Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 14:58
Ik ben hier alleen totaal niet bekend in monitoren, en ik wordt ook niet veel wijzer van het internet op websites waar ik gekeken heb. Daarom hoopte ik wat ervaringen van Tweakers te horen hierover.

Op dit moment bezit ik een 1920 x 1080 Iiyama monitor. Maar deze vind ik simpelweg niet scherp genoeg meer. De pixels zijn naar mijn mening teveel zichtbaar, en de helderheid valt me tegen. Ik ben nu dus aan het zoeken naar een monitor voor mijn Macbook Pro uit 2013. (2,5 GhZ Intel i5, 8GB 1600 MHz, Intel HD Graphics 4000 1536 MB)

Op dit scherm wil ik video & foto bewerking doen, werken aan ontwerpen, films bekijken, en daarnaast een PS4 aansluiten om soms te gamen.

Zou deze machine een 4K scherm aankunnen of is dit het niet waard, ook voor de refresh rate? Dit soort dingen zijn namelijk compleet nieuw voor mij. Zelf denk ik het meeste aan bijvoorbeeld een 27 inch monitor met 2560 x 1440 resolutie.

Ook vroeg ik me af; om mijn setup zo clean mogelijk te houden, hoe USB ports op de monitor gebruikt kunnen worden. Kan dit via de HDMI of de mini Display kabel? Of pakt hij dan niet de USB ports mee?

Het zou fijn zijn als ik hierbij geholpen worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor de PS4 moet je wel rekening houden met het geluid; of een monitor met speakertjes nemen of een met 3,5mm jack out. Of je gebruikt de optisch uitgang van je PS4.

[ Voor 16% gewijzigd door Soldaatje op 06-02-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Deze Macbook kan 4K helaas niet aan, maar 2560 x 1440 zou geen probleem moeten zijn op zowel HDMi als Displayport. Als je een 4K monitor aansluit draait die monitor maar op 30hz, en dat wil je echt niet. Heb dit model ook gehad (was mijn eerste MacBook Pro), maar de grafische performance is gewoon niet toereikend genoeg. 1080p editen gaat prima, maar met 4K moet je toch echt oppassen.

USB ports op de monitor gaat niet via HDMI of Displayport, hiervoor heb je 1 usb kabel nodig die van de Mac naar het display gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door MysticX op 06-02-2017 00:37 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Bedankt voor de reacties al.

Ik heb boxjes, die later ook vervangen worden.

Waarschijnlijk ga ik dan zoeken naar een 2560 x 1440. Ik zit zelf te denken aan de Dell schermen. Zijn er misschien nog enkele alternatieven waar ik niet aan denk op dit moment die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Even tussendoor, dit is een mid 2012, niet een 2013 model. Maakt in deze niet heel veel uit, maar het geeft anders een vertekend beeld, de retina's van 2013 en later hebben namelijk thunderbolt 2, waar wel 4k60 overheen kan, en betere IGP's.

Als je veel scherpte wil, de Dell 25" 1440p ultrasharp nemen. Beste PPI op dat formaat voor je Mac.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Laatst online: 11-09 22:28
Dell Ultrasharp UP2516D of de Dell Ultrasharp U2515H zijn wel leuke monitoren!
De U2515H is op het moment ongeveer 100 euro goedkoper.

Verschil:
UP2516D; 417 euro, Adobe RGB, DisplayPort 1.2, 2x HDMI 1.4, Mini DisplayPort 1.2
DisplayPort daisychain, Hoogte verstelbaar, MHL-aansluiting, USB-hub, Verticaal kantelbaar
USB Hub 3.0 x 4 (2x zijkant en 2x achterkant), USB 3.0 upstream x 2 (KVM functie).
100% Adobe RGB and 100% sRGB as well as two new color spaces: 100% REC 709 and 98% DCI-P3,

U2515H: 315 euro, sRGB, DisplayPort 1.2, 2x HDMI 1.4, Mini DisplayPort 1.2.
DisplayPort daisychain, Hoogte verstelbaar, MHL-aansluiting, USB-hub 4 usb ports waarvan 1 geschikt voor opladen apparaten, Verticaal kantelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Ah van die korting was ik mij niet bewust.
Dat lijkt me inderdaad een goed scherm.

25' lijkt me ook een mooie tussenmaat.
Dank voor de tips en lijst van specs. Dit gaat hem denk ik worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Laatst online: 11-09 22:28
de U2515H is gewoon 100 euro goedkoper. Geen specifieke korting ;)

Heb zelf dit scherm in mei 2 jaar en ben er nog steeds super blij mee! :)

[ Voor 36% gewijzigd door securitymayo op 06-02-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Let er bij het aansluiten op de hdmi-poort van het scherm (dus mini displayport/thunderbolt op de mac > adapter > hdm van je scherm) dat je een actieve adapter neemt. Anders haal je maar max Full HD op je scherm of geen/raar beeld. Had ik zelf ook last van bij de overstap van Full HD > 1440P met mijn mid 2012 MBP, de standaard adapter van Apple naar hdmi trekt dat dus niet :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Ah goed om te weten. Thanks 2Dutch en ook securitymayo voor de extra bevestiging dat deze monitor goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij de U2515H zit een minidisplayportkabel die je zonder adaptertjes in de Thunderboltaansluiting van je MacBook kunt steken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:04

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Bij de UP2516D zit die mDP-DP kabel ook. Ook is bij deze serie de techniek van de knoppen aangepast, deze reageren beter (de vorige serie had nog wel eens problemen met de menuknoppen).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenverhoeven
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik kan zelf de Dell U2715H heel erg aanraden. Fantastisch mooi scherm, goede bouwkwaliteit en veel aansluitmogelijkheden. Er zit een ingebouwde USB 3.0 hub in en er zitten de juiste kabels bij. Het scherm heeft dezelfde resolutie als het Thunderbolt display en de niet-5k 27" iMac (waar ik het scherm nou voor gebruik).
Pagina: 1