Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb enige maanden een Sony DSC_HX400V camera en ben hier zeer tevreden over.
Toch heb ik nog een vraag over de instelling van i+ Superautomaat en de slim automaat. wanneer ik deze wil gebruiken dan vraagt de camera ALTIJD
"Trek het ingebouwde flitslicht uit om te laten afgaan", ook wanneer flitsen helemaal niet nodig is. Zelfs buiten overdag is deze melding in het scherm te lezen.
Weet iemand waarom dit altijd getoond wordt? Trek je altijd de flitser omhoog dan zal hij ook gaan flitsen, ook overdag buiten, dus geheel onnodig. Is er
soms een instelling hoe ik dit kan wijzigen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Is het niet gewoon instructie voor wat je moet doen áls je zou willen flitsen? Niet zo zeer dat het van de camera moet (m.a.w. kun je wel afdrukken als hij die melding geeft?)
Anders zou er misschien iets met je lichtmeting kunnen zijn. Of het aan/uit te zetten is weet ik niet, dat zal wel in de handleiding staan.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is het niet gek als je overdag flitst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 16:17

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 01:59:
Overigens is het niet gek als je overdag flitst.
offtopic:
Dat doet de verkeerspolitie immers ook :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:44:
Mijn vraag
Ik heb enige maanden een Sony DSC_HX400V camera en ben hier zeer tevreden over.
Toch heb ik nog een vraag over de instelling van i+ Superautomaat en de slim automaat. wanneer ik deze wil gebruiken dan vraagt de camera ALTIJD
"Trek het ingebouwde flitslicht uit om te laten afgaan", ook wanneer flitsen helemaal niet nodig is. Zelfs buiten overdag is deze melding in het scherm te lezen.
Weet iemand waarom dit altijd getoond wordt? Trek je altijd de flitser omhoog dan zal hij ook gaan flitsen, ook overdag buiten, dus geheel onnodig. Is er
soms een instelling hoe ik dit kan wijzigen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Welke informatie geeft de meegeleverde gebruiksaanwijzing?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:13
Dat zal wel liggen aan de modus waarin je fotografeert, de scene die de camera meent te herkennen (en daarmee settings instelt) en de evt. instelling die je zelf nog hebt gedaan. Staat de ISO op auto en de flitser op uit of auto?
Probeer eens een andere stand. De P stand zal waarschijnlijk weinig comfortverlies geven en ook vrijwel automatisch fotograferen. Je hebt daar vaak wat meer opties en controle mocht je dat willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:50
Logisch redenerend: Je hebt de flitsinstelling op 'altijd' staan... Zet die op automatisch en waarschijnlijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversatin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

Silversatin

Tech-Junk

lol dat was het dus :p

niet voor niks bekend als een "Topicstarter"

Technology Junky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de reacties.
Ik ga er van uit dat wanneer de camera aangeeft dat de flitser uitgetrokken moet worden, dat dan flitsen noodzakelijk is. Lijkt me logisch. Altijd flitsen, ook wanneer niet nodig, zorgt er voor dat de batterij (te) snel leeg is.
Overigens ben ik er uit. Ik kon het niet in de handleiding vinden (slechts 283 pag.) maar de flitser stond ingesteld op INVULFLITS en dan blijkt de camera dat bij elke foto noodzakelijk te vinden. Op de stand i+Superautomaat kun je bijna niets wijzigen omdat de camera dit zelf bepaalt. Toevallig de invulflits wel dus..... had ik beter moeten opletten.
Pagina: 1