Seagate Personal Cloud herformatteren naar 'gewone' HDD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Ik heb twee Seagates Personal Clouds (ik dacht deze in mirror te zettten, maar helaas kan dat niet, een netwerk kan maar 1 Personal Cloud hebben blijkbaar) van 5 TB.
Nu wil ik de tweede Personal Cloud anders inzetten, nl als 'gewone' externe HDD. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Kan ik ook de USB poort gebruiken om hem aan een PC aan te sluiten?

-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een Personal Cloud is een NAS, oftewel, een servertje. De USB poort is een host port, je kunt er een externe harddisk of zo aanhangen, maar je kunt hem niet gebruiken om hem aan een PC te hangen.

De enige manier om hem als 'gewone' externe harde schijf aan te sluiten is hem openmaken, de disk eruit halen, en die in een USB of e-Sata behuizing stoppen.
(ik dacht deze in mirror te zettten, maar helaas kan dat niet, een netwerk kan maar 1 Personal Cloud hebben blijkbaar)
Ik kan me niet voorstellen dat je niet 2 Personal clouds in een netwerk zou kunnen hebben. Wat niet inhoud dat je ze in mirror (als in raid1) zou moeten kunnen zetten. Net zo min als je de interne harde schijf van een PC in mirror zou kunnen zetten met een schijf in een andere PC in hetzelfde netwerk.

Ik neem aan dat je wel de ene kunt laten backuppen naar de andere, wat natuurlijk ook een vorm van mirror is.