Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Mijn vraag
Hallo,
Ik heb een nieuw huisje en hierin een ook naar mijn idee leuke home cinema gemaakt. Dit alleen wel met een 2.1 opstelling. Nu wil ik graag een center speaker erbij plaatsen. dit om bij films een betere invulling te hebben op de spraak.

Het probleem wat ik nu heb is dat de center speaker op het meubel, voor mij niet echt netjes is. En ook het vrouwtje vind het mooier hoe het nu is. Ik wil dan dus de center speaker in de kast gaan zetten. Het meubel is een Ikea Besta. De center speaker wordt dan een Dali poticon Vocal.

Nu moet ik dan wel ergens mijn versterker kwijt kunnen. En deze zou dan in een van de 2 kasten komen.
Alleen heb ik geen ervaring met versterkers in kasten. Dit ivm warmte ontwikkeling. Zijn er mensen die er hier iets op hebben verzonnen wat goed werkt.

Al vast bedankt want hoe het er nu naar uit ziet wordt het geen center.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Marantz NR1607
Dali opticon 6
Rel T5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb gezocht en zie mensen over ventilatoren. Alleen heb ik van nog niemand gezien dat ze dit nu ook daadwerkelijk heb gedaan. Dus graag heb ik hier meer info over. en dan ook van personen die hier ervaring in hebben.

Dit is hoe het nu staat.
Stereo

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

Lightah

Strikes Again

Vanwege de warmte waardoor mijn versterker automatisch uitschakelde heb ik in de achterplaat 2 gaten gezaagd. Hierop heb ik 2 12 cm case fans gezet. Een linksonder die koele lucht aanvoert en één rechtsboven die de lucht naar buiten afvoert. Deze fans zitten op een controller waarmee ik de snelheid kan instellen. Ook heb ik nog geëxperimenteerd met een instelbare temperatuurschakelaar ertussen maar dat was meer voor de leuk want ik hoor ze normaal al bijna niet. De fans gaan aan gelijktijdig met de versterker omdat ze gevoed worden door een van de USB poorten.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
Lightah schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:56:
Vanwege de warmte waardoor mijn versterker automatisch uitschakelde heb ik in de achterplaat 2 gaten gezaagd. Hierop heb ik 2 12 cm case fans gezet. Een linksonder die koele lucht aanvoert en één rechtsboven die de lucht naar buiten afvoert. Deze fans zitten op een controller waarmee ik de snelheid kan instellen. Ook heb ik nog geëxperimenteerd met een instelbare temperatuurschakelaar ertussen maar dat was meer voor de leuk want ik hoor ze normaal al bijna niet. De fans gaan aan gelijktijdig met de versterker omdat ze gevoed worden door een van de USB poorten.
Ik ben niet zo bekend met Pc componenten. Maar ik heb gezocht naar Fan controllers met Usb voeding maar de niet kunnen vinden. Welke gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier al jaren een Yamaha RX-A 20xx serie reciever in een kast staan. Het apparaat heeft rondom ± 1,5 Cm aan vrije ruimte (gelijk aan de ruimte welke de originele voetjes aan de onderkant leveren) en aan de achterkant ± 10Cm. zodat de bekabeling er zonder onnodige spanning heen kan lopen.

Ding staat regelmatig "voldoende" vermogen te leveren maar is nog nooit door zichzelf uitgeschakeld ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 22:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Robbie521 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:43:
[...]

Ik ben niet zo bekend met Pc componenten. Maar ik heb gezocht naar Fan controllers met Usb voeding maar de niet kunnen vinden. Welke gebruik jij?
Een fancontroller heb je nog niet eens nodig. Als je maar een low noise fan koopt. Die hebben vaak een wat grotere doorsnede en zijn ontworpen zodat ze weinig geluid maken. Met een usb to fan cable ben je er dan ook.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 16:06
Ik zou eerst ook eens proberen of de Marantz het trekt. Die Marantz is niet zo hoog, dus denk dat er redelijk wat ruimte rondom de versterker zal zijn. Ik heb zelf een Xbox en PS in een kast en dat gaat prima. Voor de afstandsbediening is een Logitech Hub met IR blaster handig. Dan hoeft de kast niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
De kast hoeft ook niet open als je de app gebruikt. Ik heb ze vanavond een beetje bekeken, de apps (ze zijn er in alle kleuren en maten) en ze zijn zeker uitgebreid (-er dan ik had verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je geprobeerd de handleiding open te slaan, of kon je die niet vinden? Daar staan de namelijk de veiligheidsvoorschriften in. En ook de maten in, die je rondom de receiver dient vrij te houden om een goede warmte afvoer te garanderen.

Edit: Dit kan je aanhouden

de PDF van d Marantz SR6004
Pagina 2 : IMPORTANT SAFETY INSTRUCTIONS
Advies 1 : Read these instructions.
Advies 7 : Do not block any ventilation openings. Install in accordance with the manufactures instructions.
Pagina 3 : Do not locate in the following places
To ensure long-lasting use, do noet locate the unit where

Exposed to direct sunlight
Near sources of heat such as heaters (daar kan net zo goed Xbox-en staan)
Highly humid or poorly ventilated
Dusty
Subjected to mechanical vibrations
On wobbly, inclined or otherwise unstable surfaces
Near windows wehrer there is a chance of exposure to rain, etc
On top of an amplifier or near component which dissipates a great deal of heat To ensure proper heat radiation, ensure the below clearance form walls and other equipment. Link 20cm of 8" vrijhouden, bovenop hetzelfde, rechts ook hetzelfde. behalve de achterkant Volgens Marantz handleiding wilt dat je minimaal 20cm 8" ruimte overhoud aan de achterkant waar de Onkyo minimaal 10cm of 4" wilt zien.

[ Voor 70% gewijzigd door Lip op 03-03-2017 13:24 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk natuurlijk, want elk apparaat heeft zo'n verhaal. Er is natuurlijk geen enkele reden waarom er links en rechts 20cm ruimte zou moeten zijn. Het valt nog net aan mee dat ze ook niet eisen dat eronder 20cm vrij is en hij dus leviteert.

Die waardes worden nogal ruim genomen om het zwak uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Och, waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. Als ik zie wat ik allemaal in mijn tv-meubel heb gepropt... zit echt helemaal vol met spul. Een surround receiver, blu-ray speler, 3 game consoles, center speaker, Ziggo box, 4-bay NAS, wifi-bridge, switch, Intel NUC en dan nog een kilometer kabels. En het werkt allemaal prima. Als het gebruikt wordt staan één of beide klepjes open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:25

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Je kastje op een kiertje zetten als de receiver (op hoog volume) aan staat is geen optie?

[ Voor 4% gewijzigd door DominoNL op 03-03-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
DominoNL schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:59:
Je kastje op een kiertje zetten als de receiver (op hoog volume) aan staat is geen optie?
Ja dat zou een optie zijn alleen vind de vrouw dat niet zo strak.
Ik heb een IR laster besteld. en kijken wanneer die binnen is. Ik ga aan de binnenkant van de kast een 2 tal gaten maken oven in . Zodat de warmste lucht weg kan. En hoop op die manier een soort van trek te maken. indien dit niet werkt. Wil een ik een ventilatortje inbouwen.

In de kast komt alleen hij te staan. De andere apparatuur gaat aan de andere zeide. Dus heeft geen last van elkaar.
Pagina: 1