Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke kabel is dit & Cat6 zelf pluggen

Pagina: 1
Acties:

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 08:17
Vandaag heb ik gekeken in het nieuwe pand van m'n werk. Daar heeft helaas de vorige huurder een enorm zooitje achter gelaten..

Alle kabels, gewoon afgeknipt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IzeaqCdoxvHFftWt8BRmQlHn/thumb.jpg

Ik dacht, oh, even een paar uurtjes doorknallen, en overal een nieuw plugje erop.. Damn.. Wat zijn die Cad6 kabels beroerd om zelf te doen! uiteindelijk maar een paar gedaan.. Nog tips?

Ook deze kabel zat er tussen, een grote dikke zwarte kabel met een shield van (nylon?)
Nu is deze afgeknipt.. Enig idee waar deze voor is ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FDgmCi6rrSaQxEOLRL3mdGT7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pjh6RO5HaGjK7OgqdtfQTNPR/thumb.jpg

Er zit een ongeloof dun setje draad in (veel dunner dan de cad6 kabels) met dezelfde kleuren combinatie (lijkt het) in.

Nare is, we weten ook niet waar die naar toe loopt.. Gaat samen met de andere netwerkkabels het plafond in, weg van de meterkast. (en in de meterkast gaan alle aansluiting die er zitten de grond in... lekker duidelijk |:( )

Nu

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zwart kan een ISRA20 zijn. De andere kabels moeten in een patchpanel, niet aan elkaar geknoopt met plugjes ofzo.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:34
Of je huurt gewoon iemand in die er verstand van heeft ipv. te gaan lopen hobbyen. Ik neem aan dat het omdat het voor een bedrijf is een betrouwbaar netwerk moet worden. Dit is vragen om ellende.

• Rann
johnkeates schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:45:
Zwart kan een ISRA20 zijn. De andere kabels moeten in een patchpanel, niet aan elkaar geknoopt met plugjes ofzo.
Wellicht de verkeerde term gebruikt, ze komen inderdaad allemaal in een patchpanel ;-) (en eerst uitvoerig getest), er moet alleen overal een nieuwe rj-45 connector op...

[ Voor 7% gewijzigd door Rann op 04-02-2017 19:53 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Rann schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:51:
... er moet alleen overal een nieuwe rj-45 connector op...
Nee, die moet er dus niet op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Rann schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:51:
[...]

Wellicht de verkeerde term gebruikt, ze komen inderdaad allemaal in een patchpanel ;-) (en eerst uitvoerig getest), er moet alleen overal een nieuwe rj-45 connector op...
Nee. Er moeten geen plugjes op, aan geen van de kanten van de kabel...

Aan de kant in de centrale ruimte (patchruimte) komen ze allemaal achter in een patchpanel terecht. Afbeeldingslocatie: http://www.bridgecable.com/blog/wp-content/uploads/2012/09/patch-panel-install.jpg
Afbeeldingslocatie: http://my-digital-home.de/wp/wp-content/uploads/2012/08/DSC_0350.jpg
Aan de kant van de gebruiker komen ze in contactdozen uit.
Afbeeldingslocatie: https://www.busch-jaeger.de/fileadmin/de.buschjaeger/content_de/produkte/produktbilder-content/pl-dk-uae-01.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door johnkeates op 04-02-2017 20:23 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Rann schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:42:
Ook deze kabel zat er tussen, een grote dikke zwarte kabel met een shield van (nylon?)
Nu is deze afgeknipt.. Enig idee waar deze voor is ?
[afbeelding]

[afbeelding]

Er zit een ongeloof dun setje draad in (veel dunner dan de cad6 kabels) met dezelfde kleuren combinatie (lijkt het) in.
Niet echt een kwaliteitsfoto, maar het lijkt een normale glasvezel met mantel.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Het is vaak nieteens de schuld van de vorige huurder maar op last van de verhuurder. Ik heb me hier al vaak over verbaast maar hey, wat doe je eraan.

U+

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:01

painkill

Pain(k)(ill)

Klopt, bij een kennis van mij moest het netwerk ook geheel weggehaald worden in een huurpand waar ze uit gingen. Nog nagevraagd maar het moest echt.. Was wel cat5, maar goed, internetten kun je er wel mee. Nu moest een nieuwe huurder gelijk nieuwe kabels trekken etc..

Mijn SNES verzameling!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gokje gezien het telefoontje op de kabel en het feit dat hij niet getwist is een telefoon kabel naar een ISRA punt!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Foto is wat onduidelijk en ik kan niets zien van de eventuele benamingen op de kabels, maar mijn eerste gevoel is een glasvezelkabel.

Een telefoonkabel (isra) is meestal blauw, en een stamkabel die inpandig vaak gebruikt werd is dikker, met vooral dikkere aders.

en idd, het gebeurt vaak dat een verhuurder/curator of whatever alles wegknipt, zodat de volgende gebruiker eerst een hoop tijd/kosten kwijt is om het weer werkbaar te krijgen :(

Overigens, normaliter komen al die kabels uit op een patchpaneel. Stekkertjes erop knijpen is niet wenselijk en soms zelfs storingsgevoeliger doordat de dikke 'installatie'kabel stugger is.

Een patchpaneel met koppelbusjes noem ik geen patchpaneel overigens :)

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 05-02-2017 12:57 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 21:30
Die zwarte met het telefoonhoorntje, is waarschijnlijk een glasvezel kabel, kwam zojuist een filmpje tegen op youtube waar dezelfde kabel in voor kwam

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die zwarte is 100% een glasvezelkabel. Zie je die lijntjes? ~~ Dat geeft dat aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rann
Jongens bedankt! ;-)

Dit verklaart al weer een hoop. Nu zou het voor ons praktischer zijn om gewoon die kabels direct in een switch te drukken ipv patchkast->switch.. Maarja, jullie advies volgend, zal ik m'n boss ook maar het advies geven om er toch een patchkast op te hangen ;-)
Pagina: 1