"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Wat er nog ontbreekt aan je lijstje met minimum-eisen zijn:
- Schermresolutie (voor serieuze werkzaamheden is 1024x768 tegenwoordig toch wel het absolute minimum, alhoewel die 1600x1200 van Dell ook erg prettig werkt)
- Hoe lang moet het notebook mobiel te gebruiken zijn op één volle accu en hoe zit het met de levensduur van de batterijen. (Li-Ion heeft geen geheugen-effect en kan altijd tussentijds worden opgeladen oznder nadelige gevolgen)
- Kwaliteit van de laptop-onderdelen en de constructie. Mijn IBM thinkpad was voorzien van een stalen kooi en kon letterlijk alles hebben. Bij mijn Dell Inspiron stonden na een maand al de toetsen i het scherm en een maand later begon de behuizing te scheuren. (Ik moet wel toegeven dat ik een echte laptopper ben: werken in de trein, apparaat meerdere keren per dag verslepen op de uni, etc)
Wanneer je ook naar deze dingen kijkt zul je de prijsverschillen tussen een goedkope supermarkt-laptop en een gerenomeerd merk kunnen verklaren.
- Schermresolutie (voor serieuze werkzaamheden is 1024x768 tegenwoordig toch wel het absolute minimum, alhoewel die 1600x1200 van Dell ook erg prettig werkt)
- Hoe lang moet het notebook mobiel te gebruiken zijn op één volle accu en hoe zit het met de levensduur van de batterijen. (Li-Ion heeft geen geheugen-effect en kan altijd tussentijds worden opgeladen oznder nadelige gevolgen)
- Kwaliteit van de laptop-onderdelen en de constructie. Mijn IBM thinkpad was voorzien van een stalen kooi en kon letterlijk alles hebben. Bij mijn Dell Inspiron stonden na een maand al de toetsen i het scherm en een maand later begon de behuizing te scheuren. (Ik moet wel toegeven dat ik een echte laptopper ben: werken in de trein, apparaat meerdere keren per dag verslepen op de uni, etc)
Wanneer je ook naar deze dingen kijkt zul je de prijsverschillen tussen een goedkope supermarkt-laptop en een gerenomeerd merk kunnen verklaren.
Minimum van scherm is:
1024 x 768 (mag ook meteen max zijn)
Batterij moet tussendoor op te laden zijn zonder negatief effect
levensduur van enkele uren (2+)
Hij moet nogal een stootje kunnen hebben
1024 x 768 (mag ook meteen max zijn)
Batterij moet tussendoor op te laden zijn zonder negatief effect
levensduur van enkele uren (2+)
Hij moet nogal een stootje kunnen hebben
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
je kan onderde 5000,- uitkomen met dell met een GF 2 go alleen moet je dan geen dvd speler kopen.Op dinsdag 03 juli 2001 00:10 schreef Maf het volgende:
Nou; als ik dit bij Dell door de site haalkom ik op zo'n 5200,- terwijl in een ander topic iemand een 1 Ghz notbook heeft voor 3300,-
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| Standard Features: Notebook Chassis Intel® 815 AGP Chipset Geïntegreerde 16 bit 3D geluidskaart IR port voor draadloze data-overdracht IEEE 1394 Port Touchpad & pointing stick AC Adapter Smart Lithion Ion Batterij Norton AntiVirus 2000 (90 days free updates) Processor: Intel® Pentium® III Processor 700MHz / 256kB Cache Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) Systeem kleur: Quicksnap (tm) pakket met kleuren: Storm Grey, New Purple, New Yellow & Tahoe Blue Keyboard: QWERTY/US Geheugen: 128 MB SDRAM (1x128MB) Harde Schijf: 10GB Ultra DMA/66 Hard Disk Grafische kaart: 16MB nVidia GeForce2 Go grafische kaart Floppy drive: 3.5" 1.44MB floppy drive Interne CD/DVD speler: 24x CD-ROM Multi Bay mogelijkheden: None Interne Netwerkkaart & Modem: Internal 56K Modem Operating System: Microsoft® Windows Millennium (NL) Software: Microsoft® Works Suite 2001 (NL) Service: 1 jaar European Collect and Return System FL 3995.00 19% FL 4754.05 Levering FL 120.00 19% FL 142.80 Totaal FL 4115.00 - FL 4896.85 Prijs exclusief B.T.W. Prijs inclusief B.T.W. Te betalen Bedrag FL 4115.00 FL 4896.85 |
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
jij gaat duidelijk voor de HK...Op dinsdag 03 juli 2001 03:31 schreef [STG]Negotiator het volgende:
nice one
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Ok; mocht ik doorgaan voor een Dell; is het dan mogelijk zelf geheugen bij te rpikken (bij laptopgeheugen.nl staat voor 90,- 128 MB) en die 2,5" hdds kan je die zelf erin monteren of wat?
STG]Negotiator: je hebt al een waarschuwing voor het plaatsen van nutteloze posts gehad ooit. Vooral zo doorgaan
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Yo iemand?
Kan ik het geheugen gewoon eigenhandig erin stoppen zonder het ding te hoeven openschroeven?
en de hdd?
Kan ik het geheugen gewoon eigenhandig erin stoppen zonder het ding te hoeven openschroeven?
en de hdd?
Verwijderd
je zult hoogst waarschijnlijk een paar klepjes moeten verwijderen voordat je bij de hdd kan, het geheugen is vaak nog simpeler te bereiken.
In het geval van dell zou ik persoonlijk die extra accu erbij nemen. en het geheugen en zelf los bijkopen en erin zetten. hoewel het ook een beetje aan de garantievoorwaarden ligt die dell bij de laptops geeft. HDD kan ook maar, dat is een beetje nutteloos. Dell verkoopt die dingen niet echt duur, het ding in de winkel is wel wat goedkoper maar dan moet je je hdd die in de laptop zat nog voor de vollemep kwijt, en dat gaat waarschijnlijk niet lukken
In het geval van dell zou ik persoonlijk die extra accu erbij nemen. en het geheugen en zelf los bijkopen en erin zetten. hoewel het ook een beetje aan de garantievoorwaarden ligt die dell bij de laptops geeft. HDD kan ook maar, dat is een beetje nutteloos. Dell verkoopt die dingen niet echt duur, het ding in de winkel is wel wat goedkoper maar dan moet je je hdd die in de laptop zat nog voor de vollemep kwijt, en dat gaat waarschijnlijk niet lukken
Pagina: 1