Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk spelen van games zoals CS:GO en BF1 en in de toekomst misschien andere games.
Voor de rest word de computer gebruikt voor standaard taken zoals Office etc.
Wat mag de upgrade gaan kosten?
Maximaal 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande componenten neem ik mee:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het grootste gedeelte van de hardware heb ik al. Benodigdheden zijn dus alleen een nieuw moederbord, cpu en geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor een specifiek merk. Wel heb ik liever een intel cpu i.p.v. amd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moederbord moet future proof zijn. Ik heb nu het budget om een I5 processor aan te schaffen, maar als ik een I7 wil aanschaffen in een later stadium moet dit ook passen op het moederbord.
Ook vind het wel mooi om een moederbord te hebben met led verlichting, maar dit is geen vereiste.
Ga je overklokken?
Nee, en in de toekomst ben ik dit ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Advies voor een juist moederbord, cpu en geheugen waar ik weer een tijd mee vooruit kan. Misschien ook nog opmerkingen over mijn huidige onderdelen die ik meeneem.
Omdat er nog niet echt veel reviews zijn voor Kaby Lake moederborden vind ik het moeilijk om een keuze te maken. Ik heb nu de MSI B250 Gaming M3 moederbord (LED verlichting) voorgesteld, maar op het internet zag ik ook veel nieuwe builds voorbij komen met bijvoorbeeld een MSI B250 PC MATE, Asrock B250 Pro4, MSI H270 Gaming M3. Een soortgelijk moederbord met LED verlichting is de ASRock Fatal1ty B250 Gaming K4. Misschien dat iemand mij hier meer over kan adviseren / vertellen wat de voor/nadelen zijn.
Onderstaande mijn samengestelde lijst:
* Het moederbord is nu in de actie i.v.m. een cashback van 15 euro via MSI.
Met de cashback erbij komt dit neer op €112,00
Ook nog even een vraag m.b.t. het geheugen. Als ik bijvoorbeeld 2400 mhz geheugen inbouw i.p.v. 2133 mhz dan werkt een 6th gen cpu hier niet mee toch?
Voornamelijk spelen van games zoals CS:GO en BF1 en in de toekomst misschien andere games.
Voor de rest word de computer gebruikt voor standaard taken zoals Office etc.
Wat mag de upgrade gaan kosten?
Maximaal 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande componenten neem ik mee:
- Videokaart:
Hier kan ik nog wel een tijd mee doen.
- Waterkoeling:
Ik heb het materiaal voor S1151 nog, deze kan dus overgezet worden op een nieuw moederbord.
- Voeding: Ik neem aan dat deze voldoende capaciteit heeft?
- SSD: In de toekomst misschien een M.2 bij plaatsen?
- Behuizing: Deze is kortgeleden aangeschaft en hoeft dus niet vervangen te worden
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 478,95 | € 478,95 |
| 1 | NZXT S340 Elite Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | NZXT Kraken X61 | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 96,95 | € 96,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 850,80 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het grootste gedeelte van de hardware heb ik al. Benodigdheden zijn dus alleen een nieuw moederbord, cpu en geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor een specifiek merk. Wel heb ik liever een intel cpu i.p.v. amd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moederbord moet future proof zijn. Ik heb nu het budget om een I5 processor aan te schaffen, maar als ik een I7 wil aanschaffen in een later stadium moet dit ook passen op het moederbord.
Ook vind het wel mooi om een moederbord te hebben met led verlichting, maar dit is geen vereiste.
Ga je overklokken?
Nee, en in de toekomst ben ik dit ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Advies voor een juist moederbord, cpu en geheugen waar ik weer een tijd mee vooruit kan. Misschien ook nog opmerkingen over mijn huidige onderdelen die ik meeneem.
Omdat er nog niet echt veel reviews zijn voor Kaby Lake moederborden vind ik het moeilijk om een keuze te maken. Ik heb nu de MSI B250 Gaming M3 moederbord (LED verlichting) voorgesteld, maar op het internet zag ik ook veel nieuwe builds voorbij komen met bijvoorbeeld een MSI B250 PC MATE, Asrock B250 Pro4, MSI H270 Gaming M3. Een soortgelijk moederbord met LED verlichting is de ASRock Fatal1ty B250 Gaming K4. Misschien dat iemand mij hier meer over kan adviseren / vertellen wat de voor/nadelen zijn.
Onderstaande mijn samengestelde lijst:
* Het moederbord is nu in de actie i.v.m. een cashback van 15 euro via MSI.
Met de cashback erbij komt dit neer op €112,00
Ook nog even een vraag m.b.t. het geheugen. Als ik bijvoorbeeld 2400 mhz geheugen inbouw i.p.v. 2133 mhz dan werkt een 6th gen cpu hier niet mee toch?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 193,95 | € 193,95 |
| 1 | MSI B250 GAMING M3 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVR | € 103,95 | € 103,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 424,90 | |