Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een Polar M400 sporthorloge, waarop ik de laatste firmware 1.9.25 (januari 2017) heb geinstalleerd.

Ik merk echter dat de registratie enorm verschilt met de registratie van voor de update:
  • Calorie verbruik is gehalveerd bij een evengrote afstand
  • Het dagelijkse activiteitsdoel is twee keer zo moeilijk geworden
  • Een trainingsbelasting wordt nu geclassificeerd als redelijk in plaats van zeer zwaar
Is er iemand dit hetzelfde ervaart en zo ja: hoe heb je dit opgelost?

Alvast bedankt.

Gr,
Arni

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-03-2017 13:12)

Verwijderd

Door de linker \ rechtshandige instelling te wijzigen, M400 nieuwe genereert meer realistische calorie data voor mij. In Polar Flow, ging ik naar producten-> Instellingen en ik binnenkwam dat ik mijn horloge te dragen op mijn rechterhand. Dit is niet correct, maar het horloge genereert nu betere gegevens voor mij. Ik draag echt mijn horloge op mijn linkerhand.

Misschien is het iets om te proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 04:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Ik spreek geen Nederlands, dus ik ben met behulp van Google Translate.)

Ja, merkte ik precies hetzelfde probleem na het installeren van de nieuwste M400-update in januari.

Mijn calorieën tellen, dagelijkse activiteiten, en trainingsbelasting zijn allemaal zeer laag is na de update. Wanneer ik zonder HRM, wordt de activiteit getoond als staand in plaats van het runnen.

Ik nam contact op PolarCare, en zij stelde voor dat ik het horloge te sturen voor reparatie.

Echter, omdat dit lijkt te zijn veroorzaakt door de firmware-update, ik ben niet van plan om het horloge te sturen. In plaats daarvan ben ik van plan om te wachten tot de volgende update.

Als iemand in staat is om dit op te lossen, zou ik ook graag willen horen hoe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi OggLake,

Ik heb ook contact opgenomen met Polar en ze hebben mij precies hetzelfde verteld: stuur je horloge op.

En inderdaad denk ik er net zo over als jij: het is veroorzaakt door de laatste update. Dus terug sturen heeft weinig zin.

Misschien dat we terug naar de oude firmware kunnen?

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit is opgelost...

Polar is inmiddels met een update gekomen die de fout herstelt.

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar in de update staat de fout wel vermeld en er wordt aangegeven dat dit gefixt is.

Bedankt nogmaals.

Gr,
Arni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Interresant, want ik heb het nu exact andersom. Een training waar ik eerst 700% van mijn dagelijkse activiteit mee haalde, komt nu tot iets meer dan 400%...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update geïnstalleerd (1.9.600 hotfix), en het heeft mijn probleem niet oplossen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de linker \ rechtshandige instelling te wijzigen, M400 nieuwe genereert meer realistische calorie data voor mij. In Polar Flow, ging ik naar producten-> Instellingen en ik binnenkwam dat ik mijn horloge te dragen op mijn rechterhand. Dit is niet correct, maar het horloge genereert nu betere gegevens voor mij. Ik draag echt mijn horloge op mijn linkerhand.

Misschien is het iets om te proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Het probleem is inderdaad na de update niet verholpen. Jammer.

Ik zal eens proberen om de pols te wijzigen zoals OggLake voorstelt.

Wie weet helpt het.

Bedankt voor de tip.

Gr,
Arni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een M400 en ik heb geen problemen gemerkt met de registratie (wel is de oplaad-bug verholpen).

Het wisselen van de pols maakt best veel uit: ik waste laatst mijn auto met de hand (linkshandig, draag horloge links) en dat registreerde toch wel als een flinke workout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het wisselen van de pols registreert mijn M400 weer als vanouds.

Goeie tip dus!!!

Het klopt nu niet helemaal, zoals OggLake al zegt. Ik draag het horloge links en de instellingen staan op rechts.

Maar goed, de registratie klopt weer.

Bedankt allemaal.

Gr,
Arni
Pagina: 1