Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Mijn vraag: Wat zouden jullie mij aanraden in mijn gegeven situatie; de Slim of de Pro variant?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Al jaren geen Playstation bemachtigd, laatst een PS3 (of PS2), zo lang geleden dat ik het niet eens meer weet. Af en toe speel ik bij vrienden maar zelf heb ik er geen, wat binnenkort zal veranderen hopelijk...
Daarnaast beschik ik over een 4k resolutie TV met HDR (wat dus de reden is van mijn dilemma)

...

Mijn Situatie:

Na jááren geleden een PS2 of PS3 te hebben gehad en later doorverkocht, heb ik op dit moment geen gameconsole. Ik ben dus ook geen hardcore gamer, alleen af en toe bij vrienden/familie speel ik het wel eens.
Toch ben ik van mening veranderd en ben van plan een PS4 te nemen.

Na wat te hebben onderzocht op internet ben ik erachter gekomen dat een aantal maanden geleden de Pro variant is opgedoken, wat in principe alleen zorgt voor 4k resolutie. Voor de rest geen pros, voor zover ik heb kunnen vernemen.

Concluderend, wat zouden jullie mij aanraden gegeven mijn situatie;
-Gaan voor de Pro variant gezien ik toch een 4k televisie heb
Of
-100 euro niet voor niets verspillen en gewoon de Slim variant kiezen, aangezien de 4k resolutie niet absurd veel verschilt van Full HD performance (volgens andere gebruikers) en aangezien ik toch geen hardcore gamer ben...?

Alvast bedankt voor jullie inbreng/advies!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een vraag die echt al 1000 keer in het PS4 topic gesteld is. Ik zou zeggen: ga daar eens in rondneuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:56

v8power67

Psn: Mausosaurus

Altijd de pro, 2.2x de power, betere graphics en of gameplay(framerate).

Plus nu de nieuwe boost modus die alle niet pro ondersteunde games mogelijk een boost geven waar mogelijk in framerate(en soms resolutie bij dynamische resolutie games).

Plus je hebt al 4k tv met hdr waar je met de pro dan uitermate goed gebruik van kan maken.

Weet niet hoe je je audio doet maar de slim heeft geen optical out meer, pro wel.

Dus die 100 euro verschil is het gewoon 100% waard. Plus games als horizon zero dawn dalijk gaan er heel goed uitzien op een pro met 4k/hdr, net als elke andere toekomstige ps4 game ivm verplichte pro support.(ervaring is wel per spel anders ligt aan de moeite die de developers erin stoppen).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:10:
Een vraag die echt al 1000 keer in het PS4 topic gesteld is. Ik zou zeggen: ga daar eens in rondneuzen.
Heb ik al gedaan en zag het tig keer voorbijkomen inderdaad, maar ik leg de nadruk op mijn situatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
v8power67 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:37:
Altijd de pro, 2.2x de power, betere graphics en of gameplay(framerate).

Plus nu de nieuwe boost modus die alle niet pro ondersteunde games mogelijk een boost geven waar mogelijk in framerate(en soms resolutie bij dynamische resolutie games).

Plus je hebt al 4k tv met hdr waar je met de pro dan uitermate goed gebruik van kan maken.

Weet niet hoe je je audio doet maar de slim heeft geen optical out meer, pro wel.

Dus die 100 euro verschil is het gewoon 100% waard. Plus games als horizon zero dawn dalijk gaan er heel goed uitzien op een pro met 4k/hdr, net als elke andere toekomstige ps4 game ivm verplichte pro support.(ervaring is wel per spel anders ligt aan de moeite die de developers erin stoppen).
Bedankt voor je inbreng en advies v8power.
Toch betwijfel ik of die prachtige specs die je opnoemt wel een voordeel voor mij zijn aangezien ik geen hardcore gamer ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:02
Sowieso de pro. Als je twijfelt en je koopt de slim, wil je daarna alsnog de pro

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:56

v8power67

Psn: Mausosaurus

mowtje schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:07:
[...]

Bedankt voor je inbreng en advies v8power.
Toch betwijfel ik of die prachtige specs die je opnoemt wel een voordeel voor mij zijn aangezien ik geen hardcore gamer ben..
Je hoeft geen hardcore gamer te zijn om toch te kunnen genieten van de extra graphics die een pro kan toveren op je tv.
Ik ben ook geen hardcore gamer maar wou gewoon de pro omdat ik wel hou van dikke graphics.
En tuurlijk een gewone ps4 is al de beste console qua keuze, graphics zijn zeer nice en aanbod is gigantisch. Maar toch omdat je al een 4k tv hebt zou een pro daar veel beter op aansluiten. Verschil is behoorlijk op een 4k tv van 1080p(of lager ligt aan de game) van de slim naar de hogere resolutie van de pro.
Maar als het je puur om het geld te doen is dan is een slim geen slechte aankoop.
Maar ik zou altijd voor een geloof 33% hogere prijs kiezen als het aparaat ook.nog eens zoveel sneller is.
Gebruim je btw wifi of kabel want de geloof dat wifi in de pro ook beter ia dan de slim maar weet dit niet 100% zeker. Is wel beter dan originele ps4 die wifi chip is echt bagger.

Edit nee wifi is zelfde tussen de slim en pro. Is beide geupgrade vanaf de originele ps4.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 05-02-2017 17:01 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Altijd de pro.
De slim zie ik als iets dat papa's en mama's voor hun kinderen kopen en die er de ballen verstand van hebben en denken, hey heb ik een PS4 voor zoon/dochter lief gehaald en ik heb ook nog eens een koopje gedaan.
Kortom de slim koper, doet het in mijn ogen niet zo slim als zijn naam doet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
lordloeder schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:41:
Altijd de pro.
De slim zie ik als iets dat papa's en mama's voor hun kinderen kopen en die er de ballen verstand van hebben en denken, hey heb ik een PS4 voor zoon/dochter lief gehaald en ik heb ook nog eens een koopje gedaan.
Kortom de slim koper, doet het in mijn ogen niet zo slim als zijn naam doet zeggen.
beetje kort door de bocht, een ps4 slim is nog steeds een ps4, en hoewel ( afhankelijk van de game ) je voordelen krijgt van een pro zijn er genoeg games die vlot 1080p doen op de slim zonder te sucken in fps.

Uncharted 4 heb ik eerst gespeeld op een OG ps4 en onlangs op een pro, beide op een 1080p monitor en ik moet zeggen buiten iets meer dingen in beeld te zien op een druk moment of een iets scherper beeld door de downsampling heb ik een even goede ervaring gehad de 1ste keer dat ik speelde zonder een pro.

Ja er zijn dingen die beter de fps houden op een pro ( zonder twijfel BF1 single player is een goed voorbeeld ) maar voor '' de kinderen '' zal dit niet uitmaken, en je steekt vlot 130 euro in je zak met een slim dus dat zijn weer 3 games voor de kinderen.

Zowiezo op een 4k tv is mijn antwoord een pro, ook als je nog geen ps4 hebt en je hebt die extra 130 euro voor de pro op zak is mijn antwoord ook de pro.
Maar doen alsof een ps4 slim is voor mensen zonder verstand is wel een beetje kort door de bocht, ook omdat de pro nog altijd niet dat '' wow ik ben omvergeblazen'' effect heeft op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Pro uiteraard mensen die dat niet doen zijn gewoon niet slim bezig. :+

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
mowtje schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:05:
[...]

Heb ik al gedaan en zag het tig keer voorbijkomen inderdaad, maar ik leg de nadruk op mijn situatie..
Maar je weet precies de verschillen tussen de Pro en Slim-variant en wij kunnen niet in jouw hoofd en portemonnee kijken. Dus wat anderen je ook adviseren, uiteindelijk moet jij zelf de beslissing maken of jij de meerwaarde 100 euro waard vindt. Ik snap dus eigenlijk de bedoeling niet van dit topic en sluit hem dan ook. Vraag het anders nog eens in het PS4 topic als je ervaringen van anderen zoekt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.