Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget Gaming Pc ideeën

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik ben opzoek naar een goedkope Gaming pc ik krijg ongeveer 3€ zakgeld per week dus aub uw goedkoopste idee, ik wil hem eventueel ook zelf in elkaar zetten als dat goedkoper is. Ik speel veel Ark Survival Evolved dus het zou erg fijn zijn als hij dat aankan, verder zou ik hem ook voor wat schoolwerk willen gebruiken.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:20
Kijk eens naar 2de hands.

Verder word het heel wat weken sparen met 3 euro.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 01:22:
Mijn vraag:

Ik ben opzoek naar een goedkope Gaming pc ik krijg ongeveer 3€ zakgeld per week dus aub uw goedkoopste idee, ik wil hem eventueel ook zelf in elkaar zetten als dat goedkoper is. Ik speel veel Ark Survival Evolved dus het zou erg fijn zijn als hij dat aankan, verder zou ik hem ook voor wat schoolwerk willen gebruiken.
Beetje leuk systeem doet >600 euro.
3e per week betekent +/- 4 jaar sparen.
Betekent dat we nu niets voor jou kunnen betekenen. Voordat je dit bedrag bij elkaar hebt zijn er compleet nieuwe generaties videokaarten, processoren etc. We hebben helaas geen glazen bol om voor jou te voorspellen wat jou over 4 jaar de beste bang for buck gaat geven.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Oké dankjullie wel. Dat klinkt behoorlijk slecht, op internet zie je soms van die pc'tjes voorbijkomen (zoals Zeus) die onder de €100 zijn en ark kunnen spelen is dit echt of is dit gewoon fake?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je gratis hardware kunt vinden dan kan zoiets idd prima.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:20:
Oké dankjullie wel. Dat klinkt behoorlijk slecht, op internet zie je soms van die pc'tjes voorbijkomen (zoals Zeus) die onder de €100 zijn en ark kunnen spelen is dit echt of is dit gewoon fake?
Fake of niet, dat soort projectjes vragen wel om wat specifieke kennis om werkbaar te krijgen. Gekeken naar je vraag ("jongens, vertel me wat ik moet doen") ga ik er vanuit dat je die kennis niet voldoende beheerst.

Als ik jou was zou ik de 2e-hands gaming PC's hier bij "Vraag & Aanbod' in de gaten houden. En er een bijbaantje bijnemen, want met € 3,- per week schiet het niet echt op ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:20:
Zonder de video af te kijken: dat is gedaan met gratis hardware. Anders is het echt niet mogelijk. Hij zegt het zelf al bij de HP die hij gratis heeft gekregen en de Windows licentie die er op zat. Zo kan ik het ook met de reserveonderdelen die ik thuis heb liggen :P. Hij heeft in een oud barrel een 2e hands psu / gpu gedaan. Meer niet.

Is een baantje zoeken een optie? Dat betaalt beter uit dan 3 euro per week.

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 05-02-2017 09:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52
En geld vragen voor je verjaardag. Dat levert naast een bijbaantje ook wel iets op. 3x52 is idd erg weinig. Zorg in ieder geval dat je wat geld hebt. 2e hands lijkt me de meeste kans maken om voor jou een werkbare pc te hebben, maar een paar honderd euro heb je echt wel nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Echt super bedankt voor alle reacties. Ik ga zeker eens kijken naar een baantje en de 2e hands Gaming pc's!!

• Arunia
Ik weet niet hoe oud je bent, want volgens mij mag je pas werken vanaf 16 jaar in bijvoorbeeld een supermarkt als vakkenvullen, maar eerder als kranten- of folderbezorger. Het is geen vetpot, maar wel stukken beter dan alleen zakgeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 14 dus weet niet precies of ik al iets mag doen, waarschijnlijk wel.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:12:
Check dit even dan:
http://www.nationalevacat...jbanen/bijbaantje-14-jaar

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Arunia
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:12:
http://www.nationalevacat...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Om een idee te geven wat je mag en kan doen. Maar praat eerst even met je ouders. Wellicht dat ze je ook wel willen ondersteunen en/of helpen met een bijbaantje vinden. Je blijft minderjarig, dus zullen ze er ook wel akkoord voor moeten geven.
Vakkenvullen mag, maar alleen in het weekend. En probeer op zijn minst bij dat soort baantjes te richten op het minimum uurloon van een 15 jarige. Met 14 heb je die nog niet en kunnen ze je lager bieden.

Ik heb zelf folders gedaan, alhoewel ik er tussen de 80 gulden en 120 mee kreeg (grote bezorgwijk), was het wel weer of geen weer werk. Je moet dan op die momenten buiten om te bezorgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 05-02-2017 10:20 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

https://www.rijksoverheid...en-van-13-en-14-jaar-doen

Probeer geld te verdienen door bijvoorbeeld vakken te vullen. Met 3 euro per week zakgeld begin je erg weinig, dus moet je zeker wat bijverdienen. (De meesten van ons hebben zaterdags en in de schoolvakanties gewerkt om hun eerste computer of telefoon te kunnen kopen. :) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dit topic hoort in Desktop Aankoopadvies, dus staat hij daar bij deze nu ook

Verwijderd

Topicstarter
O sorry Gropah had inderdaad niet goed gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar om ff terug te komen op de Gaming pc ik zou dus eigenlijk wel zo'n Zeus pc kunnen maken maar dan moet ik alle gratis pc's via marktplaats gaan ophalen en hopen op de goede spullen? Of ik zou door kunnen gaan sparen voor een echte Gaming pc met een prijs, hebben jullie dan bepaalde ideeën voor zo'n pc ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag trouwens ook iets van een raspberry pi wat is dit en kan ik zoiets ook gebruiken ?

• Tyramisu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:02
Een Raspberry Pi zal zeker niet sterk genoeg zijn om Ark op te kunnen spelen, die zijn meer bedoeld als kleine en zuinige Linux-computers en worden in de praktijk vaak gebruikt als goedkope servers.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 10:42
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 01:22:
Mijn vraag:

met alleen een pc ben je er nog niet. je hebt ook een beeldscherm, muis/toetsenbord, speakers/headset nodig. Ik lees dat je nu al veel Ark speelt. Heb je hier dan al een pc voor, of is dat op de pc van je ouders en wil je nu een eigen pc?

Zoals de anderen ook zeggen, overleg het eens met je ouders, neem een bijbaantje (indien mogelijk). Vraag aan je ouders of je bv het gras kan maaien voor extra zakgeld (ik noem maar niets). Geef aan bij familie/vrienden dat je geen cadeaus wilt, maar geld voor je verjaardag. Maak er een sport van om te sparen voor je pc.

Kennis op doen is 1 van de dingen die je geen geld kost en die hier genoeg te vinden is. Welke voeding moet er in een pc, welke cpu, videokaart, wat zit er op een moederbord, etc, etc.

Houdt Desktop Aankoopadvies eens in de gaten. Vervolgens kun je bij vraag en aanbod ook gaan rondneuzen. Zodoende doe je kennis op van de onderdelen.

Om nu een advies te geven (zoals de anderen ook al aangeven) voor iets wat je mogelijk over 4 jaar gaat kopen, is niet te doen, omdat je dan misschien al een ander spel doet en je wensen dus ook veranderen

een pc (2e hands) moet je rekenen op een 300 - 350 euro.

Is de Zeus pc mogelijk: tuurlijk. Maak er dan wel een sport van om er geen enkele cent in te stoppen en alleen gratis onderdelen te gebruiken. Probeer kennis op te doen van de hardware, zodat je ook weet naar welke onderdelen je moet zoeken. En vooral, zorg dat je er fun in hebt om onderdelen bij elkaar te sprokkelen. Wat past wel, wat past niet.
Ga naar de lokale computer winkels en vraag of ze onderdelen weg willen geven, etc. Dan zou je best een eind kunnen komen.

Vervolgens kun je ons dan over 3-4 jaar vertellen wat er in een pc moet komen die echt aan jouw wensen voldoet :P

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je bericht NLMaca ik speel nu inderdaad op de pc van m'n vader :) (een oude mac die ark net aankan). Zou ik met zo'n Zeus pc die ik dan 'samensprokkel' ook echt dit soort games mee kunnen spelen en zou zoiets jaren duren of valt dat wel mee? wat zouden jullie dan aanraden wat te krijgen is en ook best goed werkt?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:22:
Zou ik met zo'n Zeus pc die ik dan 'samensprokkel' ook echt dit soort games mee kunnen spelen en zou zoiets jaren duren of valt dat wel mee? wat zouden jullie dan aanraden wat te krijgen is en ook best goed werkt?
Die Zeus PC is afhankelijk van donaties van hardware die ook nog in orde is. Je kan zoiets doen, maar de uitkomst valt niet te garanderen.

Mijn advies is om te sparen. Je bent 14 jaar oud, neem een krantenwijk of zoiets en leg al je geld bijeen om een PC te kopen. Genoeg van je leeftijdsgenoten bezorgen de krant, huis aan huis bladen en reclamefoldertjes. Na al dat harde werk en sparen zal je die PC dubbel zoveel waarderen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, genoeg advies over waar geld te verdienen, daarmee aan de slag dus.

Verder: om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 05-02-2017 18:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.