HP notebook accepteert geen 500GB hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Pavilion Touchsmart model 15-N058ED waar een nieuwe harde schijf in moet

Een nieuwe Western Digital schijf van 500 GB model WD5000LPC gekocht en geplaatst. Daarna originele 64 bit Windows 7 DVD erin en installeren maar dacht ik...

Proces bleef hangen bij installatie stap "waar wilt u windows selecteren"
Schijf 0: Niet toegewezen ruimte 455,8 GB geselecteerd

Foutmelding
"Windows kan niet worden geïnstalleerd op schijf ( details weergeven )"
En bij details geeft ie dan aan:
"Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer."

Van alles geprobeerd en geocht op internet
Via diskpart een partitie aan te maken maar lukte ook niet kreeg melding dat IO controller niet goed is.

Schijf op advies van de helpdesk van WD teruggestuurd want er zou een slechte cluster in kunnen zitten.
Schijf vervangen door een oude 80 GB schijf wilke ik nog had liggen en zonder problemen installatieproces doorlopen

Vandaag een Western digital 500GB schijf type WD 5000LPCX geplaatst. Opnieuw blijft proces hangen bij de Schijf 0: Niet toegewezen ruimte.

Het lijkt erop dat laptop een 500 GB schijf niet wil herkennen
wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die nieuwe disk is "nieuw" en heeft dus ook nog geen partitie (is een volledig leeg volume). Wat voor een installatie media ben je aan 't gebruiken? Een Windows 7 "CD" zou ook zonder toevoeging van een AHCI/RAID driver je disk moeten zien en 'm kunnen benaderen.

Kijk eens in je BIOS hoe de disk daar benaderd mag worden (AHCI/RAID).

500GB is géénzins een beperking, dat begint tegenwoordig pas (weer) bij 2TB 8)

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 20:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat krijg je als je die 80GB disk kloont naar die 500GB disk? Een bootable systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:33:
Die nieuwe disk is "nieuw" en heeft dus ook nog geen partitie (is een volledig leeg volume). Wat voor een installatie media ben je aan 't gebruiken? Een Windows 7 "CD" zou ook zonder toevoeging van een AHCI/RAID driver je disk moeten zien en 'm kunnen benaderen.

Kijk eens in je BIOS hoe de disk daar benaderd mag worden (AHCI/RAID).
Ik installeer van een originele win 7 dvd/cd

Gekke is dat hd in bios niet zichtbaar is. Valt ook niets te kiezen. De 80gb schijf welke wel installatie accepteerde was ook niet vindbaar in bios
In bios kan ik in boot menu kiezen voor LEGACY of uefi maar geen verschil in resultaat.

Met diskpart loopt zaak ook vast bij formatteren met i/o foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk heeft je hardeschijf al een MBR of GPT partitieindeling. Als je Windows boot moet je schijf ook een GPT-partitieschema hebben. Als je met MBR boot, dient je schijf een MBR-indeling te hebben. Dit is een kunstmatige beperking van Windows, gepaard met een zeer cryptische en weinig behulpzame foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schijf in een externe schijf behuizing gezet en hem aan mijn werkende laptop gehangen. Met schijfbeheer schijf gevonden. Hoe kan ik hem het beste voorbereiden voordat ik hem terug in de andere laptop zet.

Formatteren, partitioneren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Normaal gesproken een diskpart met clean

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1