iPhone 6s met defect scherm testen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-04 23:40
Hallo allemaal,

Ik heb een iPhone 6s 64gb gevonden op internet voor een lage prijs, alleen het scherm en de backlight zouden defect zijn maar de rest van de mobiel zou wel moeten werken volgens de verkoper en het scherm is voor ongeveer €100?- te vervangen bij een apple store. Is er enige manier om te checken of behalve de backlight en het scherm alles werkt ook al heb je dus geen beeld/zwart scherm? ik wil er niet na de aanschaf achterkomen in de apple store dat de homeknop/vingerscanner bijvoorbeeld defect is en dat ik dan gigantisch verlies lijdt.
Alvast bedankt!

Mvg,

Hydragon1

[ Voor 22% gewijzigd door Hydragon1 op 04-02-2017 21:16 ]

Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-E | MSI RTX 3080 Gaming Z | 64GB RAM @ 3600C16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:33
Je zou evt. een Apple lightning - HDMI Adapter Wit kunnen gebruiken en hem aansluiten op een scherm. Als de touchscreen nog wel werkt (maar geen beeld) dan kan je wat dingen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
Jairdebest schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:24:
Je zou evt. een Apple lightning - HDMI Adapter Wit kunnen gebruiken en hem aansluiten op een scherm. Als de touchscreen nog wel werkt (maar geen beeld) dan kan je wat dingen testen.
Ik zal even snel kijken of ik dat nog heb liggen, dan kan ik de iPhone tijdens het ophalen op die manier checken bij de verkoper.

edit: die heb ik inderdaad, op die manier moet alles wel te testen zijn neem ik aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Hydragon1 op 04-02-2017 21:29 ]

Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-E | MSI RTX 3080 Gaming Z | 64GB RAM @ 3600C16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 16:48
Dit kan ook eenvoudiger, als je een mac hebt kun je hem via een normale lighting kabel aansluit op je mac en dan via quicktime kun je schermopname doen. Als je hier wel het scherm ziet en op de iPhone niet weet je in ieder geval wel zeker dat de iPhone werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
inbedrijf schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:29:
Dit kan ook eenvoudiger, als je een mac hebt kun je hem via een normale lighting kabel aansluit op je mac en dan via quicktime kun je schermopname doen. Als je hier wel het scherm ziet en op de iPhone niet weet je in ieder geval wel zeker dat de iPhone werkt.
Ja maar met zo'n omvormer kun je ook de knoppen testen (homeknop en vingerscanner en volume knoppen en mute switch etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:39

SuBBaSS

-has Ryzen

Hydragon1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:17:
[...]

Ik zal even snel kijken of ik dat nog heb liggen, dan kan ik de iPhone tijdens het ophalen op die manier checken bij de verkoper.

edit: die heb ik inderdaad, op die manier moet alles wel te testen zijn neem ik aan?
Ideale oplossing! Zo'n kabel heeft ook niet iedereen liggen maar is in dit geval perfect om mee te testen.
Het beeldscherm zal als externe monitor fungeren, de acties die je via de iphone doet zouden daarop zichtbaar moeten zijn inderdaad.
Kan zijn dat je even met de input van het beeldscherm moet schakelen maar dan weet je het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Ideale oplossing! Zo'n kabel heeft ook niet iedereen liggen maar is in dit geval perfect om mee te testen.
Het beeldscherm zal als externe monitor fungeren, de acties die je via de iphone doet zouden daarop zichtbaar moeten zijn inderdaad.
Kan zijn dat je even met de input van het beeldscherm moet schakelen maar dan weet je het snel genoeg.
hij zou automatisch beeld moeten geven op de tv/monitor toch, hoef ik verder niks voor in te stellen op de iphone? want dat gaat lastig worden. gewoon plug en play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hydragon1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:07:
[...]

hij zou automatisch beeld moeten geven op de tv/monitor toch, hoef ik verder niks voor in te stellen op de iphone? want dat gaat lastig worden. gewoon plug en play?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar afgaand op wat Apple er zelf over zegt:
Sluit de digitale AV- of VGA-adapter aan op de oplaadpoort aan de onderkant van het iOS-apparaat.
Sluit een HDMI- of VGA-kabel aan op de adapter.
Sluit het andere uiteinde van de HDMI- of VGA-kabel aan op het secundaire beeldscherm (tv, beeldscherm of projector).
Schakel het secundaire beeldscherm in.
Schakel, indien nodig, over naar de correcte videobron op het secundaire beeldscherm. Raadpleeg de handleiding bij het beeldscherm als u hulp nodig hebt.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202044
Zou je dus zo duidelijkheid over moeten kunnen krijgen. Is aan de kant van de iphone plug & play maar op de tv/het beeldscherm waaraan hij hangt moet je wellicht het input-kanaal nog even veranderen.

Maar je gaat hem tweedehands aanschaffen begrijp ik. Ga je dit dan bij de verkoper testen?
Sowieso even rechtuit vragen of er niet toevallig al eens een scherm vervangen is bij het toestel (niet door apple). Kan gevolgen hebben voor de eventuele reparatie die je in gedachten had...

[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 04-02-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:15:
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar afgaand op wat Apple er zelf over zegt:

[...]

Zou je dus zo duidelijkheid over moeten kunnen krijgen. Is aan de kant van de iphone plug & play maar op de tv/het beeldscherm waaraan hij hangt moet je wellicht het input-kanaal nog even veranderen.

Maar je gaat hem tweedehands aanschaffen begrijp ik. Ga je dit dan bij de verkoper testen?
Sowieso even rechtuit vragen of er niet toevallig al eens een scherm vervangen is bij het toestel (niet door apple). Kan gevolgen hebben voor de eventuele reparatie die je in gedachten had...
ziet eruit als plug en play, en ja ik ga hem bij de verkoper op kantoor testen, dan kan ik nog het een en het ander vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hydragon1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:28:
[...]

ziet eruit als plug en play, en ja ik ga hem bij de verkoper op kantoor testen, dan kan ik nog het een en het ander vragen
Succes, hopelijk is een mooie deal!
Overigens (had er overheen gelezen): een schermreparatie voor een 6s is bij apple geen 100 maar 147 euro en 10 ct. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Overigens (had er overheen gelezen): een schermreparatie voor een 6s is bij apple geen 100 maar 147 euro en 10 ct. :Y)
oh dat is wel jammer, dan maak ik misschien maar een tientje winst, maar dan heb ik wel een upgrade ;) wel goed om te weten dan kan dat in ieder geval niet tegenvallen. bedankt voor de hulp, ik ga hem maandag testen en misschien dus ook ophalen, dan laat ik wel weten hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Oh ja nog een vraagje, volgens de verkoper zijn het scherm en de backlight stuk (ook al heeft het scherm geen barstje) maar dit is toch 1 geheel, en als je dit vervangt moet je dan ook de 3d touch laten vervangen of is het gewoon 149 euro voor alles wat met het scherm te maken heeft vervangen? Wel belangrijk om te weten want ik vind 149 eigelijk meer dan genoeg reparatiekosten.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydragon1 op 05-02-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hydragon1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:12:
[...]

Oh ja nog een vraagje, volgens de verkoper zijn het scherm en de backlight stuk (ook al heeft het scherm geen barstje) maar dit is toch 1 geheel, en als je dit vervangt moet je dan ook de 3d touch laten vervangen of is het gewoon 149 euro voor alles wat met het scherm te maken heeft vervangen? Wel belangrijk om te weten want ik vind 149 eigelijk meer dan genoeg reparatiekosten.
Voor dat geld wordt inderdaad alles wat ermee te maken heeft vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:55
Tenzij Apple andere schades vind en dan kan het zijn dat ze het niet voor dat bedrag repareren. Dan gaat het ongeveer 330 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
.Maarten schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:01:
Tenzij Apple andere schades vind en dan kan het zijn dat ze het niet voor dat bedrag repareren. Dan gaat het ongeveer 330 euro kosten.
Dat is te veel geld, daarom wil ik alles goed kunnen testen bij de verkoper voordat ik de iPhone overneem, 150 euro is nog te doen maar voor 330 euro kan ik bijna een volledig werkende tweedehands kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Voor dat geld wordt inderdaad alles wat ermee te maken heeft vervangen.
En ik neem aan dat ik 3D Touch kan testen ook al is het scherm kapot toch? want het gaat om de druk op het scherm dat heeft niets te maken met of het scherm wel of geen beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Hydragon1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Dat is te veel geld, daarom wil ik alles goed kunnen testen bij de verkoper voordat ik de iPhone overneem, 150 euro is nog te doen maar voor 330 euro kan ik bijna een volledig werkende tweedehands kopen
Dat kun je allemaal niet goed testen. Waterschade bijvoorbeeld zie je niet van buiten. Val of stootschade misschien nog wel maar uiteindelijk is het Apple die bepaald. Je kunt geluk hebben maar ook veel pech dus reken je niet rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
.Maarten schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Dat kun je allemaal niet goed testen. Waterschade bijvoorbeeld zie je niet van buiten. Val of stootschade misschien nog wel maar uiteindelijk is het Apple die bepaald. Je kunt geluk hebben maar ook veel pech dus reken je niet rijk.
Sorry voor de domme vraag misschien maar is het voor- of achteraf betalen bij apple? want als ik zeg dat ik graag aan nieuw scherm wil hebben, dan wacht ik een uurtje en dan krijg ik ineens een rekening van 330 euro, dat is wel een flink bedrag ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Achteraf. Als je hem naar apple toe stuurt krijg je een prijsopgave voordat het gerepareerd word. Hoe het in de Apple store gaat als je een afspraak hebt gemaakt durf ik niet te zeggen. Maar ook daar verwacht ik achteraf omdat ze eerst moeten checken wat er kapot is en pas dan een prijsopgave kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
.Maarten schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:38:
Achteraf. Als je hem naar apple toe stuurt krijg je een prijsopgave voordat het gerepareerd word. Hoe het in de Apple store gaat als je een afspraak hebt gemaakt durf ik niet te zeggen. Maar ook daar verwacht ik achteraf omdat ze eerst moeten checken wat er kapot is en pas dan een prijsopgave kunnen doen.
en ik kan niet zeggen dat als het meer blijkt te zijn dan alleen het scherm en dus meer gaat kosten dat ze het dan kunnen laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hydragon1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:42:
[...]

en ik kan niet zeggen dat als het meer blijkt te zijn dan alleen het scherm en dus meer gaat kosten dat ze het dan kunnen laten zitten?
Het zal daar altijd met je besproken worden. Als het goed is gaan ze hem daar eerst (gratis) diagnosticeren. Wat de vervolgstappen worden, zal altijd met je overlegd worden.
Belangrijk is wel dat je een afspraak gemaakt hebt bij de retail store, dan nemen ze gegarandeerd tijd voor je.
Overigens: vraag aan de verkoper of hij de originele aankoopbon ook nog heeft, die kan altijd van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:45:
[...]

Het zal daar altijd met je besproken worden. Als het goed is gaan ze hem daar eerst (gratis) diagnosticeren. Wat de vervolgstappen worden, zal altijd met je overlegd worden.
Belangrijk is wel dat je een afspraak gemaakt hebt bij de retail store, dan nemen ze gegarandeerd tijd voor je.
Overigens: vraag aan de verkoper of hij de originele aankoopbon ook nog heeft, die kan altijd van pas komen.
Dankjewel voor de gedetailleerde informatie, ik heb geinformeerd naar de aankoopbon, ik zal het doorgeven als ik wat meer informatie heb. Het is geen ramp toch als die bon niet aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hydragon1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:05:
[...]

Dankjewel voor de gedetailleerde informatie, ik heb geinformeerd naar de aankoopbon, ik zal het doorgeven als ik wat meer informatie heb. Het is geen ramp toch als die bon niet aanwezig is?
Weet ik niet zeker. Op basis van het serienummer kunnen ze als het goed is de belangrijke info achterhalen. Heb nog nooit gehoord dat iemand zonder bon niet geholpen werd. Denk dat het wel los zal lopen maar zou natuurlijk vervelend zijn als ik verwachting schep die zij niet na kunnen komen.
Beste is daar even contact met de apple store waar je heen wilt gaan over op te nemen. Via de apple site zijn de telefoonnummers van de stores te vinden. Via het keuzemenu op 5 drukken en je krijgt een store-medewerker aan de lijn die je er 100% duidelijkheid over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:11:
[...]

Weet ik niet zeker. Op basis van het serienummer kunnen ze als het goed is de belangrijke info achterhalen. Heb nog nooit gehoord dat iemand zonder bon niet geholpen werd. Denk dat het wel los zal lopen maar zou natuurlijk vervelend zijn als ik verwachting schep die zij niet na kunnen komen.
Beste is daar even contact met de apple store waar je heen wilt gaan over op te nemen. Via de apple site zijn de telefoonnummers van de stores te vinden. Via het keuzemenu op 5 drukken en je krijgt een store-medewerker aan de lijn die je er 100% duidelijkheid over kan geven.
Goeie! zal ik even over die bon informeren. Je hoort het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:11:
[...]

Net de apple store gebeld en het zou geen probleem zijn om een scherm te vervangen zonder aankoopbewijs, ze kunnen ook informatie ophalen via het serienummer.

edit: ik heb ook nagevraagd of er water overheen is gegaan en de verkoper zei dat het scherm vervangen is door de vorige eigenaar en dat het een b merk scherm is. ik heb daarop gereageerd met de vraag of ie het wel heeft gedaan en het scherm heeft het wel gedaan.

Nu de belangrijkste vraag, met al deze informatie denk ik dat het wel veilig is om deze iPhone over te nemen zonder al te veel risico op extra kosten (behalve het nieuwe scherm uiteraard). Wat denken jullie hiervan?

[ Voor 22% gewijzigd door Hydragon1 op 05-02-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zelf zou ik geen toestel willen, waar al door een derde partij (dus niet Apple, in dit geval) aan gesleuteld is.
En, zoals iemand hier al eerder zei: reken je niet rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Als apple ziet, dat er een niet origineel scherm in zit, vervangen ze hem niet eens voor je. dan heb je dus een iPhone waar van je zelf het scherm mag vervangen, en dan heb je ook geen touch id meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Zodra het toestel is geopend door een 3de repareert apple het niet meer. Gaat je dan 330 euro kosten voor een refurb toestel. Als je het via Apple laat doen.

[ Voor 11% gewijzigd door .Maarten op 05-02-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
.Maarten schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:10:
Zodra het toestel is geopend door een 3de repareert apple het niet meer. Gaat je dan 330 euro kosten voor een refurb toestel. Als je het via Apple laat doen.
Het probleem is, ik kan het prima zelf fixen maar dan heb ik geen origineel scherm want die mogen niet worden verkocht van apple en dan is ie zo weer stuk, het leek zo mooi een iPhone 6s voor €150,- en alleen het scherm laten vervangen maar het mag niet zo zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hydragon1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Het probleem is, ik kan het prima zelf fixen maar dan heb ik geen origineel scherm want die mogen niet worden verkocht van apple en dan is ie zo weer stuk, het leek zo mooi een iPhone 6s voor €150,- en alleen het scherm laten vervangen maar het mag niet zo zijn
Balen! Dan houdt het op!
Dat is inderdaad hoe apple er dan tegenover staat (3rd party repairs). Heb jij niets aan maar eens temeer duidelijk waarom je reparaties bij voorkeur via apple laat lopen en niet via ali op de hoek (niet tegen jou natuurlijk maar de huidige eigenaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
SuBBaSS schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:18:
[...]

Balen! Dan houdt het op!
Dat is inderdaad hoe apple er dan tegenover staat (3rd party repairs). Heb jij niets aan maar eens temeer duidelijk waarom je reparaties bij voorkeur via apple laat lopen en niet via ali op de hoek (niet tegen jou natuurlijk maar de huidige eigenaar).
Het is erg jammer, het was te mooi om waar te zijn. Ik heb er in ieder geval heel wat van geleerd, iedereen heel erg bedankt voor de hulp, anders had ik toch mooi €150,- verspilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hydragon1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:44:
[...]

Het is erg jammer, het was te mooi om waar te zijn. Ik heb er in ieder geval heel wat van geleerd, iedereen heel erg bedankt voor de hulp, anders had ik toch mooi €150,- verspilt.
En dat blijkt meer weer over dat "te mooi om waar te zijn".
Graag gedaan, succes met de zoektocht verder.
Pagina: 1