Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ideeën voor budget Gaming pc gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?

Ik zoek een goed idee om zelf een budget Gaming pc te maken ik zou het ook fijn vinden als mensen me helpen met ideeën voor onderdelen.

Wat is je budget?

Mijn uiterste is zo'n €300.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb geen echte voorkeuren ik zou wel graag Windows willen draaien omdat daar bijna alle games voor geschikt zijn maar dat is volgensmij niet echt nodig om iets te bouwen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

Ik ga hem thuis gebruiken om mee te gamen via Steam (m'n zwaarste game is ark) en om wat schoolwerk op te doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en wil meenemen ?

Ik heb gewoon een headset, Gaming muis, 2e hands scherm en toetsenbord meer heb ik niet nodig qua randapparatuur, qua componenten heb ik nog niks en daar zou ik graag wat goede budget ideeën over willen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben ?

Een Gaming pc :p . Als ik ark er mee kan spelen vind ik het goed dus weet niet precies want op internet staan weer andere dingen dan op Steam zelf maar het moet volgensmij best krachtig zijn. Het geluid is voor mij niet echt belangrijk meestal game ik gewoon met m'n eigen muziek. Ik zou het wel héél prettig vinden als ark gewoon soepel loopt ookal is dit dan op de low settings.

Ga je overlocken?

Geen idee wat dit precies inhoud maar ik denk dat ik eerst gewoon een redelijk Gaming pc'tje wil en daarna kijk of ik hem uitbereid.

ik ben 14 en wil voor het eerst eens serieus gaan kijken naar een pc maar met €3 zakgeld (ik ben aan het kijken voor een bijbaantje) worden de echte pc's te duur

Ps. Br00ky zou je aub eerst even in de reacties willen zetten dat ik iets moet aanpassen voordat je het weer offline haalt :) (niet vervelend bedoelt)
Alvast bedankt

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:20
Voor 300 euro ben je haast gebonden aan gebruikte onderdelen. Daarom zou ik zelf ook doorsparen tot een budget van een 5 a 600 euro.

Aan wat voor onderdelen zat je zelf te denken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een goede processor, goede grafische kaart en wat geheugen willen. Maar ik heb geen probleem met 2e hands spullen

Verwijderd

Wat heb je nu, specificaties?

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11 23:32
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017

Dit zou kunnen. Windows licentie erbij en mogelijk nog een 2e hands monitor?

Veel meer kan niet voor het budget

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu op de mac van m'n vader weet niet precies welke maar is ook al best oud en kan ark net aan

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was inderdaad m'n scherm vergeten ik heb ooit wat gedaan met een raspberry maar nooit echt verder mee gegaan

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:56
Met een dergelijk budget lijkt het mij handiger om, indien dat kan, schoolwerk op de mac te gaan doen, eventueel met een windows installatie erop mocht dat nodig zijn en dan een Xbox One / PS4 halen. Of doorsparen zoals eerder aangegeven lijkt me anders slimmer.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Iets wat op het onderstaande lijkt zou ik doen denk ik, ik zou er goed mee uit de voeten kunnen. De case & voeding kunnen nog goedkoper. Mask weet veel van voedingen, misschien weet die een beter passende voeding qua prijs/prestatie en de case ligt meer aan je eigen wensen en is het sluitstuk van je begroting. Het overzichtje lijkt me i.i.g. een leuk opzetje om mee te starten.

2de hands via V&A voor alle prestatie onderdelen

100 euro R9 R280x
080 euro i5-4570
025 euro MSI H81M-E34
030 euro Kingston Valueram 1x8GB
010 euro Harde schijf Samsung-Spinpoint-t166-hd501lj-500gb
------------------ +
245 euro in totaal

Nieuw via pricewatch voor de look & feel + safety
048 euro Corsair CX430 (safety)
036 euro BitFenix Neos Zwart/ZwartCase (look & feel)
008 euro CPU koeler naar keuze bijv: Frostwin of de Icewing ( wel effe checken welke past).

------------------ +
92 euro in totaal

Totaal

245 + 92 = 337 euro

- In een later stadium kan je dan nog 1x8GB geheugen extra erbij prikken ook nog.
- Besturingssysteem even linuxmint pakken, lijkt op windows en werkt prima met steam. Zo kan je even doorsparen voor windows10.
- Je kunt zelf later upgrades toepassen zoals : SSD, geheugen, nieuwe hardeschijf en ook gewoon windows 10.

Edit:
1. Aangepast op aanvullende opmerking gebruiker holl.

[ Voor 34% gewijzigd door govie op 06-02-2017 14:36 ]

• holl
Leuke opzet, komt wel boven budget uit; SSD (50) monitor (?) en Win. licentie (20?, of later als Linux werkt voor de TS) moeten er nog bij.

Ook met 2e hands is het dus moeilijk haalbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door holl op 06-02-2017 14:30 ]

• govie
holl schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:29:
Leuke opzet, komt wel boven budget uit; SSD (50) monitor (?) en Win. licentie (20?, of later als Linux werkt voor de TS) moeten er nog bij.

Ook met 2e hands is het dus moeilijk haalbaar.
Bedankt

- Harde schijf 500GB toegevoegd.
- OS wordt linuxmint welke prima werkt als je nog nooit anders hebt gehad dan windows.

Dan kan die zelf doorsparen voor windows10 of verdere upgrades. Je krijgt voor dit geld m.i. niet veel beter dan bovenstaand systeem, toch?

• holl
govie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Dan kan die zelf doorsparen voor windows10 of verdere upgrades. Je krijgt voor dit geld m.i. niet veel beter dan bovenstaand systeem, toch?
SSD past niet binnen budget. HDD kan inderdaad ook, wel jammer. Monitor kan goedkoop. Veel beter kan denk ik niet.

Vraag is of je dan niet beter kan doorsparen, maar dat is makkelijk gezegd.

• govie
holl schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:38:
[...]

SSD past niet binnen budget. HDD kan inderdaad ook, wel jammer. Monitor kan goedkoop. Veel beter kan denk ik niet.

Vraag is of je dan niet beter kan doorsparen, maar dat is makkelijk gezegd.
Hij heeft al een monitor dacht ik. Ik zou het doen hoor, een quadcore+280x is niks mis mee en sneller dan mijn systeem.

• holl
govie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:40:
[...]
een quadcore+280x is niks mis mee en sneller dan mijn systeem.
Misschien kan dat spel op een i5 draaien zonder de 280x. Kan je de videokaart ook nog even uitstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de goede tips en bedankt voor het hele set up idee!!!! _/-\o_ :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit idee trouwens wel ark spelen ?Misschien een domme vraag maar ik wil het gewoon ff voor de zekerheid weten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:46:
Ps. Br00ky zou je aub eerst even in de reacties willen zetten dat ik iets moet aanpassen voordat je het weer offline haalt :) (niet vervelend bedoelt)
Alvast bedankt
Als je je gewoon meteen aan mijn sturing had gehouden was er niets aan de hand ;).

Voor nu een schopje naar waar dit topic thuishoort, DAA.

En gebruik in het vervolg de "wijzigknop" rechtsboven je post als je nog wat wilt toevoegen voor iemand anders heeft gereageerd. Men vindt bumpen van topics over het algemeen vrij irritant.

Je ziet niet voor niets onderstaande banner.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:36:
Kan dit idee trouwens wel ark spelen ?Misschien een domme vraag maar ik wil het gewoon ff voor de zekerheid weten.
Wat heb je zelf gevonden? Er zijn genoeg benchmarks te vinden van die game. De 280X die genoemd wordt staat er vast ook wel tussen.

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 06-02-2017 18:51 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik vind het zelf allemaal niet echt heel spectaculair moet ik eerlijk zeggen. Ik ken de game verder niet, en misschien is het door updates in drivers en de game zelf tegenwoordig soepeler, maar hier zou ik niet blij van worden. Op medium settings <30fps gemiddeld...

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu op het laagste wat kan dus eigenlijk alles is een verbetering

• holl
Ik zie dat het spel ook beschikbaar is voor de ps4 en xbox. Draait het spel mogelijk beter

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar ik speel ook met m'n vrienden op de pc dus om nou alleen over te stappen en dan niet meer samen te spelen is ook zo iets

Verwijderd

Topicstarter
En wat zouden jullie als eerste upgraiden

• govie
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:26:
En wat zouden jullie als eerste upgraiden
Niet relevant, is gebruik/spelspecifiek maar een SSD van minimaal 120GB erbij, gewoon om je OS+software+2 spellen (kortere laadtijden) op te zetten is prettig. Via de V&A kun je daar ook eventueel goedkoop aan komen.

[ Voor 30% gewijzigd door govie op 09-02-2017 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is bijvoorbeeld zoiets ook prima om te doen?

Nette en zeer vlotte Midrange Game PC
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Ad

• Thalaron
Dan denk ik dat Govie zijn voorstel stukken beter zal uitkomen. In die op Marktplaats zit een nogal oude grafische kaart in om mee te beginnen..

Mocht je zelf het in elkaar zetten van een PC lastig/moeilijk vinden zou ik kijken of er een Tweaker met ervaring hierin en in je buurt woont genegen is om je hiermee te helpen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

Topicstarter
Oké thx voor de tip

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft me ook een bericht gestuur over een pc voor €50 met hetvolgende

MSI MS 7525 moederbord
XFX 9600 GSO grafische kaart
Coolermaster 500W Silent Pro voeding
A-Data DDR2 800 mhz 4 gb geheugen
Intel core2quad Q8200 processor

• Thalaron
Heb je ook al op Vraag en Aanbod op Tweakers gekeken onder complete systemen?
Mogelijk dat samenstellen van losse onderdelen beter zou uitkomen (zie Gowie zijn eerdere reply).

Of die van Marktplaats overigens wel/niet geschikt is en of de prijsstelling goed is durf ik niet te zeggen. Ik ben echter allergisch voor de combinatie Marktplaats en PC spul...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf dat het een erg goede deal is

• Thalaron
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:04:
Iemand heeft me ook een bericht gestuur over een pc voor €50 met hetvolgende

MSI MS 7525 moederbord
Heeft alleen een VGA output
XFX 9600 GSO grafische kaart
384MB...
Coolermaster 500W Silent Pro voeding
kan hem zo niet vinden online, dichtste wat erop lijkt is uit 2008 wat mij logischerwijs lijkt te kloppen gezien de processor. De voeding zou zomaar versleten kunnen zijn
A-Data DDR2 800 mhz 4 gb geheugen
DDR2 en 800mhz is wel erg oud/traag
Intel core2quad Q8200 processor
komt uit 2008, is dus een 8.5/9 jaar oud beestje

Al met al zou ik deze, met alle respect, direct bij het grof vuil zetten.
Men geeft hier al aan dat 300 euro erg lastig zal worden.

Mocht je een 2e hands systeem compleet willen aanschaffen zou ik adviseren deze hier te posten voor je op aanschaf overgaat om teleurstelling te voorkomen. Ik ben zelf verder niet echt de aangewezen persoon om je te vertellen of het wel/niet gaat voldoen... Behalve dan dat die van 50 euro IMO hoe dan ook te oud is...

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 09-02-2017 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat is inderdaad toch niet zo goed ik dacht dat ie misschien voor losse onderdelen wel oké was

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Die tweede zeker niet wat je zoekt. De eerste komt dichter in de buurt al denk ik dat het lijstje van gowie net wat sneller is voor net wat minder, vooral ook de CPU?

Owner of http://scorpei.com/

• govie
Dus we maken een draadje om dan 2 pagina's totaal alles te negeren. De 860k is troep, AMD processoren over het algemeen zijn gewoon minder snel dan Intel waardoor je vrij vroeg tegen prestatiedrempels gaat aanlopen. Je moet in 2017 m.i. gewoon een 1150 socket nastreven bij dit budget als je 2de hands weg probeert. AMD processoren zuigen, daarnaast geen reële upgrademogelijkheden (mijn mening).

[ Voor 78% gewijzigd door govie op 10-02-2017 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat is duidelijk

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 19:37
ik draai zelf op een 880K icm RX480, gaat op FullHD gewoon nog prima mee met hedendaagse games hoor

Verwijderd

Topicstarter
Oké maar de RX480 is rond de 200-250€ en dat is erg duur voor mijn budget

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
300 euro is best lastig, wel zeker te doen.
en wel zo het zal niet een insta buy pc worden. Je zal dit dus echt over 1 a 2 maanden moeten verspreiden.

als ik de specs zie van het spel dan heb je voor recommended settings een Intel Core i5-3470 of AMD FX-8350 nodig. denk dat een i3 uit de 3000 serie of vergelijkbare AMD CPU ook werkt, alleen gaan je settings naar beneden. (ben niet heel bekent met de AMD cpu's)
voor een GPU kan je prima een GTX 660 bijv kopen (2de hands een euro of 60) heb hem zelf ook en draai mijn spellen (league of legends, andere moba en World of warcraft op high settings met stabiel fp) icm i5 6500.
Mijn cpu trekt het wat beter maar zal niet veel schelen.

verdiep je eens in de volgende CPU generaties op youtube met benchmarks
i3/i5 3000 serie
oudere gpu's kunnen nog prima mee en zeker met dit budget geen probleem
gtx 600 serie en hoger 2de hands prima cheap te krijgen.
AMD gpu's niet heel bekent mee check google ;)
probeer voor 8gb ddr te gaan anders 4gb, wat ook prima te doen is.
SSD's zijn best goedkoop te krijgen, houdt er dan wel rekening mee dat je opslag minder wordt maar je gebruikersgemak omhoog gaat t.o.v. een hdd

op vraag en aanbod staan ook veel cpu +gpu en mobo setjes die zijn verhoudings gewijs wat goedkoper dan losse onderdelen.]

hoop dat je er wat aan heb,

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb een heel goedkoop systeempje met een AMD Apu en een ssd staan, gebruik ik eigenlijk alleen maar om te browsen en te gamen.

Heerlijk soepel en voor de leuke onzinnige spelletjes snel genoeg.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je handige bericht bart0099 ik ga zeker eens kijken

Verwijderd

Topicstarter
Warhamstr oké wat voor een specificaties heeft ie raad je me er iets van aan ?

Verwijderd

Topicstarter
En deze pc?
Te koop Game pc Acer Predator G3620

http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Ad
Pagina: 1