Ik heb een HP Pavilion Touchsmart model 15-N058ED waar een nieuwe harde schijf in moet
Een nieuwe Western Digital schijf van 500 GB model WD5000LPC gekocht en geplaatst. Daarna originele 64 bit Windows 7 DVD erin en installeren maar dacht ik...
Proces bleef hangen bij installatie stap "waar wilt u windows selecteren"
Schijf 0: Niet toegewezen ruimte 455,8 GB geselecteerd
Foutmelding
"Windows kan niet worden geïnstalleerd op schijf ( details weergeven )"
En bij details geeft ie dan aan:
"Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer."
Van alles geprobeerd en geocht op internet
Via diskpart een partitie aan te maken maar lukte ook niet kreeg melding dat IO controller niet goed is.
Schijf op advies van de helpdesk van WD teruggestuurd want er zou een slechte cluster in kunnen zitten.
Schijf vervangen door een oude 80 GB schijf wilke ik nog had liggen en zonder problemen installatieproces doorlopen
Vandaag een Western digital 500GB schijf type WD 5000LPCX geplaatst. Opnieuw blijft proces hangen bij de Schijf 0: Niet toegewezen ruimte.
Het lijkt erop dat laptop een 500 GB schijf niet wil herkennen
wat kan ik doen?
Een nieuwe Western Digital schijf van 500 GB model WD5000LPC gekocht en geplaatst. Daarna originele 64 bit Windows 7 DVD erin en installeren maar dacht ik...
Proces bleef hangen bij installatie stap "waar wilt u windows selecteren"
Schijf 0: Niet toegewezen ruimte 455,8 GB geselecteerd
Foutmelding
"Windows kan niet worden geïnstalleerd op schijf ( details weergeven )"
En bij details geeft ie dan aan:
"Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer."
Van alles geprobeerd en geocht op internet
Via diskpart een partitie aan te maken maar lukte ook niet kreeg melding dat IO controller niet goed is.
Schijf op advies van de helpdesk van WD teruggestuurd want er zou een slechte cluster in kunnen zitten.
Schijf vervangen door een oude 80 GB schijf wilke ik nog had liggen en zonder problemen installatieproces doorlopen
Vandaag een Western digital 500GB schijf type WD 5000LPCX geplaatst. Opnieuw blijft proces hangen bij de Schijf 0: Niet toegewezen ruimte.
Het lijkt erop dat laptop een 500 GB schijf niet wil herkennen
wat kan ik doen?