Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2010] Gegevens combineren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-10 03:58

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik heb een adressenlijst (bedrijven) gemaakt in Excel alleen we hebben nieuwe gegevens gekregen deze dient toegevoegd te worden aan de oude gegevens. Dit doe ik met vertikaal zoeken en werkt goed binnen een uur heb je alle oude gegevens weggehaald in bijna 11.000 regels. Alleen nu krijg ik de vraag of er een kolom erbij gemaakt kan worden met KVK gegevens. Ik heb in de adressenlijst een kolomn toegevoegd de opbouw is kolom A KVK, kolom B Bedrijf, kolom C is leeg en kolom D is adres, kolom E postcode enz.. Ik krijg de nieuwe gegevens zoals boven aangeleverd en importeer die in het huidige bestand op een leeg tabblad. Ik zoek nu een oplossing die van het nieuwe tabblad de KVK nummers bij de juiste bedrijf neerzet op het geen wat ik gemaakt heb. Is hier een oplossing voor?

Als men linken heb naar hoe dit gedaan dient te worden hou ik me aanbevolen, dat er gelezen moet worden of getest is geen probleem.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Alle reacties

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Klinkt als een klusje voor Microsoft Acces. Heb je een sleutelwaarde (dzw: iets dat in beide databases exact hetzelfde is waarmee je dus ze aan elkaar kan koppelen)?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ja in Acces zou het gaan alleen niemand die goed met Acces kan werken en te weinig licenties.Daarom is er gekozen voor Excel. Als het mee zit volgend jaar een ERP systeem dat zou al veel beter zijn.

Dat gezegd ik kan Excel Data model gebruiken om Acces na te bootsen die kan namelijk ook gegevens combineren met keys. Even daar ook naar kijken maar het moet wel voor andere werkbaar blijven, ik ben er misschien tot eind volgende maand en dan hoop ik ander werk binnen de organisatie te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door we_are_borg op 05-02-2017 11:57 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 22:15
Toch ben ik ook geneigd om te adviseren dit middels Acces te doen, en dan collega's die ermee moeten werken een Excel export te geven.
Maar het één en ander hangt ook af van hoe vaak je wilt updaten.

Verticaal zoeken is geen super methode, als je op basis van meerdere kolommen gegevens terug wilt vinden.
Maar wat wel helpt is om voor je zoekveld een extra kolom toe te voegen waar je een sleutel veld van maakt door de gegevens uit meerdere cellen te combineren, om zo een unieke zoekstring per bedrijf te krijgen:

KvkSheet
code:
1
2
kolom A            B    C    D    E
=C1&D1 etc..       KvK

JouwSheet
code:
1
2
kolom A            B    C    D    E
=B1&C1 etc..                      =Vlookup(A1, kvksheet!$A$1:$E$100000,2,false)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat is nou t probleem? Je hebt een lijst met bedrijven met data, en je hebt een lijst met bedrijven en kvk nummers en je kent vert.zoeken. Ik zie niet waar t wringt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik heb in mijn bestaande lijst nog geen kvk staan deze lijst is 10800 rijen. Ik heb een nieuwe lijst de kvk staan maar kan dit niet copy pasten er staat nog meer info in mijn bestaande lijst. In mijn bestaande lijst heb ik een kolom aan gemaakt kvk. Ik moet hoe dan ook de bedrijven na lopen met vert.zoeken aangezien er bedrijven zijn bijgekomen en zijn gestopt. Maar ik wil uit de nieuwe lijst wel de kvk nummers bij het juiste bedrijf invullen in de oude lijst handmatig kan iedereen maar ik wil het excel laten doen.

Kort gezegt als kolom B (bestaandelijst) gelijk is aan kolom B (kvksheet) dan vult excel uit (kvksheet) kolom A in op kolom A (bestaandelijst)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tsja. Om van vert.zoeken gebruik te maken zou je in je KVK sheet kolom a en b moeten omdraaien. Als je dat niet wilt combineer je index met vergelijken.

Daarna naar wens kopiëren en plakken als waarden.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Omwisselen zou gaan dat is geen probleem.

Pagina: 1