Verschil verschillende Onkyo 4k versterkers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hi,

Heb er twee op het oog en ook gevonden op bol.com:

- https://www.bol.com/nl/p/...0000043036929/?country=BE

- https://www.bol.com/nl/p/..._all&originalSection=main

Wat is nu het echte verschil tussen beide?

Ik heb gezien dat die met meer aansluitingen, de 656 dus, goedkoper is dan de 545...

Waar zit het addertje of welke versterker zouden jullie aanraden van Onkyo?

7.1 of 7.2 is een vereiste, net als 4k doorstroming en toch minimaal 4 a 5 HDMI in...

Prijsklasse is zo'n max. €500

Ik heb enkel gekeken naar Onkyo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De pricewatch van deze website biedt uitstekende vergelijkingsmogelijkheden :)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/542495;449051/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:18
Het addertje zit em erin dat Bol.com de enige is die de 545 nog te koop heeft. Het model is van een vorige generatie en daarom verder niet meer te koop. Je ziet wel eens vaker dat de prijs omhoog schiet als er nog maar 1 aanbieder is. Een beetje reclame erbij en je hebt het idee dat je te maken hebt met een product uit een hogere klasse.

Van deze twee is het juist de 656 die een hogere klasse is. Ik moet wel zeggen dat Onkyo niet zo heel duidelijk is met hun met model-benamingen. Gezien de specs zou ik zeggen dat de 545 een klasse lager is en ouder is dan de 656.

Er zijn echter veel meer fabrikanten van receivers. De pricewatch is inderdaad een mooi startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:24

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Idd, ik keek ook naar deze. Keek ernaast nog wel naar de Denon 2300. Echter, heb geluisterd in ene hifizaak, en er zit echt verschil qua klank en power e.d. In versterkers. Uiteindelijk gegaan voor een Denon 3300. Stukje duurder dan de 656 of 2300, maar is het zeker waard. Ook aan mijn zoektocht is weken vooraf gegaan. Nu gelukkig knoop doorgehakt.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

NeFoRcE schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:15:
Idd, ik keek ook naar deze. Keek ernaast nog wel naar de Denon 2300. Echter, heb geluisterd in ene hifizaak, en er zit echt verschil qua klank en power e.d. In versterkers.
Dat verschil is vooral toe te wijzen aan de mogelijkheden van de DSP in de receiver, en heeft niets met klank of power te maken.
Uiteindelijk gegaan voor een Denon 3300. Stukje duurder dan de 656 of 2300, maar is het zeker waard. Ook aan mijn zoektocht is weken vooraf gegaan. Nu gelukkig knoop doorgehakt.
Het is onderlinge prijsverschil in de receivers is vooral te wijten aan,
1. de hoeveelheid luidspreker kanalen die beschikbaar zijn op de eindversterker
2. en verbeterde DSP software waar in tekort kommingen van de akoestiek ondervangen worden met lapmiddelen.

Lip in "Het grote akoestiek topic"

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Alvast al bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Heb nog een NOOB vraag...

Welke speakers en woofer passen hier dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:18
Alle passieve speakers en alle actieve subwoofers.
Dat is dus vrijwel alles wat er te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dus in feite moet je niet kijken naar de frequentie of weerstand van de speakers?

Want dan ik evengoed me speakers gebruiken die bij me oude 5.1 theater zit...
Pagina: 1