USB device over current status detected!!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-IV
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik wilde Counter Strike openen op mijn pc, maar hij deed het niet, dus startte ik mijn pc opnieuw op.
Ik kreeg de melding: USB device over current status detected!!
Waar kan dit aan liggen?

Als ik mijn pc daarna weer aan zette kreeg ik óf de melding die hier boven staat, óf een bluescreen, óf een blauw scherm met doorgaan naar windows 10, probleem oplossen of de pc uitzetten.
...
Dit is mijn build
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 75,95€ 75,95
1MSI A78M-E45€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,35€ 41,35
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 81,-€ 81,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 6,66€ 6,66
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,91

Met een SSD Crucial MX300 2,5" 275GB, die overigens (bijna) vol is.
Ik heb een week geleden mijn processor overgeclockt, maar dat leek stabiel te lopen.
...
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.

Ik heb alle front-panel connectors geunplugged.
Opgestart zonder USB-apparaten ingeplugd.
Mijn PSU uit mn mobo gehaald en de batterij eruit gehaald.
Ook heb ik alle usb ports aan de achterkant van mn mobo getest met een muis en die werkten allemaal
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 16:02
Naar aanleiding van de klachten zou ik vermoeden dat het gaat om een hardwareprobleem.

De USB-poorten zitten natuurlijk op het moederbord en de meting gebeurt ook daar. Al is het niet geheel onmogelijk dat het probleem toch ergens anders vandaan komt. Elektronica kan erg onbetrouwbaar zijn.

Je hebt al alles hebt geprobeerd wat betrekking heeft op de USB-poorten zelf. Dan zou ik nu naar het moederbord kijken. Indien je het niet kent, zoekt even naar afbeeldingen via Google van 'elco condensator'. Dit zijn componenten op het moederbord. Zie je op het moederbord condensatoren die vervormt (bol staat) of verbrand zijn? Indien ja, dan mag je ervan uitgaan dat je het probleem hebt gevonden.

De PSU en het moederbord werken natuurlijk ook nauw samen. Moest je toevallig een reserve PSU hebben, dan zou je die eens kunnen proberen. Het is altijd mooi als je bepaalde problemen kan uitsluiten.

Niet-essentiële hardware zoals je cdrom-drive zou ik ook even ontkoppelen gedurende het hele proces van testen. Gewoon om zeker te zijn dat die geen storing veroorzaken. En moest er iets verkeerd gaan met de PSU of MoBo, dan ben je in elk geval gerust dat die zaken er niet onder kunnen leiden.

Blijft het probleem bestaan, dan zou ik toch het moederbord vervangen. Dat is de meest waarschijnlijke boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
En als je de overklok ongedaan maakt? .
Een overklok is een combi van

Voltage en kloksnelheid .

overcurrent = een te hoge stroom (amperage)

Ik heb zelf weinig kaas gegeten van overklokken.
Maar ik weet wel dat de kloksnelheid en voltage van de de cpu ook verder doorwerkt in je systeem.
De Bus snelheid heeft ook invloed op je PCI-E .
En op je geheugen.
Je kan er een hoop mee Kapot maken , of de levensduur mee verkorten, het systeem moet w geschikt zijn voor een hogere frequentie.

Waarschijnlijk verstoord deze ook de goede werking van je usb-controller.
Of misschien is deze zelfs omzeep geholpen.

[ Voor 105% gewijzigd door frankym op 13-02-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-07 20:20
zal vast ergens een Sense weerstand zitten die moet detecteren dat er teveel stroom loopt. Zal wel een hardware probleem zijn gok ik als je alle usb apparaten hebt los gekoppeld en het nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ooit meegemaakt dat een USB-connector kapot was. Een metalen lipje was verbogen en maakte contact met een ander deel. Krijg je dus kortsluiting en dus ook een overcurrent waarschuwing.

Metalen lipje terug gebogen en de foutmelding was verleden tijd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe