Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882057

Topicstarter
Ik heb een laptop en windows 10, als ik met mijn vinger op de touchpad heen en weer beweeg tijdens het internetten op google chrome dan gaat hij soms opeens inzoomen en de andere keer weer uitzoomen? Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weet je zeker dat je maar met één vinger het touchpad raakt? Dit soort "gestures" gebeuren normaal als je met twee vingers aan het "pinchen" bent, oftewel je vingers uit elkaar beweegt (net zoals op een touchscreen van een smartphone).

https://support.microsoft...d-gestures-for-windows-10

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 17:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vermoedelijk heb je een driver update gehad en is pinch-zoom ingeschakeld.
En dan raak je waarschijnlijk twee plekken op de touchpad (randje van je handpalm? laag hangende pink? zoiets), waardoor die denkt dat je pinch-zoom doet.

Het is een beetje afhankelijk van het merk touchpad, maar in de generieke zin moet je naar Start->Instellingen->Apparaten->Muis&Touchpad. Dan omlaag scrollen naar Additionele Instellingen (heet dat zo in de NL versie? heb engels :P )
Vanaf daar kan je dan de merkspecifieke instellingen vinden.
wimmel_1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:32:
Weet je zeker dat je maar met één vinger het touchpad raakt? Dit soort "gestures" gebeuren normaal als je met twee vingers aan het "pinchen" bent, oftewel je vingers uit elkaar beweegt (net zoals op een touchscreen van een smartphone).

https://support.microsoft...d-gestures-for-windows-10
Die functies inderdaad. Maar het is afhankelijk van de touchpad zelf (moet multitouch zijn) en de instellingen er van, of die opties ook daadwerkelijk werken.

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 05-02-2017 17:37 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:04

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Het hoeft niet per se multitouch te zijn. Sommige touchpad hebben ook een scroll/zoom functie aan de zijkant. Op mijn vorig laptop kon ik daar mee in zoomen. Ook wel eens per ongeluk ;)

Ninety percent of everything is crap.