Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4K gamen, video en beelden renderen, eventueel VR. De computer moet voor 7 jaar eigenlijk "future proof" zijn en dus ook wel een top of the line machine zijn.
Dit is eerder gezegd voor mijn vader die de PC ook voor zijn werk gebruikt (beelden analyseren) en ook sporadisch games speelt maar het erg vervelend vind dat alles zo traag gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 3000 - 5000€ all inclusive, dwz. inclusief IO, maar natuurlijk mag het ook wat goedkoper zijn als het kan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles moet nieuw zijn, misschien de muis, want die is mijn vader al gewend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1x GTX 1080 zal denk ik wel genoeg zijn voor wat hij er mee wil doen
Snelle SSD van 500GB en een paar gewone schijven, moet niet meer dan 1TB zijn. Raid 1 zou handig zijn.
Intel I7 7700K om het volledig future proof te maken.
Ram: geen idee, ik dacht aan 32GB, lijkt mij genoeg?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn vader is vooral fan van Intel en nVidia, voor schijven gaat de voorkeur uit naar Samsung.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen waterkoeling, want dat neemt veel plaats in beslag en heeft normaal ook veel onderhoud nodig (met rads uitblazen enzo)
Moet gewoon een "sleeper PC" zijn, saai aan de buitenkant, maar alle fun aan de binnenkant
Daarmee een Silencio 550
Ook is er een hot swap bay nodig omdat we onderling grote hoeveelheden data uitwisselen.
Ga je overklokken?
Helemaal niet, zou ook niet weten waarom het nodig zal zijn
Wat verwacht je van ons?[i]
Input!
Ik ben al lang niet meer actief in de PC wereld en zit achter op de technologie, ik heb nog steeds een R7770 in mijn pc zitten die het ook niet meer zo lang aankan.
Ik weet het is een pc die echt teveel is voor wat hij er mee gaat doen, maar hij wil het beste van het beste hebben die ook natuurlijk 7+ jaren mee gaat.
Ik ben ook nog op zoek naar een moederbord die lang mee kan gaan en geen bottleneck zal vormen tussen de I7 7700K en de GTX 1080 Ik denk wel dat de ASUS TUF Z270 MK1 het zou kunnen doen, maar ik ben niet zeker.
Hier een lijstje wat ik allemaal al bij elkaar heb gesprokkeld:
Er moet ook nog een Windows 10 licentie erbij, want nu gebruikt hij nog W7. Alleen welke is aan te raden?
Passen deze onderdelen bij elkaar, en voornamelijk: is deze PC future proof voor 7 jaar?
Ik weet ook niet of ik extra fans erbij moet steken om de PC koel te laten op Idle. Wat mij bedreft zal de Noctua UH9B wel passen in de Silcenio 550.
Alvast bedankt voor jullie reacties
4K gamen, video en beelden renderen, eventueel VR. De computer moet voor 7 jaar eigenlijk "future proof" zijn en dus ook wel een top of the line machine zijn.
Dit is eerder gezegd voor mijn vader die de PC ook voor zijn werk gebruikt (beelden analyseren) en ook sporadisch games speelt maar het erg vervelend vind dat alles zo traag gaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 3000 - 5000€ all inclusive, dwz. inclusief IO, maar natuurlijk mag het ook wat goedkoper zijn als het kan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles moet nieuw zijn, misschien de muis, want die is mijn vader al gewend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1x GTX 1080 zal denk ik wel genoeg zijn voor wat hij er mee wil doen
Snelle SSD van 500GB en een paar gewone schijven, moet niet meer dan 1TB zijn. Raid 1 zou handig zijn.
Intel I7 7700K om het volledig future proof te maken.
Ram: geen idee, ik dacht aan 32GB, lijkt mij genoeg?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn vader is vooral fan van Intel en nVidia, voor schijven gaat de voorkeur uit naar Samsung.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen waterkoeling, want dat neemt veel plaats in beslag en heeft normaal ook veel onderhoud nodig (met rads uitblazen enzo)
Moet gewoon een "sleeper PC" zijn, saai aan de buitenkant, maar alle fun aan de binnenkant
Daarmee een Silencio 550
Ook is er een hot swap bay nodig omdat we onderling grote hoeveelheden data uitwisselen.
Ga je overklokken?
Helemaal niet, zou ook niet weten waarom het nodig zal zijn
Wat verwacht je van ons?[i]
Input!
Ik weet het is een pc die echt teveel is voor wat hij er mee gaat doen, maar hij wil het beste van het beste hebben die ook natuurlijk 7+ jaren mee gaat.
Ik ben ook nog op zoek naar een moederbord die lang mee kan gaan en geen bottleneck zal vormen tussen de I7 7700K en de GTX 1080 Ik denk wel dat de ASUS TUF Z270 MK1 het zou kunnen doen, maar ik ben niet zeker.
Hier een lijstje wat ik allemaal al bij elkaar heb gesprokkeld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 372,50 | € 372,50 |
| 1 | Asus TUF Z270 Mark 1 | € 257,- | € 257,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC | € 661,- | € 661,- |
| 2 | WD Black SATA 6 Gb/s WD5003AZEX, 500GB | € 71,50 | € 143,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Dell S2817Q Zwart | € 398,90 | € 398,90 |
| 1 | Noctua NH-U9B SE2 | € 48,45 | € 48,45 |
| 1 | Steelseries 6Gv2 (Azerty BE) | € 79,99 | € 79,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LED CMU32GX4M2C3000C15B | € 260,95 | € 260,95 |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro 11 1000W | € 228,50 | € 228,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,95 | € 163,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.700,19 | |
Er moet ook nog een Windows 10 licentie erbij, want nu gebruikt hij nog W7. Alleen welke is aan te raden?
Passen deze onderdelen bij elkaar, en voornamelijk: is deze PC future proof voor 7 jaar?
Ik weet ook niet of ik extra fans erbij moet steken om de PC koel te laten op Idle. Wat mij bedreft zal de Noctua UH9B wel passen in de Silcenio 550.
Alvast bedankt voor jullie reacties