"Kortsluiting", vreemde artefacts

Pagina: 1
Acties:

• [Veryoldsoul]
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-04-2024
Ineens ging alles uit. En weer aan. Toen had ik nog geen groene lijnen, wel iets nieuws over mogelijke usb apperaten die niet direct verklaarbaar waren/zijn. Mogelijk ging het ergens bij de Radeon software mis of iets dergelijks.
Het eerste wat ik van de lijnen had gezien was nadat mijn grote tv en normale monitor ''1 geworden'' waren en ik ze weer uit elkaar had gekregen. Ook heb ik moeite met de bios in te komen maar dat kan deels komen doordat de schermen er niet lekker aan meewerken kwa signaal herkennen voor windows.

Wanneer ik 1 van de 1 monitors heb aanstaan is er niks aan de hand. Wanneer ik ze allebij aanzet, krijg ik horzontale groene lijnen door het scherm die doen denken aan een refreshactie. Wanneer ik met de muis klik of beweeg dan komen deze lijnen vaker voor. Ik snap er helemaal niks 0.0

Gpu r9 380. tv aangesloten met hdmi, monitor met dvi, moet nog drivers deinstalleren/herinstalleren.

Zijn er mensen die hier mogelijk meer over kunnen zeggen voordat ik bezorgd van alles ga doen?
Ik hoop dat het komt doordat de 2 beelden tijdelijk 1 waren en dat dat niet goed is terug gezet. Wishfull thinking wel en dan zit ik er nog steeds mee dat de pc ineens uit kon vallen

Gerne assistentie ;(

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerst maar eens duidelijk op een rijtje zetten wat er nou precies gebeurd is, want het kan aan mij liggen, maar je verhaal is erg warrig.

Verder is een compleet lijstje van componenten en je monitoren en hoe die zijn aangesloten erg handig.

Voorlopig ook een schopje naar VB, gezien de "symptomen" van je klacht.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Probeer de 'problemen' inderdaad even duidelijk te omschrijven met zoveel mogelijk details.
Zoals br00ky al aangeeft is je huidige verhaal dermate warrig dat wij er niets mee kunnen.
Ineens ging alles uit. En weer aan.
Wat gaat uit en aan? Je begint je verhaal hiermee terwijl we nog geen flauw benul hebben waar je het over hebt. Een gourmetstel, een frituurpan, een mobiele telefoon? You get the point.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• [Veryoldsoul]
Excuses ik ben inderdaad nog een beetje in paniek.

1. Ik was in windows bezig en de pc ging ineens uit. Niet eerder zo gezien. Ik weet vrij zeker dat het geen voedingskabel kan zijn die te los zat oid
1a. Daarna is het mij nog niet gelukt om de bios in te komen al kan dat dus ook aan wat anders liggen
1b. Ik krijg wat meldinge over usb apperaten die mogelijk los te koppelen zijn. Wanneer ik bij apperaten door klik dan zie ik daar 1 kopje met ''USB Mass Storage Device Properties'' En daaronder staan wat dingen van de smart reader, 5 schjfafdelingen(virtueel?) en nog een los storage device waarvan ik niet weet wat het zou kunnen zijn.

Nu word het wat lastiger want ik had nu nog geen last van de groene lijnen. Al zat er ook maar weinig tijd tussen. Het ging vrij snel dus ik weet niet meer precies wat er gebeurde maar ik kwam in de radeon addtionele software met de opties om beeldscherm groepen te maken. Daar ging iets verkeerd en mijn 2 schermen werden 1 doorgetrokken scherm. Dit heb ik via windows instellingen uit elkaar kunnen halen en sindsdien zie ik de groene lijnen wanneer beide schermen aan staan. Als ik via windows maar 1 van de monitoren laat weergeven dan heb ik nergens last van en kan ik ook zwaardere applicaties draaien. Het komt ook extra vaak voor wanneer ik met de muis wissel van vensters tussen de monitors. Van aangeklikt scherm 1 naar een venster op scherm 2 willen klikken dus^
Of wanneer ik gewoon met de muis beweeg en vooral door chrome scroll. Wanneer ik de muis stil laat staan gebeurt er niks :/ Typen wekt het ook niet op.

Systeem: windows 10 64 bit
Gpu: Radeon R9 380x
Cpu: I7-6700K
Mobo: Msi Mpower titanium z170
Geheugen: 16 gb corsair 2x8
Voeding: 850 watt Chieftec(merk kom ik mogelijk later op terug)
Monitor 1: Syncmaster T260 1920x1200
Monitor 2: Tv Philips 1360x768
Allebij de monitoren staan op 60 hertz al kan de tv tot 85 dacht ik ergens te hebben zien staan.

Shopje naar VB?

[ Voor 6% gewijzigd door [Veryoldsoul] op 04-02-2017 22:56 ]

• [Veryoldsoul]
Oh mijn excuses, de hele computer ging uit, de monitoren niet. Het ging dermate snel dat ik nog om mij heen keek of de kamerlampen oid geen kortsluiting hadden.

Dat dit niet geheel onschuldig lijkt, komt voor mij door de meldingen over vreemde usb apparaten. Waarvan er eerder nooit een dergelijke melding/overzicht is gezien.

Sorry als ik niet goed kan inzien wat op welke manier verduidelijkt zou moeten worden. Naast dat ik geen idee heb hoe ik wat kan diagnosticeren, ben ik ook een beetje bang voor de nog vrij nieuwe apparatuur.

Op internet kom ik wel vergelijkbare verhalen tegen over de symptomen betreft de groene lijnen. Helaas nog geen goeie foto gevonden. Kwa beschrijving zou het mogelijk wat met de radeon series en de drivers zijn. Dat de instellingen ergens door verhusseld zijn en dat dit mogelijk een bug zou zijn. Maar dan ga ik alleen af op de horizontale groene lijnen.

• [Veryoldsoul]
Over een andere boeg, zijn er manieren om je onderdelen te testen op mogelijke schade van electriciteits issues? Of moet je dan genoeg extra onderdelen hebben om een tweede pc te kunnen bouwen en dus alle te kunnen testen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:49

br00ky

Moderator Harde Waren
/sidenote: deze posts hadden allemaal in 1 post gekund. Je topic kicken (reageren voordat iemand anders heeft gereageerd) wordt niet gewaardeerd als je dat binnen 24u doet. Gebruik in het vervolg dus de wijzig-knop rechtsboven je post als je nog wat wilt toevoegen.

Als ik het goed begrijp treed het probleem niet op als je 1 scherm aan sluit? Heb je al eens met 1 scherm eraan de drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd?

Ben je intussen ook al achter het exacte type voeding?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[Veryoldsoul] schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:26:
Excuses ik ben inderdaad nog een beetje in paniek.
No panic. ;)
1. Ik was in windows bezig en de pc ging ineens uit. Niet eerder zo gezien. Ik weet vrij zeker dat het geen voedingskabel kan zijn die te los zat oid
Probeer eens te speuren in Windows Event Log of je daar wat kunt vinden.
1a. Daarna is het mij nog niet gelukt om de bios in te komen al kan dat dus ook aan wat anders liggen
Geef aub even aan waarom dit niet lukt
1b. Ik krijg wat meldinge over usb apperaten die mogelijk los te koppelen zijn. Wanneer ik bij apperaten door klik dan zie ik daar 1 kopje met ''USB Mass Storage Device Properties'' En daaronder staan wat dingen van de smart reader, 5 schjfafdelingen(virtueel?) en nog een los storage device waarvan ik niet weet wat het zou kunnen zijn.
Kun je negeren
Nu word het wat lastiger want ik had nu nog geen last van de groene lijnen. Al zat er ook maar weinig tijd tussen. Het ging vrij snel dus ik weet niet meer precies wat er gebeurde maar ik kwam in de radeon addtionele software met de opties om beeldscherm groepen te maken.
Wat was je doel dat je in deze settings ging stoeien?
Daar ging iets verkeerd en mijn 2 schermen werden 1 doorgetrokken scherm.
Dat is inderdaad een optie. Mocht je liever hetzelfde beeld op 2 schermen hebben dan kies je voor "dupliceren"
Dat kanDit heb ik via windows instellingen uit elkaar kunnen halen en sindsdien zie ik de groene lijnen wanneer beide schermen aan staan.
Wellicht een conflict tussen de Catalyst software en Windows. Je stelt in het ene programma setting A in en het andere setting B.
Probeer eens om in de Catalyst software een gedupliceerd scherm in te stellen.
Voeding: 850 watt Chieftec(merk kom ik mogelijk later op terug)
Het merk is Chieftec dus daar hoef je niet op terug te komen ;)
Vind het overigens persoonlijk doodzonde om een dergelijke "prut" voeding in zo'n mooie build te gebruiken maar dat even terzijde.
al kan de tv tot 85 dacht ik ergens te hebben zien staan.
Niet relevant. Sterker nog, dit wekt juist de suggestie dat je graag "klooit" (sorry, weet even geen betere term)
Enfin, des te belangrijker dat alle details benoemd omdat ik er stiekem nu vanuit ga dat je ergens hebt lopen sleutelen in settings.
Sorry als ik niet goed kan inzien wat op welke manier verduidelijkt zou moeten worden.
Begin gewoon door duidelijk en objectief te schetsen wat je waarneemt.
Op internet kom ik wel vergelijkbare verhalen tegen over de symptomen betreft de groene lijnen. Helaas nog geen goeie foto gevonden.
Je zou ook zelf de moeite kunnen nemen om een foto te maken.
Verder, je vind blijkbaar vergelijkbare verhalen. Vertel eens... Wat komt daar uit? Welke mogelijke oorzaken/oplossingen kom je daar zoal tegen?
Dat de instellingen ergens door verhusseld zijn en dat dit mogelijk een bug zou zijn. Maar dan ga ik alleen af op de horizontale groene lijnen.
Welke problemen heb je dan nog verder, naast die groene lijnen?
Restarten van het systeem kan evengoed komen door driver issues.
Over een andere boeg, zijn er manieren om je onderdelen te testen op mogelijke schade van electriciteits issues? Of moet je dan genoeg extra onderdelen hebben om een tweede pc te kunnen bouwen en dus alle te kunnen testen?
Hoe kom je in godsnaam bij electriciteits issues? :?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Begin eens met de stroom kabel en de "data"kabel naar het 2e scherm te vervangen.

Is het overal? Of enkel als je chrome of andere browser gebruikt? ( Even hardware versnelling in chrome uitschakelen)

Toevallig Amd Overdrive erop geinstalleerd of een andere tool om te overklokken?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• [Veryoldsoul]
Duly noted! Zal het zoveel mogelijk bij elkaar gooien.

De drivers opnieuw erop gooien ga ik doen wanneer ik weer iets rechtlijniger kan functioneren. En ook weer de moed verzameld heb.
Op internet las ik dat het mogelijk kon helpen om de grafische adapter;gpu in windows kort uit te schakelen en direct weer aan te zetten. Mocht dat fout gaan in de zin dat geen adapter ingeschakeld zijn, hoe krijg ik dat in het ergste geval weer goed insteld? Met of zonder beeld.. Do's en dont's zegmaar

De voeding is een Corsair tx850w!

@Switchie

#panicmuchogalorehehehe......

-Event logger. Ik zie van alles staan maar behalve 2 critical power failures durf ik er weinig wijs uit te maken. Maar weet dan ook echt niet waar ik naar moet kijken.

-1.Go2bios van msi werkt niet maar dat is nog nooit goed gegaan. Druk altijd maar op reset wanneer de bios dan bij het herstartten niet opkomt. En gebruik de Go2bios maar niet.
Beide van mijn beeldschermen hebben hun eigen vorm van ''aids'' als het gaat om herkend te worden en beeld weer te geven. Wanneer ik bij het opstarten op delete druk, dan krijg ik geen zichtbaar scherm meer. 2. Ik had eerder wel problemen met de monitoren dat ze er erg lang over deden om het goeie signaal op te pakken, herkend te worden en weer te geven. Al kwam ik dan bij een normale opstart en blind op del drukken, wel de bios in. Dit laatste lukt nu ook niet meer. Ga het nog wel een paar keer proberen maar 0 van 4 ist nicht gut.

-Weet je zeker dat ik de usb meldingen kan negeren? :$ Misschien komt het door hoe windows 10 dingen weergeeft en dat er toevallig een melding over meekwam na het ''plots uitgaan''.. Vooral dat er 5 usb harde schijf locaties zijn en 1 opslag apperaat dat ik niet vinden, verbaasd mij

-Wat was je doel dat je in deze settings ging stoeien?: Het was raar en onbedoeld, ik klikte op een venster achter het venster waar ik heen wilde. Klikte een paar keer, om het te selecteren, om het weg te krijgen, omdat er wat gebeurde dat naar mijn mening niet de bedoeling was. Toen was het beeld al doorgetrokken. Kon het in de Radeon setting niet vinden om te veranderen. Ga je tip van in de radeon setting dupliceren zeker nog proberen.

- De voeding is een cosair tx850 Watt!

- Hoewel ik je vermoeden kan begrijpen dat ik mogelijk dingen heb zitten tweaken, heb ik dat niet gedaan. Het enige wat ik getweaked heb in de tussentijd zijn de faninstellingen van de gpu, al heb ik de radeon software zoveel mogelijk naar fabrieksinstellinge geprobeerd te herstellen. Dat van die 85 hertz zag ik toevallig staan bij/via de adapter ''properties''

- Voor het nemen van foto's, kan ik dan ''screencapture'' software gebruiken? En heeft iemand mogelijk een programma paraat? Vind het geen probleem om wat te gaan zoeken maar een programma voor bijvoorbeeld een kort filmpje zou ideaal zijn. En ik heb ergens nog gelezen dat sommige 'storingen' wel of niet door bepaalde screen capture techniek worden opgenomen. Moet ik daar nog rekening mee houden?

- Het zijn vooral dunne groene lijnen waarbij soms een deel van het beeld naast de lijnen in gekleurde lichte static/beeldruis veranderd voor heel even. Een soort rechthoekige vlakjes die ook vaak breder dan lang zijn. Het neemt geen grote delen van het beelscherm in beslag alleen vaak de bijna volledige breedte. De lijnen zelf zijn zeer herkenbaar groen en de vlakjes zijn een wisseling van wat ik even niet beter weet uit te drukken dan lichte ruis over dat deel van beeld. (misschien moet je hier nog wat op doorvragen want ik weet ook niet goed hoe het verder te noemen)

-''Verder, je vind blijkbaar vergelijkbare verhalen. Vertel eens... Wat komt daar uit? Welke mogelijke oorzaken/oplossingen kom je daar zoal tegen?'' Dit ga ik morgen verder uitzoeken en overzichtelijk neerzetten.
Het zijn vooral vergelijkbare symptomen met vergelijkbare windows versies met vergelijkbare mulitmonitor setups. De een lost het op door iets met vram, de ander door de kaart kort even aan uit te zetten in device manager, of een oudere driver te gebruiken. Ik weet niet zeker of het bij de vram was maar iets met 2d instellingen op altijd max laten draaien hielp voor mensen. Afgezien van of je het moet willen.

- ''Waarom mogelijk paranoide over electiriceits issues?'' Het punt waarop ik mij zorgen maak dat het niet een simpele herstart(oid) was komt door een enigsinds subjectieve waarneming. Het klonk/leek heftiger dan dat alleen even de stroom er af viel. Dit klinkt misschien raar en ik weet ook niet of het een geluid of iets anders was. Maar het trok mijn aandacht in zo'n andere mate dan de enkele keren dat de stroomkabel naar de psu niet goed aangedrukt zat. Subjectief maar ik voel het jeuken er liever het zekere van te weten. Voor zover dat zonder fabrieksapperatuur en kennis kan..

@azz_kikr:

-Ga ik doen.

- Het is ''misschien'' niet overal. Wel gewoon op de windows desktop. In windows verkenner zag ik het helemaal niet. Ik kan ook vensters zonder problemen heen en weer schuiven over de dekstop(ook chrome).
De groene lijnen blijken het meest allergisch te zijn richting facebook, Daarna voor google chrome. Daarna tussen het simpelweg selecteren van een venster of destkop op het andere scherm. Ik heb verder nog geen triggers kunnen vinden behalve de multi-monitor set up en bovengenoemde.

#Correctie, ik kan elk venster heen en weer schuiven zonder problemen, behalve het algemene amd radeon setting venster. Wanneer ik deze verschuif dan lijken er groene lijnen op verliefd te zijn. Daarmee bedoel ik ze vormen duidelijker dan normaal, volgen het venster en reageer heel minuut op de bewegingen. Verdacht. Wanneer ik deze onderin de taakbalk zet, blijven de problemen met chrome bijvoorbeeld hetzelfde.

Overdrive staat niet geinstalleerd maar in de radeon settings heb je wel ''Global Wattman'. Hieronder heb ik de gpu fan snelheid aangepast en uiteindelijk ook dit op fabrieksinstellingen gezet. Verder zou er niks geklokt moeten staan. De gpu heb ik geen verstand van en de cpu + moederboard/geheugen wilde ik niet overklokken voor een bepaalde levensduur (mogelijke garanties in het achterhoofd)

• [Veryoldsoul]
En het is mogelijk weg!!!
Na nog meer fabrieksinstellingen te hebben toegepast, zijn er geen groene lijnen meer. Het waren de fabrieksinstellingen van hetzelfde venster dat de stalkerachtige lijnen gaf. Nog steeds geen idee wat er binnen dat programma mogelijk verkeerd stond maar voor nu lijkt dat probleem opgelost en softwarematig. *haalt weer eens adem*

Het enige waar ik nog wel mee zit is dat random de pc uitging en op een heftigere manier dan ik ooit gemerkt denk te hebben. Kunnen jullie waarschijnlijk niet veel mee maar alles wat ik enigsinds zou kunnen testen zou wel gerust stellen :/

In ieder geval hartstikke bedankt voor het meekijken

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[Veryoldsoul] schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:31:
De drivers opnieuw erop gooien ga ik doen wanneer ik weer iets rechtlijniger kan functioneren. En ook weer de moed verzameld heb.
Welke moed heb je nodig?
Op internet las ik dat het mogelijk kon helpen om de grafische adapter;gpu in windows kort uit te schakelen en direct weer aan te zetten. Mocht dat fout gaan in de zin dat geen adapter ingeschakeld zijn, hoe krijg ik dat in het ergste geval weer goed insteld? Met of zonder beeld.. Do's en dont's zegmaar
Zelf nog nooit van deze oplossing gehoord, lijkt me ook stug dat dit gaat werken.
De voeding is een Corsair tx850w!
Hoe kwam je dan bij Chieftec? :?
-Event logger. Ik zie van alles staan maar behalve 2 critical power failures durf ik er weinig wijs uit te maken. Maar weet dan ook echt niet waar ik naar moet kijken.
Wellicht een brakke voeding?
-1.Go2bios van msi werkt niet maar dat is nog nooit goed gegaan. Druk altijd maar op reset wanneer de bios dan bij het herstartten niet opkomt. En gebruik de Go2bios maar niet.
Oke, semi-helder. Wat zou je uberhaubt in de bios willen doen met betrekking tot deze problemen?
Beide van mijn beeldschermen hebben hun eigen vorm van ''aids'' als het gaat om herkend te worden en beeld weer te geven. Wanneer ik bij het opstarten op delete druk, dan krijg ik geen zichtbaar scherm meer.
Wellicht bios ingesteld om onboard gpu als eerst te benaderen?
2. Ik had eerder wel problemen met de monitoren dat ze er erg lang over deden om het goeie signaal op te pakken, herkend te worden en weer te geven. Al kwam ik dan bij een normale opstart en blind op del drukken, wel de bios in. Dit laatste lukt nu ook niet meer. Ga het nog wel een paar keer proberen maar 0 van 4 ist nicht gut.
Welke wijzigingen heb je tussentijds aangebracht?
-Weet je zeker dat ik de usb meldingen kan negeren? :$ Misschien komt het door hoe windows 10 dingen weergeeft en dat er toevallig een melding over meekwam na het ''plots uitgaan''.. Vooral dat er 5 usb harde schijf locaties zijn en 1 opslag apperaat dat ik niet vinden, verbaasd mij
Yes, 99.999999% zeker dat dit los staat van je oorspronkeljik probleem.
-Wat was je doel dat je in deze settings ging stoeien?: Het was raar en onbedoeld, ik klikte op een venster achter het venster waar ik heen wilde. Klikte een paar keer, om het te selecteren, om het weg te krijgen, omdat er wat gebeurde dat naar mijn mening niet de bedoeling was. Toen was het beeld al doorgetrokken. Kon het in de Radeon setting niet vinden om te veranderen. Ga je tip van in de radeon setting dupliceren zeker nog proberen.
Normaal gesproken klik je op het kruisje als je onbedoeld in een venster komt. Klikken op een venster achter een venster bovenop een venster terwijl je geen flauw idee hebt wat je doet is a. Natuurlijk erg dom en b. volkomen nietszeggend voor ons in de zin wat je nu daadwerkelijk hebt lopen uitspoken.
- De voeding is een cosair tx850 Watt!
Zeker dat het geen Chieftec is? Welk model is het exact?
- Hoewel ik je vermoeden kan begrijpen dat ik mogelijk dingen heb zitten tweaken, heb ik dat niet gedaan.
Nou ja, je geeft zelf aan dat je klikt in vensters achters vensters achter vensters. Weet je dan zeker dat je geen gekke dingen hebt lopen configuren aangezien je behoorlijk op de gok te werken gaat?
Het enige wat ik getweaked heb in de tussentijd zijn de faninstellingen van de gpu
Waarom?]
Voor het nemen van foto's, kan ik dan ''screencapture'' software gebruiken?
Nee, een "extern" toestel geniet de voorkeur.
En heeft iemand mogelijk een programma paraat? Vind het geen probleem om wat te gaan zoeken maar een programma voor bijvoorbeeld een kort filmpje zou ideaal zijn.
Filmpje waarvan?
En ik heb ergens nog gelezen dat sommige 'storingen' wel of niet door bepaalde screen capture techniek worden opgenomen. Moet ik daar nog rekening mee houden?
Nope, probeer eerst maar eens de "basis" goed inzichtelijk te brengen.
-''Verder, je vind blijkbaar vergelijkbare verhalen. Vertel eens... Wat komt daar uit? Welke mogelijke oorzaken/oplossingen kom je daar zoal tegen?'' Dit ga ik morgen verder uitzoeken en overzichtelijk neerzetten.
Vind ik tamelijk vreemd. Je hebt het internet afgestruind en soortgelijke gevallen gevonden. Logischerwijs ga je hier dan dieper op in om te kijken of geboden oplossingen wellicht ook voor jou helpen. :/
Het zijn vooral vergelijkbare symptomen met vergelijkbare windows versies met vergelijkbare mulitmonitor setups. De een lost het op door iets met vram, de ander door de kaart kort even aan uit te zetten in device manager, of een oudere driver te gebruiken. Ik weet niet zeker of het bij de vram was maar iets met 2d instellingen op altijd max laten draaien hielp voor mensen. Afgezien van of je het moet willen.
En welke van deze oplossingen heb je geprobeerd?
- ''Waarom mogelijk paranoide over electiriceits issues?'' Het punt waarop ik mij zorgen maak dat het niet een simpele herstart(oid) was komt door een enigsinds subjectieve waarneming. Het klonk/leek heftiger dan dat alleen even de stroom er af viel. Dit klinkt misschien raar en ik weet ook niet of het een geluid of iets anders was. Maar het trok mijn aandacht in zo'n andere mate dan de enkele keren dat de stroomkabel naar de psu niet goed aangedrukt zat. Subjectief maar ik voel het jeuken er liever het zekere van te weten. Voor zover dat zonder fabrieksapperatuur en kennis kan..
Wat hoorde je dan precies?

• [Veryoldsoul]
Gisteravond was het even weg in de zin van dat ik 2 monitoren tegelijk kon gebruiken zonder geflikker.
Nadat ik 1 scherm tijdelijk had uitgezet en na het gamen weer aan had gezet, was de flikker terug. :F

--
Op dit moment lijkt het echt gefixt te zijn, na het deinstalleren van de drivers. Met Ccleaner en de opties in de Amd software heb ik de driver zoveel mogelijk gewiped. Daarna de automatische herinstallatie weggeklikt omdat ik eerst wilde kijken hoe ver ik zonder de software kwam. Helaas geen kans voor gekregen, gezien er op mysterieuze manier toch een volledige driver is geinstalleerd.. Maar hoe dan ook. Ik kan nu wel 1 van de beeldschermen aanzetten en daarna weer beide zonder dat er geflikker van komt. Tenzij iets nieuws het geflikker terugbrengt, lijkt het oke. :+
--------

Een hypothese is dat Eyefinity mogelijk een derde beeldscherm aanmaakte. Of in ieder geval dat het iets met het volgende te maken heeft. Toen ik namelijk 1 van de 2 uitzette om even iets normaal te bekijken, werd het venster dat op het uigezette beeldscherm stond onvindbaar. Normaal word die naar de andere monitor verplaatst en toen ik hem per ongeluk wegklikte zag ik hem. In de linkerbovenhoek waar m'n uitgezette scherm normaal verder zou gaan zat 1 ultradun lijntje verticaal maar niet over het hele beeldscherm.
Daarna ben ik gaan zoeken naar een mogelijk derde monitor of iig de herkenning van m'n huidige monitoren. De derde monitor heb ik nooit gevonden behalve dan in de algemene beschrijvingen van eyefinity software/gebruik. Wel heb ik de tweede monitor losgekoppeld en wat vensters opnieuw geopend om de actieve monitor niet meer als tweede gezien te laten worden. Immers er zat er nog maar 1 aangesloten. Misschien waren het alleen de drivers, misschien hielp dit laatste ook nog.
Een clean driver update, zoals kan bij Amd software, verhielp het probleem in ieder geval niet.

Switchy gerichte vragen/opmerkingen:

-In windows dupliceren of in eyefinity dupliceren haalde weinig uit. Behalve dat het voor even erger leek te worden. Ik heb via beide een paar keer geprobeert ditzelfde te doen in een andere volgorde om de kans zoveel mogelijk uit te sluiten dat het gaat helpen.

-[quote]Switchie schreef op zondag 5 februari 2017 @ 01:44:

Welke moed heb je nodig? ; Daarmee bedoelde ik een verzameling van energie, concentratie en een ontspannen blik :+ Geduld oa

Zelf nog nooit van deze oplossing gehoord, lijkt me ook stug dat dit gaat werken. ;Ben geen kenner maar vond het ook wel ''bijzonder''

Hoe kwam je dan bij Chieftec? :? ;Mogelijk heb ik bij de aankoop bijna een Chieftec gekocht! Of was dat m'n eerste voeding. In ieder geval zijn het 2 voedingen met een C aan het begin. Daarop had ik onthouden voor ik ging kijken. Is ook pas m'n 2e voeding in 12 jaar ongeveer. En de eerste ging na 3 a 4 jaar kopot geloof ik, of was te zwak. Zou het niet meer weten

Wellicht een brakke voeding? ;Het is wel een oudje inmiddels en er was dus mogelijk iets met een stroomschok. Verder word die bijna nooit zwaar belast want 1 gpu met 850w voeding, als dat uit kan maken bij het herkennen.

Oke, semi-helder. Wat zou je uberhaubt in de bios willen doen met betrekking tot deze problemen? ;System fans aanpassen. Ook wilde ik met de cpu fan spelen om de aiflow te testen in de kast. Heb het nogal apart neergezet.

Wellicht bios ingesteld om onboard gpu als eerst te benaderen? ;Que? Zou ik dan ook niet de kabels op de onboard plek op het I/O moeten plaatsten? Het is voor het eerst dat ik een onboard gpu heb en die staat ook altijd uit. Zelfs in biosstandaard geloof ik

Welke wijzigingen heb je tussentijds aangebracht? ;Geen de beeldschermen lijken gewoon extra vervelend te doen. De philips liet zichzelf altijd pas te laat of wanneer de ander het eerst oppakte zien. En de syncmaster deed er gewoon ellenlang over pikte het signaal wel op de juiste aansluiting wel op. Dit laatste doet die dus sinds datum onbekend niet meer en is wel een beetje lastig.

Yes, 99.999999% zeker dat dit los staat van je oorspronkeljik probleem. ;Blijf het wel apart vinden dat er nog steeds staat dat er een apperaat afgeworpen kan worden. Naam van het apperaat is ''...'' 3 puntjes du s en ik kan er niet op klikken :/

Normaal gesproken klik je op het kruisje als je onbedoeld in een venster komt. Klikken op een venster achter een venster bovenop een venster terwijl je geen flauw idee hebt wat je doet is a. Natuurlijk erg dom en b. volkomen nietszeggend voor ons in de zin wat je nu daadwerkelijk hebt lopen uitspoken. ;Ik had zeker spijt van mijn onduld. Hoewel ik dit zeker niet verwacht had, was het gewoon lomp en gehaast

Zeker dat het geen Chieftec is? Welk model is het exact?; CMPSU-850x. Ook wel bekend als de tx850, met zwarte vlaggen en geel zwart motief :9

Nou ja, je geeft zelf aan dat je klikt in vensters achters vensters achter vensters.Weet je dan zeker dat je geen gekke dingen hebt lopen configuren aangezien je behoorlijk op de gok te werken gaat? ;Ja/nee, gericht kunnen zoeken in hooiberg is denk ik de passende metafoor. Naast dat er mogelijk iets kwa hardware kapot gegaan zou kunnen zijn, wist ik wel dat het anders aan de gpu of amd software of eyefinity zou liggen. Er is/was een kans dat er nog meer aangeklikt werd al waren het enkele kliks in 3 seconden maarja als je dat snel doet ben je mogelijk zo een dag verder met het oplosser ervan.

Waarom?] ; Dit omdat ik eigenlijk op zoek was naar een plek om de systemfans te controleren, voor het testen kon ik net zo goed de fans omhoog zetten ipv programma's op load te draaien. Opzich had ik ook de cpu en grafische kaart tegelijk onder load kunnen draaien mits ik de systemfans gevonden had. Maarja gezien de laatste nog gezocht werden en ik deze al wel had, waarom niet zonder load alleen de airflow testen. Het ging mij vooral of het principe in de basis zou werken wat enigsinds voelbaar zou moeten zijn en niet perse met temperatuur gemeten/direct vergeleken hoeft te worden. Speedfan heb ik overigens nog steeds niet werkend gekregen laat staan met correcte weergaves gekregen. Met werkend bedoel ik in dit geval dat je dingen kan instellen en er dan wat gebeurd. 6000 rpm voor een ventilator van 12 cm.. Ben blij dat de weergaves niet kloppen iig.

Nee, een "extern" toestel geniet de voorkeur. Ik hoop het niet maar mocht het terugkomen!

Filmpje waarvan?; Het was denk ik moeilijk om goed op een foto te krijgen. Een filmpje van 4 seonden is dan duidelijk leek mij.

Vind ik tamelijk vreemd. Je hebt het internet afgestruind en soortgelijke gevallen gevonden. Logischerwijs ga je hier dan dieper op in om te kijken of geboden oplossingen wellicht ook voor jou helpen. :/ ; Heb je enerzijds gelijk in, anderzijds doe je ook wat je hoofd op het moment toe staat. Toevallig heb ik op het moment wat meer gaande dat mij vermoeid maakt dan de meeste mensen. Dit zie je ook duidelijk terug in mijn zinsvorming en sporadische gevoel hiervoor.. Maar ook zonder kwalen, moet je voor sommige dingen wel de goeie mindset hebben. Ik heb gekeken voor zover ik mij er op kon concentreren en de info niet langs mij heen ging. Leek mij ook dat het beter was om eerst de gedachten te verzamelen voordat ik dan wat ik amper begrijp weer aan jullie ga vertellen. + dat ik ook nog wat gegeven opties moest uitproberen (drivers/kabels/etc)

En welke van deze oplossingen heb je geprobeerd?; Toen nog geen, dit omdat de symptomen er wel op leken. Niet 100% maar wel met dingen als dezelfde gpu's en dingen die ik al noemde. De oplossingen waren een beetje apart en ik wilde niet dat pc voor de avond mogelijk helemaal niet meer te gebruiken was. Ik had maar een deel van mijn concentratie en wilde het niet erger maken dan het was voordat ik ging proberen te slapen.

[...]

Wat hoorde je dan precies?;
Ja een soort bij/hommel die een lichte vorm van kernfusie ervaarde. Zou het wel kunnen proberen na te doen maar vrees dat het niet erg informatief gaat zijn.
Voor zover ik het over mijn verassing van het moment kon horen, het klonk als electriciteit met een verloop in spanning oid. Een lichte jengel of duidelijk hoorbare/herkenbare boog in de korte uitwisseling van geluid. Niet vergelijkbaar met op de resetknop drukken of wanneer alleen de stroom er vanaf valt, ik neem aan dat falen wegens drivers ook anders zal klinken? Het was ook geen geluid van de harde schijf oid die iets bijzonders doet. Ik heb alle kabels inmiddels ook extra aangedrukt voor het geval dat. Al zat er niks buitengewoon los zover merkbaar. Misschien is het totaal overbodig maar zijn er manieren om op mogelijke schaden te testen te zoeken? Hetzij met een apperaat om dingen uit te lezen.
Pagina: 1