Problemen snelheid Proximus modem/router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 861447

Topicstarter
Ik heb een Proximus router/modem maar we merkten dat dat internet niet snel genoeg was.
Dus we hebben een nieuwe router tp-link ac1750 aangekocht maar dat leek ook niet zo veel te helpen. Is dat normaal of kan het beter?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je zult echt iets meer informatie moeten geven dan dat je nu gedaan hebt:

Welke router / modem heb je van Proximus?
Welke snelheden haalde je op dat apparaat?
Hoe snel is je abonnement?
Met welke apparatuur heb je getest?
Test je draadloos of bedraad?

Kortom, geef bij het aanmaken van een topic even alle informatie die voorhanden is.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 06-02-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 861447

Topicstarter
Ik heb de b-box 3 van Proximus dat is een router/modem
Dat apparaat haalt snelheden rond de 50 mbs
Het abonnement is van 100 mbs
Op de doos van de router die ik heb bijgekocht staat 450 mbs bij 2.4 GHz en 1300 bij 5 GHz
Ik test draadloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 20:26

Swordlord

Act first, think never

Die 450 mbits is een mooi theoretisch getal. Je apparatuur moet het ondersteunen en de omgeving moet ook vrij genoeg zijn om extra brede WiFi kanalen te gebruiken.

Laat dat nou 99% van de tijd niet opgaan, dan zit je gebonden aan de standaard 2,4GHz WiFi snelheden van 20-90 mbit afhankelijk van apparaat en afstand.

Zoals altijd met dit soort dingen. Wil je goede snelheid, gebruik een kabeltje

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 06-02-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Daar gaat het precies de mist in. Zolang je de beloofde snelheden bedraad haalt is kan Proximus niks voor je doen, want ze leveren wat er beloofd wordt.

Geef nu nog even aan welke router je gekocht hebt en met welk apparaat je de snelheid test. Wat voor laptop / tablet / telefoon?
Op de doos van de router die ik heb bijgekocht staat 450 mbs bij 2.4 GHz en 1300 bij 5 GHz
Deze snelheden worden alleen gehaald, wanneer je midden in een weiland staat, zonder staal beton en andere wifi-netwerken. Op 2,4Ghz mag je blij zijn als er 50Mbit wordt gehaald, op 5Ghz zijn wel een stuk hogere snelheden te halen. Ik haal +/- 200Mbit, maar dan moet je apparatuur het wel ondersteunen.

offtopic:
Let ook even op de schrijfwijze van Mbit/s Mbps en MB/s. De provider adverteert altijd met Mbit/s of Mbps, terwijl je downloads meestal in MB/s wordt weergegeven.