Bij het softwarematig koelen van de chipset of de cpu de wordt meestal de temperatuur naar beneden. Is dit schadelijk voor de cpu of moederbord??
Greetings
Greetings
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
ROFLOp dinsdag 03 juli 2001 00:16 schreef Master_Egg het volgende:
absoluut je kan eigenlijk beter niet dat soort tools runnen... hoe warmer hoe beter. Het beste is om je heatsink + koeler van je CPU af te halen. Dit werkt veel stabieler en je processor gaat ook veel langer mee
Lijkt me sterk, al heb ik nog nooit zo'n proggy gedraaid. Als het zo is ga ik het omgedraaid draaien, heb ik geen V-mod nodigOp dinsdag 03 juli 2001 00:16 schreef jurgenneele het volgende:
O K*T ik bedoel niet de temperatuur maar de voltage
One of the animals has left its cage today.
zonder heatsink wordt het eerder een burn-outOp dinsdag 03 juli 2001 00:20 schreef mrknowitall het volgende:
[..]
Moet je niet om lachen, dat heet toch een burn-in
nee, dat is niet schadelijkOp dinsdag 03 juli 2001 00:05 schreef jurgenneele het volgende:
Bij het softwarematig koelen van de chipset of de cpu de wordt meestal de temperatuur naar beneden. Is dit schadelijk voor de cpu of moederbord??
Greetings
Intentionally left blank.
Verwijderd
dat wordt hier niet bedoeld .. hier wordt gesproken over utilz met zogenaamde halt instructies zoals winnt die ingebakken heeft.Op dinsdag 03 juli 2001 00:29 schreef Bitfreak het volgende:
Hmmm... Denk het eigenlijk wel...
Ik heb hier 'n 1.4GHz geprobeerd op 500mhz te laten draaien met like 1.6V ofsow...
En toen deed ie het niet meer, bios reset, deed ie het ook niet, andere proc deed ie het weer, die ene proc terug, deed ie het niet meer...
Dus ik denk dat voltage/under-clocken schadelijk is...
Onzin, "softwarematig koelen" is gewoon gebruik maken van wat ingebouwde functies van een cpu om deze gedeeltelijk uit te schakelen. W2k doet dit standaard al. Het spaart stroom en als je je proc overclocked, verlengt het de levensduur misschien wat.Op dinsdag 03 juli 2001 00:29 schreef Bitfreak het volgende:
Hmmm... Denk het eigenlijk wel...
_██_
(ಠ_ృ)
Op dinsdag 03 juli 2001 01:06 schreef Atomsk het volgende:
[..]
Onzin, "softwarematig koelen" is gewoon gebruik maken van wat ingebouwde functies van een cpu om deze gedeeltelijk uit te schakelen. W2k doet dit standaard al. Het spaart stroom en als je je proc overclocked, verlengt het de levensduur misschien wat.
"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin
Ja maar dit is niet gratis te downloaden?Op dinsdag 03 juli 2001 01:19 schreef Hein het volgende:
Cpu Idle (Pro) 5.8 is een hele mooie.
Ik weet dat dit een beetje vloeken in de kerk is, maar als ik dit niet doe crasht mijn pc bij deze temps. Zodra het kwik daalt gaat deweer aan natuurlijk
Verwijderd
Nee, er is een trail versie beschikbaar op www.cpuidle.deOp dinsdag 03 juli 2001 01:21 schreef jurgenneele het volgende:
[..]
Ja maar dit is niet gratis te downloaden?
Verwijderd
Verwijderd
dat is iets anders, dat is multiplier bus divider en dat is dus op hardware-matig niveau hij schroeft dan gewoon de multiplier omlaag.. zodat je cpu op minder mhz werkt.Op woensdag 04 juli 2001 15:34 schreef KixAss456 het volgende:
Dit zit tegenwoordig ook standaard bij de Intel Mobile, als de batterij leeg wordt, gaat ie gewoon langzamer
Verwijderd
BBQOp dinsdag 03 juli 2001 00:22 schreef Master_Egg het volgende:
[..]
zonder heatsink wordt het eerder een burn-out