Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo,

Recentelijk viel me op dat één van de twee standaard fans in mijn Corsair 200R-behuizing alleen maar draait als ik hem een duwtje geeft.

Ik heb de kabeltjes van beide fans vervolgens omgewisseld (fan 1 van sysfan1 naar sysfan2 omgewisseld en het kabeltje van fan 2 in sysfan1 gestoken). Op internet zag ik namelijk ergens dat dit aan de voltage van de sysfan-ingangen kan liggen. Het werkte toen nog steeds niet.

Als ik de fan handmatig laat draaien en vervolgens de computer aanzet, werkt deze fan wel. Maar dus niet als hij stilstaat op het moment dat ik de computer aanzet. Heb de case pas een maandje geleden gekocht, mocht dat nog helpen.

Alvast bedankt,

There's always money in the banana stand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Check de fan instellingen eens. Vaak is dat temperatuur gestuurd en krijgt de fan nu te weinig om te gaan draaien. Soms kun je de ondergrens aanpassen en dan gaat hij wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de fan/koeling al eens op een ander systeem aangesloten om te testen of hij uberhaupt nog naar behoren werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is waarschijnlijk het voltage te laag om de fan uit zichzelf te laten draaien. Doet de fan het wel als je in het bios het fanprofiel op 100% instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
.Maarten schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:45:
Check de fan instellingen eens. Vaak is dat temperatuur gestuurd en krijgt de fan nu te weinig om te gaan draaien. Soms kun je de ondergrens aanpassen en dan gaat hij wel draaien.
De fan staat op de standaard mode, waardoor hij in theorie altijd zou moeten draaien (andere fan staat hier ook op, en die draait constant om de airflow goed te houden). Daar ligt het denk ik dus niet aan. Hij geeft ook keurig aan dat hij niet draait, maar ik krijg hem via de bios dus niet aan de praat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
als dit ook gebeurt als je hem op max rpm zet ofwel 12 volt ligt het aan de fan. Zo niet, kan het zijn dat de fan een iets hoger opstart voltage nodig heeft, ook al is het hetzelfde type als de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Zoals hier boven. Idle draaien 3 van de 8 fans wel(en zijn allemaal het zelfde.) Dus even max zetten en kijken wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
loki504 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 07:45:
Zoals hier boven. Idle draaien 3 van de 8 fans wel(en zijn allemaal het zelfde.) Dus even max zetten en kijken wat die doet.
Heb hem op 100% gezet in de BIOS, en nog steeds geen draaiende fan. Denk dat ik hem terug zal moeten sturen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Yep als 100% ook niet werkt zal je hem RMA moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
Heb hem inmiddels uit de case gehaald en ga hem opsturen. Dank voor de hulp!

Pagina: 1