Vier AA batterijen vervangen voor adapter.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit een simpele vraag is, ik heb een openhaard en deze heeft een electronische ontsteking. Deze werkt op vier AA batterijen. Is het eigenlijk te doen om deze batterijen te vervangen voor een adapter die 6V levert en om en nabij de 2400 mAh?

Ik wilde dan de twee draadjes verbinden met de eerste en de laatste pool van de batterij compartiment.

Is er iets waar ik rekening mee moet houden? Kan dit een probleem veroorzaken? Mag her mAh hoger zijn? ( misschien makkelijker om een adapter te vinden )

[ Voor 7% gewijzigd door ronaldmathies op 05-02-2017 17:10 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 14:10
Let op dat je adapter gelijkspanning levert (soms leveren ze wisselspanning). Verder natuurlijk de + en de - aan de juiste punten in het compartiment verbinden. Misschien is het netter/handiger om een connector te monteren waar je de adapter in kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Ja, gelijkspanning en + / - goed doen ging ik al vanuit. Maar achijnbaar geen issues dus ( ging er al vanuit dat het geen issue zou zijn )

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:43

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

2400mAh is een rare waarde voor een adapter, ik neem aan dat dit de oplaadbare batterijen zijn die nu gebruikt worden? mAh is geen waarde van belasting maar van capaciteit (lading) en alleen toepasbaar op batterijen en accu's.

Maar mogelijk zal een gemiddelde USB lader met een 2A specificatie prima werken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 11:10

SA007

Moderator Tweaking
Een batterij staat 1,5V op, maar leeg is een batterij maar 0.8-1V.
Als er 4 inzitten zal hij bijvoorbeeld ook prima op 5v werken.

Qua mAh, dat zegt hierin weinig.
Een batterij van 2400mAh betekend dat bij met een belasting van 1000mA 2,4 uur meegaat.

Stel de batterijen gingen uur mee (met continue ontsteken, niet tijdens het uitstaan) dan is 2,4A voor de adapter genoeg.

[ Voor 0% gewijzigd door SA007 op 06-02-2017 18:45 . Reden: bedankt timberleek voor de correctie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
SA007 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:00:
Een batterij van 2400mAh betekend dat bij met een belasting van 1000mA h 2,4 uur meegaat.
fixed that for you O-)

zou inderdaad gewoon kijken of een usb adapter werkt. Lekker makkelijk, heeft iedereen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18
timberleek schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:18:
[...]

fixed that for you O-)

zou inderdaad gewoon kijken of een usb adapter werkt. Lekker makkelijk, heeft iedereen liggen.
Exact, 5V USB-lader zal waarschijnlijk prima werken. Eigenlijk zou je het werkelijk benodigde verbruik even moeten meten. Zodat je een voeding kan kiezen die voldoende stroom kan leveren.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Kijk, dit gaat de goede kant op. Een standaard usb adapter heb ik nog wel liggen. Gaat er volgens mij alleen om dat het apparaat de condensators moet kunne opladen voor de vonk ( om het gas te kunnen ontsteken ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Iedereen bedankt, heb een universele adapter aangesloten en op vijf volt ingesteld en het draait als een tierelier.

Batterijen zijn echt geen oplossing, een goed aantal keer de openhaard starten en ze zijn leeg. Scheelt een hoop batterijen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
ronaldmathies schreef op maandag 6 februari 2017 @ 05:48:
Batterijen zijn echt geen oplossing, een goed aantal keer de openhaard starten en ze zijn leeg. Scheelt een hoop batterijen zo.
Kan ook komen door de hoge zelfontlading van de oplaadbare batterijen die je gebruikt. Vooral als ze wat ouder zijn dan zit er na een paar maanden weinig fut meer in. Oplaadbare Eneloop of gewone alkaline batterijen gaan dan langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Voor dergelijke dingen werken inderdaad gewone batterijen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik wil precies het zelfde doen voor mijn walkie tacies, er zitten vier aaa batterijen in (serie) en die wil ik gaan vervangen met een accu (lipo of zo iets dergelijks) nu weet ik dat er 4 aaa batterijen in gaan, en dat ik dus een accu moet vinden van 6v en dus met een hoge mili amperage per uur voor langer gebruik.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit het best aan kan pakken en waar ik op moet letten.

Ik wilde zelf de houder voor de aaa batterijen er in houden en dan via de achter kant (dus ff open maken) een conrector maken zodat ik als ik Aaa batterijen wil gebruiken dat nog kan en als ik een accu wil gebruiken dat ook nog kan.

Tips waar ik op moet letten en wat handig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle verbetering, *conector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Li-Ion of Li-Po zijn over het algemeen 3.6 of 3.7 Volt per cell. Als er 3 AAA batterijen in zouden zitten dan zou je dit kunnen kopen: (Li-Ion met ingebouwde micro-USB lader als vervanger voor 3 AAA batterijen)
Afbeeldingslocatie: https://i1.adis.ws/i/jpl/bl_283102_c?qlt=60&w=320&h=320&v=1
Met 3 batterijen zou het redelijk makkelijk zijn dus (want 3x NiMh is ongeveer 1 Li-Ion cell qua voltage). Maar voor 4 batterijen gaat het heel lastig worden ben ik bang.

Daarnaast, Li-Ion heeft niet echt een veel hogere energiedichtheid als goede NiMH batterijen, dus heel veel ga je er niet mee winnen. Ik raad je aan om gewoon een stel goede AAA NiMH batterijen te kopen (de witte Eneloops!)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

4x AAA geeft niet veel ruimte voor wat beters. Als je oplaadbaar wilt zijn moet je ook aan een lader denken en voor LiPo is dat iets lastiger naast het bestaande probleem van de spanning (hoewel LiFePo4 wel zou kunnen). Het meest simpele is de aanschaf van NiZn batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:57:
Even een snelle verbetering, *conector
Via de wijzig knop bovenaan je bericht kun je je bericht eventueel aanpassen :)
Pagina: 1