Duly noted! Zal het zoveel mogelijk bij elkaar gooien.
De drivers opnieuw erop gooien ga ik doen wanneer ik weer iets rechtlijniger kan functioneren. En ook weer de moed verzameld heb.
Op internet las ik dat het mogelijk kon helpen om de grafische adapter;gpu in windows kort uit te schakelen en direct weer aan te zetten. Mocht dat fout gaan in de zin dat geen adapter ingeschakeld zijn, hoe krijg ik dat in het ergste geval weer goed insteld? Met of zonder beeld.. Do's en dont's zegmaar
De voeding is een Corsair tx850w!
@Switchie
#panicmuchogalorehehehe......
-Event logger. Ik zie van alles staan maar behalve 2 critical power failures durf ik er weinig wijs uit te maken. Maar weet dan ook echt niet waar ik naar moet kijken.
-1.Go2bios van msi werkt niet maar dat is nog nooit goed gegaan. Druk altijd maar op reset wanneer de bios dan bij het herstartten niet opkomt. En gebruik de Go2bios maar niet.
Beide van mijn beeldschermen hebben hun eigen vorm van ''aids'' als het gaat om herkend te worden en beeld weer te geven. Wanneer ik bij het opstarten op delete druk, dan krijg ik geen zichtbaar scherm meer. 2. Ik had eerder wel problemen met de monitoren dat ze er erg lang over deden om het goeie signaal op te pakken, herkend te worden en weer te geven. Al kwam ik dan bij een normale opstart en blind op del drukken, wel de bios in. Dit laatste lukt nu ook niet meer. Ga het nog wel een paar keer proberen maar 0 van 4 ist nicht gut.
-Weet je zeker dat ik de usb meldingen kan negeren?

Misschien komt het door hoe windows 10 dingen weergeeft en dat er toevallig een melding over meekwam na het ''plots uitgaan''.. Vooral dat er 5 usb harde schijf locaties zijn en 1 opslag apperaat dat ik niet vinden, verbaasd mij
-Wat was je doel dat je in deze settings ging stoeien?: Het was raar en onbedoeld, ik klikte op een venster achter het venster waar ik heen wilde. Klikte een paar keer, om het te selecteren, om het weg te krijgen, omdat er wat gebeurde dat naar mijn mening niet de bedoeling was. Toen was het beeld al doorgetrokken. Kon het in de Radeon setting niet vinden om te veranderen. Ga je tip van in de radeon setting dupliceren zeker nog proberen.
- De voeding is een cosair tx850 Watt!
- Hoewel ik je vermoeden kan begrijpen dat ik mogelijk dingen heb zitten tweaken, heb ik dat niet gedaan. Het enige wat ik getweaked heb in de tussentijd zijn de faninstellingen van de gpu, al heb ik de radeon software zoveel mogelijk naar fabrieksinstellinge geprobeerd te herstellen. Dat van die 85 hertz zag ik toevallig staan bij/via de adapter ''properties''
- Voor het nemen van foto's, kan ik dan ''screencapture'' software gebruiken? En heeft iemand mogelijk een programma paraat? Vind het geen probleem om wat te gaan zoeken maar een programma voor bijvoorbeeld een kort filmpje zou ideaal zijn. En ik heb ergens nog gelezen dat sommige 'storingen' wel of niet door bepaalde screen capture techniek worden opgenomen. Moet ik daar nog rekening mee houden?
- Het zijn vooral dunne groene lijnen waarbij soms een deel van het beeld naast de lijnen in gekleurde lichte static/beeldruis veranderd voor heel even. Een soort rechthoekige vlakjes die ook vaak breder dan lang zijn. Het neemt geen grote delen van het beelscherm in beslag alleen vaak de bijna volledige breedte. De lijnen zelf zijn zeer herkenbaar groen en de vlakjes zijn een wisseling van wat ik even niet beter weet uit te drukken dan lichte ruis over dat deel van beeld. (misschien moet je hier nog wat op doorvragen want ik weet ook niet goed hoe het verder te noemen)
-''Verder, je vind blijkbaar vergelijkbare verhalen. Vertel eens... Wat komt daar uit? Welke mogelijke oorzaken/oplossingen kom je daar zoal tegen?'' Dit ga ik morgen verder uitzoeken en overzichtelijk neerzetten.
Het zijn vooral vergelijkbare symptomen met vergelijkbare windows versies met vergelijkbare mulitmonitor setups. De een lost het op door iets met vram, de ander door de kaart kort even aan uit te zetten in device manager, of een oudere driver te gebruiken. Ik weet niet zeker of het bij de vram was maar iets met 2d instellingen op altijd max laten draaien hielp voor mensen. Afgezien van of je het moet willen.
- ''Waarom mogelijk paranoide over electiriceits issues?'' Het punt waarop ik mij zorgen maak dat het niet een simpele herstart(oid) was komt door een enigsinds subjectieve waarneming. Het klonk/leek heftiger dan dat alleen even de stroom er af viel. Dit klinkt misschien raar en ik weet ook niet of het een geluid of iets anders was. Maar het trok mijn aandacht in zo'n andere mate dan de enkele keren dat de stroomkabel naar de psu niet goed aangedrukt zat. Subjectief maar ik voel het jeuken er liever het zekere van te weten. Voor zover dat zonder fabrieksapperatuur en kennis kan..
@azz_kikr:
-Ga ik doen.
- Het is ''misschien'' niet overal. Wel gewoon op de windows desktop. In windows verkenner zag ik het helemaal niet. Ik kan ook vensters zonder problemen heen en weer schuiven over de dekstop(ook chrome).
De groene lijnen blijken het meest allergisch te zijn richting facebook, Daarna voor google chrome. Daarna tussen het simpelweg selecteren van een venster of destkop op het andere scherm. Ik heb verder nog geen triggers kunnen vinden behalve de multi-monitor set up en bovengenoemde.
#Correctie, ik kan elk venster heen en weer schuiven zonder problemen, behalve het algemene amd radeon setting venster. Wanneer ik deze verschuif dan lijken er groene lijnen op verliefd te zijn. Daarmee bedoel ik ze vormen duidelijker dan normaal, volgen het venster en reageer heel minuut op de bewegingen. Verdacht. Wanneer ik deze onderin de taakbalk zet, blijven de problemen met chrome bijvoorbeeld hetzelfde.
Overdrive staat niet geinstalleerd maar in de radeon settings heb je wel ''Global Wattman'. Hieronder heb ik de gpu fan snelheid aangepast en uiteindelijk ook dit op fabrieksinstellingen gezet. Verder zou er niks geklokt moeten staan. De gpu heb ik geen verstand van en de cpu + moederboard/geheugen wilde ik niet overklokken voor een bepaalde levensduur (mogelijke garanties in het achterhoofd)