Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 01:22:
Mijn vraag:
Ik ben opzoek naar een goedkope Gaming pc ik krijg ongeveer 3€ zakgeld per week dus aub uw goedkoopste idee, ik wil hem eventueel ook zelf in elkaar zetten als dat goedkoper is. Ik speel veel Ark Survival Evolved dus het zou erg fijn zijn als hij dat aankan, verder zou ik hem ook voor wat schoolwerk willen gebruiken.
met alleen een pc ben je er nog niet. je hebt ook een beeldscherm, muis/toetsenbord, speakers/headset nodig. Ik lees dat je nu al veel Ark speelt. Heb je hier dan al een pc voor, of is dat op de pc van je ouders en wil je nu een eigen pc?
Zoals de anderen ook zeggen, overleg het eens met je ouders, neem een bijbaantje (indien mogelijk). Vraag aan je ouders of je bv het gras kan maaien voor extra zakgeld (ik noem maar niets). Geef aan bij familie/vrienden dat je geen cadeaus wilt, maar geld voor je verjaardag. Maak er een sport van om te sparen voor je pc.
Kennis op doen is 1 van de dingen die je geen geld kost en die hier genoeg te vinden is. Welke voeding moet er in een pc, welke cpu, videokaart, wat zit er op een moederbord, etc, etc.
Houdt
Desktop Aankoopadvies eens in de gaten. Vervolgens kun je bij vraag en aanbod ook gaan rondneuzen. Zodoende doe je kennis op van de onderdelen.
Om nu een advies te geven (zoals de anderen ook al aangeven) voor iets wat je mogelijk over 4 jaar gaat kopen, is niet te doen, omdat je dan misschien al een ander spel doet en je wensen dus ook veranderen
een pc (2e hands) moet je rekenen op een 300 - 350 euro.
Is de Zeus pc mogelijk: tuurlijk. Maak er dan wel een sport van om er geen enkele cent in te stoppen en alleen gratis onderdelen te gebruiken. Probeer kennis op te doen van de hardware, zodat je ook weet naar welke onderdelen je moet zoeken. En vooral, zorg dat je er fun in hebt om onderdelen bij elkaar te sprokkelen. Wat past wel, wat past niet.
Ga naar de lokale computer winkels en vraag of ze onderdelen weg willen geven, etc. Dan zou je best een eind kunnen komen.
Vervolgens kun je ons dan over 3-4 jaar vertellen wat er in een pc moet komen die echt aan jouw wensen voldoet