervaring hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:19
Uit welk jaar komt de iMac? Voor 2012 kon het scherm verwijdert worden zonder een plakstrip los te maken. Na 2012 zit het scherm vast geplakt.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:33
Het bedrijf zelf ken ik niet en ik weet niet of je natuurlijk de middelen hebt en of stap voor stap een handleiding kunt volgen. De prijs is niet heel goedkoop. Ik koos locatie noord Holland en dan 250GB harde schijf. Ik kwam vrijwel direct boven de 250 euro uit. Ja er zit natuurlijk ook werk in voor die persoon maar tot hoeveel wil je gaan en hoever zou je zelf kunnen? Wellicht via de vraag en aanbod deze vraag stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
luckremers schreef op maandag 6 februari 2017 @ 06:21:
Uit welk jaar komt de iMac? Voor 2012 kon het scherm verwijdert worden zonder een plakstrip los te maken. Na 2012 zit het scherm vast geplakt.
iMac 21,5-inch, medio 2011

Is het mogelijk zonder te beschadigen die SSD er in te krijgen ?
Maakt het uit of er nou wel of geen plak strip erin zit ?
Ik ga nog bij me moeder kijken wat ze precies bedoelt.
Ze heeft iMac 27 inch en hij is nieuwer dan die van mij.

Als die schade on opvallend is denk ik er nog over na of ik het ga doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Havelock op 06-02-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik wil zelf een SSD aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
De prijs die op de website staat lijkt mij vrij hoog: €318. Het is zeker mogelijk om de ssd er zonder beschadigingen in te krijgen.

Wat is bedoelde met de plakstrip: bij modellen uit late 2012 of nieuwer is het scherm vast geplakt. Bij het terugplaatsen van het scherm kan bij dat model het scherm scheef teruggeplaatst worden als je niet goed oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Zijn er dan nog meer bedrijven die dit laten in bouwen die het goedkoper kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:07
Of zelf doen: http://www.onlinemacwinke...r-imac-27-model-2012.html
Anders wellicht hier op tweakers een vraag AD plaatsen met de vraag of iemand dit voor je kan doen tegen een scherp tarief.
Het ombouwen van de SSD is gewoon een rot klusje waarbij je niks wilt beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
[b]dylan111111 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 06:56:
Het ombouwen van de SSD is gewoon een rot klusje waarbij je niks wilt beschadigen.
Het is inderdaad veel werk maar als je het een keer hebt gedaan is het zeker niet moeilijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Op de 2011 iMac was t echt rete makkelijk, zelfs zonder dp kabel los te trekken waardoor je maar ~5CM werkruimte hebt tussen scherm en hardware. :P
Koste maar een paar minuutjes werk, en wat tape om hem aan t metaal vast te maken.

Enige nadeel was dat er na upgrade een tooltje nodig is om de fanspeed in check te houden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 12:34
Je zou eens kunnen informeren bij Mycom... ze rekenen 40 euro meer dan bij een Windows systeem. Je zou dan op 115 euro uitkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Hoi! :)

Ik las je topic over het plaatsen van een SSD in de iMac die je hebt.
Ik begreep hier ook uit dat je zelf een SSD wilt aanleveren?

Dat kan bij mij! Omdat het een 21.5 inch model betreft uit 2011 reken ik hier 74,95 euro voor.
Je krijgt er netjes een factuur bij en installatie garantie.

Ik ben zelf woonachtig in Amersfoort dus ik weet ook niet of dit uberhaubt gunstig is voor je qua reistijd?

Ik hoor het graag.

Groet Brian
AppleBaas Amersfoort

Iemand ervaring met deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
joecks schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:42:
Je zou eens kunnen informeren bij Mycom... ze rekenen 40 euro meer dan bij een Windows systeem. Je zou dan op 115 euro uitkomen....
Effe kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.
Zo lang ik maar garantie heb op het in bouwen van de ssd. Ik wil namelijk niet dat ik achter af nog schade zie dat die open is geweest. Zo lang het maar niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Geen ervaring mee.
Behalve nu dat het misschien niet handig is dat degene die merknaam in zijn eigen merknaam gebruikt. Ik ga er dan ook vanuit (mede gezien de prijs) dat het niet een officieel bedrijf is. Daarom maar even vragen naar garantie en dergelijke.
Anders gewoon doen, goedkoper zal het niet zomaar worden en als je het zelf niet aandurft is het wel zo verstandig om het uit te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
SuBBaSS schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:29:
[...]

Geen ervaring mee.
Behalve nu dat het misschien niet handig is dat degene die merknaam in zijn eigen merknaam gebruikt. Ik ga er dan ook vanuit (mede gezien de prijs) dat het niet een officieel bedrijf is. Daarom maar even vragen naar garantie en dergelijke.
Anders gewoon doen, goedkoper zal het niet zomaar worden en als je het zelf niet aandurft is het wel zo verstandig om het uit te besteden.
Ik laat het zo wie zo uit besteden maar de vraag is door wie kan ik het doen zonder dat achteraf zichtbare schade krijg en niet geheel onbelangrijks natuurlijk is de garantie moet namelijk dik in orde zijn.
Je kan het namelijk niet zomaar terug in ze ouwe staat zetten zo als die nu is.
Ik ga er namelijk er goed over na denken.
Zo dat ik er achteraf geen spijt er van heb dat ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
WhatsappHack schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:46:
Enige nadeel was dat er na upgrade een tooltje nodig is om de fanspeed in check te houden.
Wat bedoel je hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Lekker bij de Applebaas uit Amersfoort laten doen. Vooraf, samen, even de kijken of er geen beschadigingen zijn. Hele redelijke prijs en je levert zelf de SSD aan, waar je gewone garantie op hebt.

Handige buur doet het voor nog minder, maar die moet je wel hebben....

Wil je geen enkel risico en max garantie? Dan max betalen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De normale hdd heeft een sensor die signal heen en weer knalt naar je fan.
Als dat signaal weg valt, dan gaat die fan naar max. RPM.
Een stukje software loste dat probleem direct op en nu werkt het weer automagisch op basis van de andere sensors.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Havelock
Ok dus hier ontkom je dus niet aan ?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Havelock schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 05:55:
Ok dus hier ontkom je dus niet aan ?
Hangt ervan af. Soms zit de HD temp sensor op de HD geplakt en die kan je voorzichtig losmaken en op een metalen gedeelte van de SSD plakken.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/albums/iMac_24_30-05-2013/DSC01717.sized.jpg

Sata kabeltjes zijn ook wel eens erg kort....

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 16-02-2017 11:29 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mocht je serieus een slecht gevoel hebben over je inbouw-operatie, dan zou je ook een externe SSD kunnen overwegen.
De imac heeft een thunderbolt-aansluiting van 10 Gb/s dus dat is al enorm veel datadoorvoer. Het voordeel van de SSD is ook de lage access-time, dus ook dat kan je meenemen. Een redelijke externe SSD oplossing kan je dus zonder aanvullend gedoe brengen waar je wilt zijn. Booten vanaf externe bronnen is voor de iMac geen probleem.

pricewatch: Transcend StoreJet 500 Portable SSD 256GB Wit

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 16-02-2017 09:18 ]

• Havelock
Delerium schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:18:
Mocht je serieus een slecht gevoel hebben over je inbouw-operatie, dan zou je ook een externe SSD kunnen overwegen.
De imac heeft een thunderbolt-aansluiting van 10 Gb/s dus dat is al enorm veel datadoorvoer. Het voordeel van de SSD is ook de lage access-time, dus ook dat kan je meenemen. Een redelijke externe SSD oplossing kan je dus zonder aanvullend gedoe brengen waar je wilt zijn. Booten vanaf externe bronnen is voor de iMac geen probleem.

pricewatch: Transcend StoreJet 500 Portable SSD 256GB Wit
Daar heb ik ook al naar keken.

Alleen wil dan graag het liefst via esata verbinding die heeft gewoon sata 3 aansluiting
Alleen dan extern. Ik ben al een tijd je bezig hier mee het blijf een dure oplossing voor ssd. Ik wil het graag doen met een dockingstatian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
De beste oplossing is het inbouwen van de ssd, je houd er geen beschadigingen aan over en dan heb je ook geen ssd extern eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Onlangs een early 2013 (of was het nou een late 2012) open gemaakt. Scherm zit vast geplakt aan de randen.

Met goed gereedschap en beleid is het zeker te doen. (SSD en geheugen vervangen. Voor het geheugen moet ook het moederbord eruit.)

https://s9.postimg.org/vzmj6f773/imac1.jpg
https://s13.postimg.org/fefs61m3b/imac2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
xabre16v schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:10:
Onlangs een early 2013 (of was het nou een late 2012) open gemaakt. Scherm zit vast geplakt aan de randen.

Met goed gereedschap en beleid is het zeker te doen. (SSD en geheugen vervangen. Voor het geheugen moet ook het moederbord eruit.)

https://s9.postimg.org/vzmj6f773/imac1.jpg
https://s13.postimg.org/fefs61m3b/imac2.jpg
TS heeft een 2011 iMac dus is het nog veel minder ingewikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-06 12:00
voor de liefhebbers die een ssd ingebouwd willen hebben en het te lastig of omslachtig vinden stuur mij een berichtje upgrade de iMacs wekelijks:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 22:04
Foutje :)

[ Voor 103% gewijzigd door Birdie_NL op 21-02-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Off-topic :$

[ Voor 98% gewijzigd door SuBBaSS op 21-02-2017 20:51 . Reden: Verwijderd vanwege "way off-topic" ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 22:04
Foutje :)

[ Voor 98% gewijzigd door Birdie_NL op 21-02-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
luckremers schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:03:
[...]

TS heeft een 2011 iMac dus is het nog veel minder ingewikkeld :)
Ohja, ik zie het. :) nog makkelijker dus.

TS: ik wil wel mijn hulp aanbieden, ik woon de buurt van Amersfoort.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:06
ik heb laatst in de imac 2011 21.5" van mijn vrouw een ssd ingebouwd.
Jaaaaren uitgesteld en kit lag gewoon in mn la. Dit was dus de kit om een ssd erbij te plaatsen achter de dvd drive. Dit is een rot klus omdat het hele mainboard eruit moet e.d.

uiteindelijk heb ik deze niet gebruikt en de kabel gekocht om de harddrive te upgraden. Hier zit een temperatuur sensor aan.De ssd heb ik in een icybox geplaatst (2.5 >3.5) waarbij de connector dan op exact dezelfde plek komt. Dit was echt goed te doen! enige tricky is de display kabel. die is kwetsbaar, maar als je ziet hoe dit werkt is het kinderspel.
Pagina: 1