Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Op internet word je dood gegooid met sites die accu's verkopen voor laptops. Mijn Asus is alweer toe aan zijn derde accu maar heb het idee dat de accu die ik Via Dennis had gekocht niet echt lang is meegegaan, zo'n 1,5 jaar. Hoe kan ik goede van slechte onderscheiden en waar kan ik die kopen want de eerste originele is ongeveer 3 jaar mee gegaan en vind 1,5 jaar wel erg kort?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus X75A die voor mij nog wel even mee kan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Kan er weinig over vinden, ook hier op Tweakers.

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-02-2017 09:20)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Goede ervaringen met de accu's en de opladers van Yanec hier, voor de gein laatst eens een oude opengemaakt, van een laptop die stuk was gegaan, en er zaten gewoon panasonic cellen in. Niets mis mee dus

Share and Enjoy!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:43
En heb je Asus al eens gebelt wat het kost als je er een bij hun bestelt? De kans is vrij groot dat er alleen "nep" accu's te koop zijn bij de schreeuw accu winkels. Maar micchien kan een azerty bv ze wel bestellen voor je.

http://www.replacedirect....accus.html?prrel=12265566

Leuk als hij 3 jaar mee gaat. Maar als je met namaak in totaal 4+ jaar kan doen zou ik het wel weten. Tenzij je meer om de natuur geeft als je eigen portemonnee.

[ Voor 37% gewijzigd door loki504 op 05-02-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ik zou bij replacedirect bestellen.
Je kunt dan je type laptop selecteren én dan heb je de keuze tussen orginele accu's en andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marcel4332 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:40:
Ik zou bij replacedirect bestellen.
Je kunt dan je type laptop selecteren én dan heb je de keuze tussen orginele accu's en andere merken.
Ik weet dat ik andere merken kan bestellen maar ....... welke is goed? Een originele is wel erg aan de prijs. Een Yanec? Nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Zie het als een huismerk van de supermarkt.
Orgineel is duurder, maar kwalitatief vaak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms, heel soms, als je een échte Tweaker bent, is het veel leuker om een versleten accu open te maken en de cellen te vernieuwen.

Enige nadeel kan zijn dat er een chip in zit die alles netjes bij houdt en die dat dus niet zomaar laat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:59:
[...]

Ik weet dat ik andere merken kan bestellen maar ....... welke is goed? Een originele is wel erg aan de prijs. Een Yanec? Nooit van gehoord.
Yanec is vaak de helft van de prijs van een originele. Vaak gaat ie minder lang mee, maar aangezien je er 2 voor hetzelfde bedrag hebt als een orginele is het nog steeds een betere koop.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Goede ervaringen met de accu's en de opladers van Yanec hier, voor de gein laatst eens een oude opengemaakt, van een laptop die stuk was gegaan, en er zaten gewoon panasonic cellen in. Niets mis mee dus

Share and Enjoy!

Pagina: 1