Genoeg mbps?

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een speedtest gedaan en ik heb 8 mbps, nu wil ik een ps4 kopen met gta5 en infinitive warfare. Kan ik met deze internetsnelheid deze spellen online spelen of is er dan heel veel lagg?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

8 megabit is wel heel beroerd anno 2017.
Hoe ziet je setup er uit?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je ? setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Switchie schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:22:
8 megabit is wel heel beroerd anno 2017.
Hoe ziet je setup er uit?
Qua bandbreedte wellicht wel ja, maar dat zegt niks over de online ervaring in games. Dan is ping belangrijk en die kan (meer dan) prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Online gamen is je ping tijd belangrijker, wat zegt speedtest daarover ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen ervaring met dit dus ik begrijp er niets van maar denken jullie dat het mogelijk is zonder lag of zou het zonde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 Mbits an sich zou kunnen lukken. Maar je moet er rekening mee houden dat je niet continu die volledige bandbreedte tot je beschikking hebt tijdens het gamen. Denk hierbij aan Windows die op de achtergrond updates uitvoert, of een HD tv die aanstaat (ik ga ervan uit dat je op xDSL zit). Dus het zal wel werken, maar je game ervaring zal over het algemeen verre van optimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:25:
ik heb geen ervaring met dit dus ik begrijp er niets van maar denken jullie dat het mogelijk is zonder lag of zou het zonde zijn?
Naast de bandbreedte is ook de ping belangrijk.
Op http://speedtest.net kan je naast de snelheid ook de ping zien (links bovenin). Welke ping heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn ping is 16 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

You LPB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is dat goed? (ik hbe er geen verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Iedereen is tegenwoordig een Low Ping Bastard met huidige breedband verbindingen.
Ik zou er geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus het zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:02
Waarschijnlijk wel. Het kan alleen zijn dat als er meerdere apparaten tegelijk online zijn de ping enorm omhoog gaat omdat er gewoon te weinig bandbreedte is. Maar je geeft amper informatie dus hier is nog niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dankjewel maar ik heb er geen verstand van dus ik weet niet wat voor informatie je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:02
Welke apparatuur er op het netwerk aan is gesloten en welke provider je hebt en welk abbo je daarbij hebt onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Zonder verstand ervan te hebben kan je vast wel vertellen of je de Playstation met draad gaat aansluiten op het netwerk... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha ja ik ga de ps met 'draad' aansluiten op het netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En wat is "het netwerk"?

- welke internetprovider heb je?
- welk product/snelheid neem je van hen af?
- welk modem heb je van hen gekregen (tip: onderop staat een modelnr, post die)?
- ga je je game console rechtstreeks op die modem aansluiten of hangen er nog andere kastjes (routers, switches, andere dingen) tussen? zo ja, welke?
- hoeveel andere mensen maken gebruik van dezelfde internetverbinding?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
Precies, en kijk nog eens naar je meetresultaten, want 8 mbps kan ik me bijna niet voorstellen.
Dan heb je een xDSL lijn op 25 km van de centrale volgens mij of je hebt een enorm beroerde wifi-router.

8 Mbit/s (8 megabit/sec) of 8 MB/sec (8 Megabyte/sec)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Masimo schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:36:
Precies, en kijk nog eens naar je meetresultaten, want 8 mbps kan ik me bijna niet voorstellen.
Dan heb je een xDSL lijn op 25 km van de centrale volgens mij of je hebt een enorm beroerde wifi-router.

8Mbit op ADSL(2) is niet heel raar hoor. hoef je niet heel ver van de centrale voor te zitten.
Al zijn er maar weinig mensen die bij zo'n snelheid kiezen voor DSL. Zeker wanneer je ook kabel kan kiezen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

Dido

heforshe

offtopic:
De aloude vraag "wanneer ben je oud" wordt wellicht beantwoord door de constatering dat ik me de 36K6 modem nog kan herinneren (en die waren toen state-of-the-art na de 14K4 en 28K8 versies!), alsmede de hype over ISDN - dat was wel 64Kbs. Mijn eerste eigen internet-abonnement in Nederland was 128Kbs, en was in deze eeuw. Ik dowload nu meer per seconde dan ik vroeger op een floppy kwijt kon.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21

Komt overeen met 3 kilometer. Zou kunnen maar ik weet het niet. Het kan ook zomaar ISDN of een oud abonnement zijn of iets heel anders dat verkeerd gaat.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Nox

Noxiuz

8mbit is gewoon het instapabonnement van een online.nl en tele2.

Gaat prima werken, have fun :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 6 februari 2017 @ 00:59:
offtopic:
De aloude vraag "wanneer ben je oud" wordt wellicht beantwoord door de constatering dat ik me de 36K6 modem nog kan herinneren (en die waren toen state-of-the-art na de 14K4 en 28K8 versies!), alsmede de hype over ISDN - dat was wel 64Kbs. Mijn eerste eigen internet-abonnement in Nederland was 128Kbs, en was in deze eeuw. Ik dowload nu meer per seconde dan ik vroeger op een floppy kwijt kon.
/me heeft visioenen van een bajaarde Dido die furieus floppies naar een downloader staat te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:20:
Mijn vraag
Ik heb een speedtest gedaan en ik heb 8 mbps, nu wil ik een ps4 kopen met gta5 en infinitive warfare. Kan ik met deze internetsnelheid deze spellen online spelen of is er dan heel veel lagg?
Hoi, Welkom op GoT.

Tweakers is een technische site waar wij toch wel enigszins bepaalde basiskennis verwachten over het onderwerp waar je een topic voor start.
Je hoeft echt geen pro te zijn op dat gebied (anders had je immers geen vraag ;) ) maar algemene kennis van de materie is toch wel wat wij verwachten in combinatie met eigen inzet.

Niemand kan garanderen of jij wel of geen lag gaat krijgen. Dat hangt van ontzettend veel factoren af, ook hoe je eigen netwerk er uit ziet (bekabeld, draadloos, etc.)

Ik sluit dit topic omdat het niet een topic is zoals wij verwachten vanwege de combinatie van niveau en eigen inzet.
Voor een volgend topic raad ik je met klem aan om NT Beleid en Het algemeen beleid #quickstart eens rustig door te lezen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.