NAS in plaats van dropbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
Ik zoek een?
In plaats van mijn huidige 1tb dropbox ben ik eigenlijk opzoek naar een NAS. Met als voornaamste redenen dat mijn apparaten zelf een kleine hd hebben en synchronisatie dus niet lekker werkt. Ook helpt het niet mee dat dropbox de laatste tijd wat negatief in het nieuws is.

Wat is je budget?
150-250 zonder HD's.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology of QNAP.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Als eerste instantie wil ik de NAS als backup van belangrijke bestanden + foto's gebruiken. Daarnaast gooi ik denk ik ook mijn series/films erop.
Ik heb hier een xbox one waarop ik meestal netflix en films/series kijk via plex, nu vraag ik mij af of plex ondersteuning iets is wat het echt waard is.
Edit: ik zag ook dat er nu een vlc xbox app is die mkv aan kan, die zou eventueel de nas kunnen benaderen

Ik heb zelf de DS214+ al gezien voor een zeer schappelijke prijs, alleen ik vraag mij af in hoeverre deze security patches etc blijft krijgen? Ik las ergens dat deze nog 2 jaar ondersteuning heeft, maar is dit voor functionele updates of overall? Nieuwe functionaliteit maakt me minder uit dan patches om de NAS veilig te houden. Als eventuele backup van de NAS zou ik dan amazon cloud of crashplan willen gebruiken.

Wat is wijsheid? een oudere nas kopen die sterker is of een goedkopere nieuwere?

[ Voor 15% gewijzigd door My Tec Master op 06-02-2017 18:05 . Reden: toevoegen info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Mijn 411+II wordt nu nog steeds gepatched op versie 6.0.2.

Ik denk dat hij dit jaar of volgend jaar verloopt. Dus daar kun je een beetje de support op berekenen.
Je zult zeer waarschijnlijk ergens tussen de 2 en 4 jaar nog support kunnen verwachten.
Deze informatie is overigens ook gewoon op de Synology site zelf te vinden.

De oplossing van Synology heet DS Cloud, ook wel Cloud Station server.
Ik heb hem in het begin gebruikt, maar vond het, in combinatie met mijn telefoon toch niet zo flexibel.
Ik voor de PC's doet de applicatie gewoon wat hij moet doen, alleen staat het dan niet bij DropBox, maar bij jou op de DS. Je moet naruurlijk wel met port forwarding en zo werken om een en ander voor elkaar te krijgen.

Afgezien van issues met mijn telefoon vond ik het een fijne setup en gebruiksvriendelijk.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Synology heeft zoals vermeld Coud Station en dat werk bijna het zelfde als dropbox (en ook buiten je eigen netwerk als je dat via quickconnect)

Verder zou ik als backup voor je data een stack gebruiken van transip (kost 0 euro per maand) heb je 1tb storage. En een extra backup naar glacier van amazon. Dus stack als snelle restore en glacier if shit hit the fan.

Ik zou wel voor het recente model gaan met Intel omdat die wel de nieuwe tools krijgen zoals de office tools mail tools en meer. Synology zal wel updates blijven maken zeker om security updates. Dus dat loopt wel los maar sommige dingen zoals die nieuwe inbox van synology is alleen beschikbaar op de nieuwe nassen.

Voor plex is intel ook wel erg nodig omdat plex transencoding doet en dan is een beetje betere CPU erg welkom.
https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488

Synology DS214+ ARMv7 ARMv7 1.33GHz Transcoding is not supported on ARMv7 only remuxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
Kortom ik doe er beter aan om een 216 te kopen ipv een goedkopere 214. Dropbox blijf ik nog steeds als telefoon opslag/foto ding gebruiken, en met cloud station zou ik dan alles wat thuis staat kunnen benaderen.