Huawei heeft op een eigen evenement voorafgaand aan Mobile World Congress in Barcelona de P10 en P10 Plus aangekondigd. De smartphones delen veel kenmerken met de Mate 9 die de fabrikant vorig najaar uitbracht, maar zijn veel kleiner.

De P10 is de kleinste van de twee, met een 5,1"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De Plus-variant heeft een 5,5"-scherm met een resolutie van 2560x1440 pixels. Ook daarbij gaat het om een lcd, in tegenstelling tot het oledscherm van de P9 Plus van vorig jaar.

De Kirin 960-soc in beide telefoons heeft vier Cortex A73-kernen voor het zware werk met een maximale kloksnelheid van 2,4GHz en vier A53-processorkernen voor lichte taken op maximaal 1,8GHz. De gpu is een ARM Mali G71MP8 op 900MHz.

Net als de Mate 9 en P9 hebben de P10 en P10 Plus dubbele camera's aan de achterkant, voorzien van een Leica-merk. De ene is een Bayer-sensor voor kleurenfoto's met een maximale resolutie van twaalf megapixels, terwijl er ook een zwart-witsensor bij zit, met een maximale resolutie van twintig megapixels. Aan de voorkant zit een achtmegapixelcamera met een f/1.9-lens, die ook van de Leica-naam is voorzien. De toestellen kunnen in 4k-resolutie filmen en gebruiken daarbij h265-compressie, wat voor kleinere bestanden moet zorgen.

De P10 en P10 Plus hebben verder een infrarood-poort aan de bovenzijde, 3,5mm-aansluiting voor headsets en beschikken over relatief grote accu's. Bij de P10 gaat het om een 3200mAh-accu, terwijl die van de P10 Plus een capaciteit heeft van rond 3750mAh.

Beide smartphones draaien op Android Nougat met daarop de Emui 5.1-interface van Huawei. In het voorjaar komen beide toestellen uit: de P10 op 24 maart en de P10 Plus op 10 april. Huawei vraagt in de Benelux voor de P10 599 euro, terwijl de P10 Plus 749 euro moet kosten.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=USltsjnjljA]
Nieuwsberichten
[list]• nieuws: Huawei presenteert 'vlaggenschip' tijdens evenement op 26 februari
nieuws: Huawei meldt dat P10 en P10 Plus deze lente verschijnen
nieuws: Huawei presenteert P10- en P10 Plus-smartphones
Toestel
Huawei P10 Plus
Besturingssysteem

Android 7.0 Nougat
voorzien van EMUI 5.0-schil
Scherm

5,50" IPS 2560x1440 pixels
Processor
HiSilicon Kirin 960
Processorsnelheid
2.4GHz
Videochip
ARM Mali-G71MP8
Werkgeheugen
6GB
Opslaggeheugen
128GB
Extern geheugen
MicroSD tot 2TB
Accucapaciteit
3750mAh
Frontcam
8.0MP
Camera's

12.0MP & 20.0MP
Afmetingen

153,5 x 73 x 7,4mm
Gewicht

165 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Overig

RGB notificatie LED
Supercharge
Huawei VIP Service

Prijs

€ 749

[Voor 73% gewijzigd door CLB op 05-04-2017 20:56]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dhr.Maassen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-12 15:45
Moet bovenstaande informatie niet aangepast worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-10 16:20
Door een vroege batch bij Belsimpel heb ik gisteren dit toestel in ontvangst mogen nemen en ik moet zeggen dat het echt een prachtig ding is. Het scherm ziet er mooi uit, het toestel is groot maar niet zo groot dat er niet mee te werken is. De camera maakt ook mooie foto's en net zoals met het kleinere broertje is de vingerafdrukscanner enorm snel. Navigeren met de scanner was even wennen maar na een paar minuten ging dat ook.

De accu lijkt redelijk lang mee te gaan, zelfs onder redelijk intensief gebruik. Tot nu toe kan ik het zeker aanraden.
Wat vind je van de achterkant en welke kleurstelling heb je? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Centurius
  • Laatst online: 29-10 16:20
CLB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:34:
Wat vind je van de achterkant en welke kleurstelling heb je? :)
Ik heb de reguliere zwarte dus helaas niet de apart geslepen variant. Op zich ziet hij er wel netjes uit maar hij ligt wel vrij glad in de hand en vingerafdrukken blijven er erg makkelijk op zitten. Heb dan ook wel de view cover besteld vandaag en raad ook niet aan hem zonder cover te gebruiken.
Yes, verschillende kleuren hebben zo'n ribbelreliëfje, wat me deed denken aan die voetbalplaatjes van vroeger.

[Voor 6% gewijzigd door CLB op 09-04-2017 15:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhr.Maassen
Gisteren mijn P10 Plus van Vodafone ontvangen. Wat een top telefoon! Ik kom van de S6 en tot gisteren was ik hier tevreden mee, ik wou alleen een groter beeldscherm.

Nu merk ik dankzij de P10 Plus dat die S6 gewoon zwaar veroudert is, alles loopt lekker soepeltjes en het design is erg prettig, de EMUI schil is fijn als je een xtje wat anders dan normaal wilt gebruiken (zoals ik altijd Samsung gebruikte).

Binnenkort maar even een review maken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-12 16:06
Gefeliciteerd met uw P10 plus. Waarom niet bij Samsung gebleven met de S8?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 09-12 12:08
Gisteren ook mijn Huawei P10 Plus in ontvangst mogen nemen (pre-order bij Vodafone). Ik komt van een HTC One M8 (zal ik van de week op vraag&aanbod zetten) en ik moet zeggen wat een top toestel. Ik vind het tot nu toe een hele fijne ervaring, ik ben zeer onder de indruk van de EMUI skin. Ik had ook nog geen fingerprint reader op mijn vorige telefoon en damn,... wat is dat fijn zeg en daarbovenop werkt het met veel meer applicaties dan wat ik gedacht had (zoals KeePass e.d.).

De telefoon is erg snel. Foto's zijn mooi. De fingerprint reader is super snel. 128 GB storage is echt een uitkomst! Heb er daarnaast ook een 64 GB micro SDXC kaartje inzitten (gebruikte ik in mijn oude telefoon). Spotify vervolgens ingesteld om de offline muziek op de SD kaart te zetten. De rest mag netjes op het snelle interne geheugen.

Ik heb de system language op English (UK) staan, dus Google Assistant werkt nog niet bij mij. Maar op het web wel reviews gezien waar Assistant draait op de P10. Dus zodra Google dit released voor English (UK) zal ook dit beschikbaar zijn.

De gestures voor back, home en app switcher via de fingerprint reader werken ook fijn, was sneller gewend dan ik had verwacht.

Het enige waar ik nog aan moet wennen is dat deze telefoon toch wel een stukje groter is.

De factory applied screen protector ziet er goed uit en heeft zeker geen last van vingerafdrukken of ander vuil. Deze laat ik dus zitten totdat er een krasje op zit of iets dergelijks en dan zal ik hem vervangen door een Tempered Glass screenprotector.

Er zit al een transparant hoesje bij. Maar kon het toch niet laten om even hoesjes te shoppen. Uiteindelijk deze in een paar kleuren gekocht (benieuwd of het wat is):
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.3uirdw

Mochten jullie vragen hebben dan zal ik kijken of ik deze kan beantwoorden. Maar ik ben in ieder geval positief verrast met de Huawei P10 Plus. Ik had hiervoor geen ervaring met Huawei en heb sinds de HTC Desire eigenlijk alleen maar HTC gehad de afgelopen jaren.

Edit: Helemaal vergeten te vermelden dat het aantal bloatware apps super meevalt. Wat ik aan bloatware heb gevonden is eigenlijk maar een 3 tal apps, Booking.com, Todoist en TripAdvisor. De native Huawei apps zijn allemaal nuttig, zoals de afstandsbediening en zaklamp e.d.

[Voor 6% gewijzigd door BarryS op 09-04-2017 20:08]

AMD Ryzen 9 5900X - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dhr.Maassen
NeWSJuNK schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:22:
Gefeliciteerd met uw P10 plus. Waarom niet bij Samsung gebleven met de S8?
De software skin van Samsung voelt altijd traag aan, ik werk zelf in een telecomzaak en heb de S8 ook een dag kunnen gebruiken, ook hier voelde het allemaal niet zo heel gelikt aan op één of andere manier. Daarnaast is het de bedoeling dat ik deze telefoon langer dan twee jaar wil gaan gebruiken, Huawei claimt dat met hun machine learning + 128gb intern opslag de telefoon ook na anderhalfjaar a twee jaar als een zonnetje loopt, uiteraard is dit afwachten, maar dat ze het als een unique selling point gebruikne zegt wel iets lijkt mij.

Ook de afgeronde randen en het glas aan de achterkant weerhield me ervan om een S8 te nemen, het toestel is echt prachtig, alleen ik denk voor het lange termijn geen geschikte keuze.

Zoals Barry S trouwens al aangeeft, zit er een backcover bij, alleen deze beschermt niet alle randen en is van hard plastic, als tijdelijk bescherming ideaal, alleen het gaat hem niet tegen vallen beschermen.

Zijn er nog meer P10 Plus gebruikers waarvan de laatste paar procent van de accu echt heel traag volladen??

Voor de rest trouwens echt superblij met mijn aankoop!

[Voor 11% gewijzigd door Dhr.Maassen op 11-04-2017 10:42]

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11 15:24
Dhr.Maassen schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:41:
[...]

De software skin van Samsung voelt altijd traag aan, ik werk zelf in een telecomzaak en heb de S8 ook een dag kunnen gebruiken, ook hier voelde het allemaal niet zo heel gelikt aan op één of andere manier. Daarnaast is het de bedoeling dat ik deze telefoon langer dan twee jaar wil gaan gebruiken, Huawei claimt dat met hun machine learning + 128gb intern opslag de telefoon ook na anderhalfjaar a twee jaar als een zonnetje loopt, uiteraard is dit afwachten, maar dat ze het als een unique selling point gebruikne zegt wel iets lijkt mij.

Ook de afgeronde randen en het glas aan de achterkant weerhield me ervan om een S8 te nemen, het toestel is echt prachtig, alleen ik denk voor het lange termijn geen geschikte keuze.

Zoals Barry S trouwens al aangeeft, zit er een backcover bij, alleen deze beschermt niet alle randen en is van hard plastic, als tijdelijk bescherming ideaal, alleen het gaat hem niet tegen vallen beschermen.

Zijn er nog meer P10 Plus gebruikers waarvan de laatste paar procent van de accu echt heel traag volladen??

Voor de rest trouwens echt superblij met mijn aankoop!
Bedankt voor de feedback! Ben zelf ook nog altijd aan het twijfelen tussen de P10 Plus en de LG G6. Vrouwlief heeft de gewone P10 al en het is een enorm fijn toestel. Vrouwtje komt van IOS en ze heeft geen problemen gehad om over te stappen op Android.
Hoe is de battery life overigens?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dhr.Maassen
Qbic schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:25:
[...]

Bedankt voor de feedback! Ben zelf ook nog altijd aan het twijfelen tussen de P10 Plus en de LG G6. Vrouwlief heeft de gewone P10 al en het is een enorm fijn toestel. Vrouwtje komt van IOS en ze heeft geen problemen gehad om over te stappen op Android.
Hoe is de battery life overigens?
Terugkomend op het % battterij kwestie, hij zal met opladen nooit gelijk tot 100% gaan, dit is in verband met het behoud van de batterij. Als je vervolgens hem loskoppelt en dan weer oplaad, dan pas laad ie tot 100%. Ik moet zeggen dat dit erg netjes is gedaan door Huawei.

Betreft de batterijduur, de indrukken hiervan zijn extreem goed. Ik ging vandaag een netflix aflevering kijken in de sportschool van 55 minuten en ik was slechts 5% kwijt.

Tot nu toe red ik het prima de dag ermee, hij gaat vaak om 07:00 van de lader af, als ik om 23:30 kijkt heeft ie nog circa 25% bij mij over. Ik laad hem nu ook niet meer in de nacht op, maar in de ochtend voordat ik van huis af ga, zo hoop ik langer met mijn batterij te kunnen doen.

Wat mij ook positief opvalt is de Extreme spaarstand, hier kan je zes willekeurige apps plaatsen die je in deze modus gebruikt. Ik heb hem zelf nog niet hoeven te gebruiken, maar deze functie zal erg handig worden in de zomer, als ik een day & night festival pakt. De functies die ik op zo'n hele dag nodig hebt zijn mijn camera, WhatsApp en browser. Ik ben heel benieuwd hoe goed deze functie in de praktijk gaat werken.

Ik vond de P10 aan de kleine kant en ben ook heel erg blij met de Plus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:57
De p10 plus is werkelijk een verademing zeg. Wow. Erg onderschat ook. Kan zwaar concurreren met de s8. Ik vind de p10 ook echt veel mooier. Emui valt me alleen maar mee. Ik wil niet meer terug naar mn nexus 6p

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-12 19:59
DonnieDoezoe schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:42:
De p10 plus is werkelijk een verademing zeg. Wow. Erg onderschat ook. Kan zwaar concurreren met de s8. Ik vind de p10 ook echt veel mooier. Emui valt me alleen maar mee. Ik wil niet meer terug naar mn nexus 6p
Ik wil volgende maand de p10 plus kopen, Maar heb je enige problemen kwa snelheid?

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 22:22
AMD and INTEL schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:36:
[...]

Ik wil volgende maand de p10 plus kopen, Maar heb je enige problemen kwa snelheid?
Zo te horen is hij alleen maar lovend over het toestel en heeft hij geen klachten dus ik neem aan dat qua snelheid er ook geen klachten bestaan 8)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Qbic
Dhr.Maassen schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:04:
[...]

Terugkomend op het % battterij kwestie, hij zal met opladen nooit gelijk tot 100% gaan, dit is in verband met het behoud van de batterij. Als je vervolgens hem loskoppelt en dan weer oplaad, dan pas laad ie tot 100%. Ik moet zeggen dat dit erg netjes is gedaan door Huawei.

Betreft de batterijduur, de indrukken hiervan zijn extreem goed. Ik ging vandaag een netflix aflevering kijken in de sportschool van 55 minuten en ik was slechts 5% kwijt.

Tot nu toe red ik het prima de dag ermee, hij gaat vaak om 07:00 van de lader af, als ik om 23:30 kijkt heeft ie nog circa 25% bij mij over. Ik laad hem nu ook niet meer in de nacht op, maar in de ochtend voordat ik van huis af ga, zo hoop ik langer met mijn batterij te kunnen doen.

Wat mij ook positief opvalt is de Extreme spaarstand, hier kan je zes willekeurige apps plaatsen die je in deze modus gebruikt. Ik heb hem zelf nog niet hoeven te gebruiken, maar deze functie zal erg handig worden in de zomer, als ik een day & night festival pakt. De functies die ik op zo'n hele dag nodig hebt zijn mijn camera, WhatsApp en browser. Ik ben heel benieuwd hoe goed deze functie in de praktijk gaat werken.

Ik vond de P10 aan de kleine kant en ben ook heel erg blij met de Plus.
Thanks for the update. Ik neig nu naar de Huawei 10 Plus eerlijk gezegd maar geen van beide toestellen zijn al los verkrijgbaar in België dus ik ga zowieso nog even op mijn honger moeten zitten.
Persoonlijk vind ik de P10 ook net iets te klein maar mijn vrouw had vroeger een iPhone Se en voor haar is dit de ideale telefoon. Ook de snelheid van de vingerafdrukscanner is ongelofelijk indrukwekkend. Soms unlockt ie zelfs iets te snel :>

• Dhr.Maassen
[...]

Het toestel is en voelt razendsnel aan, denk persoonlijk dat ik nog niet zo'n soepele android ervaring eerder hebt meegemaakt, op de Nexus serie na dan.

Ik heb in mijn dagelijks gebruik nog geen merkbare nadelen ervaren, moet wel even wennen aan het beeldscherm (kwam van Super-Amoled af), maar zie dat niet als een minpunt, omdat ik LCD als rustiger ervaar dan de felle kleuren van Super-Amoled.

• AMD and INTEL
Dhr.Maassen schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:47:
[...]

Het toestel is en voelt razendsnel aan, denk persoonlijk dat ik nog niet zo'n soepele android ervaring eerder hebt meegemaakt, op de Nexus serie na dan.

Ik heb in mijn dagelijks gebruik nog geen merkbare nadelen ervaren, moet wel even wennen aan het beeldscherm (kwam van Super-Amoled af), maar zie dat niet als een minpunt, omdat ik LCD als rustiger ervaar dan de felle kleuren van Super-Amoled.
Ik heb nu de galaxy s6
Maar is de batterij goed?
Mijn s6 accuduur met geluk screen of time
5 uur..
Screen on met geluk 1uur nu...

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-12 09:46
[...]

Huawei heeft met zijn eigen Kirin SoC een van de snelste op de markt, traagheid is geen probleem bij dit merk, check de reviews van recente Huawei's maar eens, die schieten bijna alles voorbij voor wat betreft de snelheid. Grafisch (voor games) hadden ze een kleine achterstand maar ook die hebben ze nu aardig weggewerkt.
Zoals ik het zie is Huawei de nieuwe Samsung

• Qbic
AMD and INTEL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:26:
[...]

Ik heb nu de galaxy s6
5 uur..
Heb hetzelfde probleem gehad. Heb dan mijnen S6 ingeruild voor ne Moto Z Play en man die batterijs is fantastisch. Ben echter nogal nieuwsgezind en het begint te kriebelen om een nieuw toestel aan te schaffen.

• Dhr.Maassen
AMD and INTEL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:26:
[...]

Ik heb nu de galaxy s6
5 uur..
Ik heb zelf dus ook de Galaxy S6 gehad en de accu van de Huawei P10 plus is tot zover ik hem hebt, meer dan prima hoor. Beter dan de S6! Bij de S6 had ik de spaarstand bijna altijd standaard aan, bij de Huawei P10 nog geen één keer hoeven gebruiken, terwijl ik deze week lange dagen maak :)

• DonnieDoezoe
  • Laatst online: 01:57
En de 1e update is al gepushed!

• AMD and INTEL
Huawei p10 plus of mate 9 ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 12:17

Maracuja

Fruitig 3.1

Wat ik wel een beetje mysterieus vind is de informatie rondom dualSIM voor de P10 Plus. 🤔 Volgens het volgende plaatje (zie rechtsonder - © Puck) zou dit dus een feature zijn (tentoongesteld bij Mediamarkt):

Echter... ga je naar http://denieuwstehuawei.nl en klik je door naar de links om de P10 Plus te bestellen, geeft Mediamarkt geen bevestiging hiervan en zowel Bol.com als ook Coolblue ontkennen dit feit zowaar en melden dus dat de P10 Plus géén dualSIM ondersteunt. 😕 Sowieso een beetje een zooitje rondom de duidelijkheid hierover, ook over de grens enzo.

In mijn ogen is dualSIM een van de uniekere features voor een flagship phone. De P10 Plus komt trouwens erg in de buurt van m'n eerdere ideale smartphone, de Mate 9 Pro, maar die werd in Centraal/West Europa alleen geïntroduceerd als Porsche Design-versie voor 1395,-. In Scandinavië gold die licentie/alleenrecht waarschijnlijk niet, want daar kwam wel gewoon de Huawei-versie op de markt voor rond de 800 EUR, lijken dus de Aziatische markt smartphones te krijgen. Ook de P10 Plus is daar net als in Azië gewoon verschenen als dualSIM, maar eerdere berichtgeving, vooral uit de Duitse pers, meldden dat we hier moeten rekenen dat de feature wegblijft. Anyways. Hier en daar zie ik dan ook weer SS en DS opduiken (Single SIM, Dual SIM), dus het blijft een beetje vaag voor mij hoe het nu precies zit en wat je nu krijgt als je 't ergens besteld waar het niet eens bijstaat (neither confirmed or denied, zoals op de site van Mediamarkt (NL)).

Anyways. Helaas heb ik alle pre-order fun gemist. 😭 Er waren instantcameras, accessoirepakketen, powerbanks, 100,- cashback voor pre-orders, paasacties en weet ik het wat. Maar goed. Nog steeds een mad sick smartphone, ook zonder een bonus te kunnen scoren.

Een reden voor mij om de P10 Plus te kiezen is dus voornamelijk dualSIM. Mate 9 Pro kan inmiddels geloof ik ook wel uit Duitsland besteld worden (geizhals.eu>proshop.de), maar tenzij je per se een 'edge' design wilt... de P10 Plus is in vergelijk minder breed en dunner, wel iets langer, maar voornamelijk zijn de lenzen lichtsterker: f/1.8 VS f/2.2. Verder zo'n beetje 1:1 qua specs.

Mooi vind ik de homebutton op deze smartphones! Ik ben absoluut niet van de vingerafdruksensor aan de achterkant (in je handen heb je er geen zicht op, bij de Samsung S8 zit 'ie naast de camera... nou, zit je die op de tast te zoeken, loop je lekker vingerafdrukken over de cameralens te smeren, is nu eenmaal handiger op de voorkant vind ik, ook als 'ie naast je op de bank ligt of op tafel, hoef je 'em niet eerst op te pikken om te unlocken), dus vind dit supernice. Vooral ook de integratie van het navigeren (back, home, swipe). Ik ben ook anti on-screen keys. Dan heb je nog Knuckle gestures. Helemaal top dit! 😄

Bouwkwaliteit lijkt in orde. Gladde achterkant tenzij je voor de diamond cut-modellen gaat is een beetje jammer. Loop nu ook rond met badkamer anti-slip tape op m'n ZTE Nubia Z9 omdat 'ie anders constant van oppervlakken glijdt die niet 100% waterpas staan. IR blaster is echt cool, had ik ook op m'n Z9. Als is het maar om, zoals vroeger met zo'n afstandbedieninghorloge, familie en vrienden in de maling nemen. Hey! 3.5mm poort is niet weggelaten; noice! Ook 192kHz/24-bit support voor de high-res audiophiles. Scherm is 2K! Ben toch niet zo'n fan van Samsung SAMOLED kleuren, dus dat het geen AMOLED is vind ik best. Wel jammer is idd de coating van het scherm, of het gebrek hieraan. Ik heb de P10/P10 Plus al gezien in een soort pop-up art gallery/promotiebooth van Huawei en die zaten helemaal onder vingerafdrukken. Die factory screenprotector schijnt echt meuk te zijn, maar eronder is dus niks gecoat. Minder! Minder! Minder! 😋 Ik denk dan idd dat een goede glazen screenprotector zo'n beetje een must is. Of zo'n liquid nano coating, maar dat lijkt een beetje ontvangen te worden met mixed feelings. Ook geen idee of je dat ook probleemloos over de homeknop kan aanbrengen (fingerprint sensor). Ik kreeg verder wel iets mee over dat de Plus IPX3 water resistant zou zijn, zie de video hieronder vanaf 1:47 , staat verder nergens echt zwart-op-wit lijkt het. Een van de vele mysterieuze features van deze smartphone...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Roaj1OcUf-g&t=1m47s]

Verder loop ik met m'n huidige telefoon toch tegen opslagproblemen aan. Zo erg zelfs dat ik een OTA update notificatie heb, maar ik verplicht ben tot een back-up, maar hier niet toereikend opslag voor heb. Dus die 128GB gaan zeker van pas komen (vooral dus omdat ik de tweede SIM-slot in gebruik neem en niet gebruik voor microSD-geheugenuitbreiding)! Was ook niet echt plek voor muziek en had geen FM radio, dus audiobelevenis bleef ook een beetje achter voorheen. Trouwens ook iets waar ik bij de P10 Plus vraagtekens bij zet. Ik krijg gemixte productspecificaties wat FM radio betreft... sommige listings online zeggen: ja, sommige niks, sommige nee. Wat is het? :? Misschien maak je er nooit gebruik van, want: hele playlisten op je foon & streamen, maar met radio krijg je bijvoorbeeld nieuws mee en in het buitenland waar je waarschijnlijk niet muziek streamt vanaf het internet, zou je dan toch naar muziek kunnen luisteren, dus ik vind het zeker wel een puntje van aandacht waard.

Performance zal verder wel goed zitten. Gaat me niet zo om benchmarks, als dat ding gewoon een beetje vlot werkt, dan is 't al gauw prima. Die Kirin/Mali/6GB zouden de boel nog een tijd soepel moeten kunnen laten lopen. Accu net kort van de 4000mAh is natuurlijk erg fijn. Ook dat je 'em binnen no-time kunt opladen, Huawei SuperCharge. USB-C, OTG support. Nice. NFC ondersteuning natuurlijk. BT4.2 protocol. Wi-Fi in alle smaken incl. 5G band. GPS incl. support van Glonass, Galileo & BeiDou. Ik heb vaak toch ook verschillend bereik afhankelijk van hoe ik m'n huidige smartphone oriënteer. De P10 Plus heeft quad antennes (verbetering t.o.v. de P10. En er is 4.5G support), dus ik hoop daar toch eigenlijk wel een aardige verbetering ten opzichte van m'n huidige foon.

Maar als ik heel eerlijk ben... de cherry 🍒 on the pie 🍰 is toch wel de Leica samenwerking. 😍 De woorden 'Leica' en 'Summilux' maakt in mij wel wat los als fotografie-enthousiasteling en ik wilde in mijn volgende smartphone zeker ook een dual-cam set-up terugzien. Puristischer als een monochrome sensor met f/1.8 Summilux-H lens wordt het haast niet. Misschien ook meer gimmick dan echte performance heeft het toch wat om deze set-up terug te zien op wat voor mij eigenlijk al de meest ideale smartphone is. Verder ontbreekt het haast nergens aan. Je krijgt je OIS. 4-in-1 Hybrid AF (PDAF + CAF + Laser + automatische dieptefocus). 2x Hybrid zoom. Dual-tone LED flash. En 4K opname natuurlijk. Geloof ook dat het de eerste smartphone is met een Leica-badge voor de camera op de voorkant. 8MP f/1.9 met AF.

Al met al. Wat heeft de P10 Plus niet? Nou ja, ik kom van de ZTE Nubia Z9, die had toch een wat interessanter schermdesign. Was 5.2" met infinity edges, een écht edge-to-edge display met 100% scherm tussen het metalen frame, geen bezels (dus ook geen fake edge bezelless zoals sommige phones die bezelless claimen). Die had ook F.I.T. Frame Interactive Technologie. Daarmee kun je het frame gebruiken om acties uit te voeren; implementeert verder niemand behalve Nubia. Bijvoorbeeld swipe aan de linker- of rechterkant omhoog of omlaag en blader door je open apps. Gebruik twee vingers aan beide kanten tegelijkertijd en je kunt bijvoorbeeld het scherm dimmen of helderder instellen. Houd de telefoon vast als een camera en de camera-app opent. Dat was toch wel vrij geniaal en z'n tijd ver vooruit (daarom heb ik er waarschijnlijk zo lang mee kunnen doen, is meen ik alweer 2 jaar oud). Ook zat er dan een sluiterknop direct onder je wijsvinger in landscape-oriëntatie. Zover 't vergelijk met waar ik vanaf kom... dus eigenlijk is het scherm/design van de P10 Plus weinig bijzonders, ook idd als je phones als de Samsung S8 en LG G6 voorbij ziet komen. Maar ja, die hebben dan weer on-screen keys, fingerprintreader op de achterkant, geen dualSIM e.d... dus heb ik alleen daarom al liever de P10 Plus. Geen wireless Qi charging misschien. Is jammer, is de vraag of dat nu echt zo moeilijk was te integreren? Verder geen biggie.

Al met al... de P10 Plus heeft dus heeeeeeel veel pluspunten. Pardon the pun. :D Twee dingetje blijven echter vaag/onduidelijk. Hoe zit het nu met dualSIM en FM Radio als je een P10 Plus bestelt?

-- Ik heb iets gevonden: http://consumer.huawei.co...ndex.htm?pro1=P10-PLUS-EN -> VKY-AL00 = China Telecom (CN) dualSIM versie. Voor de andere regios: VKY-L09 = Single SIM. VKY-L29 = DualSIM. Dit staat zowel op de verpakking en zou ook in de details op je smartphone zelf terug te vinden moeten zijn. Hier en daar krijgt de VKY-L29 de toevoeging 'DS' in de producttitel. Ik kom ook uit op 51091KCF en 51091FED versies, maar dan heb je dat de ene zegt: dat is DS DualSIM. De ander zegt over dezelfde versie, nee, dat is SS SingleSIM. Dus heel veel wijzer word je daar niet van. Mijn gok is dat KCF = DualSIM mogelijk klopt en FED dan SingleSIM.

--- In de OP (OpeningsPost) staat overigens 'MicroSD tot 2TB'. Bij alles wat heb voorbij heb zien komen gaat het om max. 256GB.

---- Je raadt het niet, maar... uh, ik heb er eentje! :P Ik woon in Oostenrijk dus de markt is hier een beetje anders, maar op de site van Mediamarkt leek het alsof 'ie binnen was bij ze. Dus ik erheen. Was alleen een demomodel met een elektronisch prijskaartje ernaast, inderdaad met 'DS' 'dualSIM' erop. Ik navragen, maar ze hadden verder niks liggen en er scheen verder ook eentje gereserveerd te zijn als ze al iets hadden. Merkte wel op dat in die afgesloten voorraadkasten een stapel P10s lag, ook met VKY-L29 / dualSIM. Bij thuiskomst nog een beetje op het internet wezen speuren. Toch meer indicaties dat 51091KCF goedmogelijk dualSIM is. Ik toch nog eens een lijst met verkopers tevoorschijn getoverd en ben toen maar op de gok gegaan naar een winkel in de buurt waar 'ie op voorraad leek te zijn. Nog even nagevraagd of 'ie dualSIM was, hij meende van niet, maar VKY-L29 en IMEI1 & IMEI2 nummers stonden erop! 729,- EUR, dus t.o.v. de 799 bij een Mediamarkt bijvoorbeeld toch nog wat voordeel kunnen opstrijken zelfs. Dan alleen nog benieuwd naar FM Radio... we weten het snel genoeg.

----- Mja, no sign of FM Radio, eigenlijk al verwacht. Moet zeggen, dat Huawei Phone Clone is zeker niet onaardig. Keek altijd op tegen het hele backuppen en op de een of andere manier dan weer overzetten, maar zo is het wel heel makkelijk gemaakt. d:)b

[Voor 17% gewijzigd door Maracuja op 18-04-2017 17:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris Broesder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-10 16:46
Ik heb de review van de P10 geschreven en we zijn benieuwd hoe willekeurig de geheugensoorten hier in Nederland en België zijn. Zou iedereen met een P10 of P10 Plus heeft even Androbench kunnen downloaden en draaien? Dan kunnen we er misschien achter komen hoe het ongeveer zit :)

Resultaten van onze reviewunits:

P10 blauw:
Sequential Read 808.53 MB/s
Sequential Write 179.74 MB/s
Random Read 169.14 MB/s
Random Write 145.08 MB/s

P10 Plus zilver:
Sequential Read 787.8 MB/s
Sequential Write 181.98 MB/s
Random Read 173.08 MB/s
Random Write 150.11 MB/s

Linkje naar nieuwsbericht: http://www.androidauthori...-ufs-2-1-emmc-5-1-765670/

Alvast bedankt!

Chris Broesder

• BarryS
Chris Broesder schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:49:
Ik heb de review van de P10 geschreven en we zijn benieuwd hoe willekeurig de geheugensoorten hier in Nederland en België zijn. Zou iedereen met een P10 of P10 Plus heeft even Androbench kunnen downloaden en draaien? Dan kunnen we er misschien achter komen hoe het ongeveer zit :)

P10 blauw:
Sequential Read 808.53 MB/s
Sequential Write 179.74 MB/s
Random Read 169.14 MB/s
Random Write 145.08 MB/s

P10 Plus zilver:
Random Read 173.08 MB/s
Random Write 150.11 MB/s

Linkje naar nieuwsbericht: http://www.androidauthori...-ufs-2-1-emmc-5-1-765670/

Alvast bedankt!
Bij deze mijn resultaten. Niet na een reboot. Denk dat mijn telefoon paar dagen aanstond al.

P10 Plus Zwart:
Sequential Read 722.59 MB/s
Sequential Write 179.95 MB/s
Random Read 171.06 MB/s - 43793.75 IOPS (4KB)
Random Write 150.85 MB/s - 38618.5 IOPS (4KB)
SQLite Insert 2708.69 QPS, 0.75 sec
SQLite Update 2815.24 QPS, 0.72 sec
SQLite Delete 4013.14 QPS, 0.5 sec

AMD Ryzen 9 5900X - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Ouch. Dat haalt die van mij niet. 😓

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris_K
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-12 15:52
P10 plus.....

Sequential Read 595.65 MB/s
Sequential Write 145.43 MB/s
Random Read 108.67 MB/s - 27820.15 IOPS (4KB)
Random Write 51.75 MB/s - 13248.44 IOPS (4KB)
SQLite Insert 631.99 QPS, 3.25 sec
SQLite Update 850.46 QPS, 2.41 sec
SQLite Delete 903.28 QPS, 2.33 sec

waarschijnlijk dan de UFS 2.0 Versie
Installed ram 6gb LPDDR4

• Chris Broesder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-10 16:46
Ik vind de resultaten, ook in het P10-topic niet tegenvallen. Variaties in snelheid zien we altijd wel en ik denk zelfs dat als je op rond de 600Mb/s zit, zoals Chris_K, er gewoon sprake is van UFS2.1. Bij UFS 2.0 zou je nog zo'n 100Mb/s lager moeten zitten lijkt me. Wij testen altijd op een schone Tweakers Android-installatie, om onderlinge verschillen te vermijden, dus dat kan iets beter uit de bus komen dan een wat 'vollere'.

Chris Broesder

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2021
Weinig leven in deze topic.
Ik heb momenteel een Nexus 6P en ben op zoek naar een nieuw toestel.
Momenteel staan de P10 plus, LG G6 en Galaxy s8 op men shortlist. Elk toestel heeft zijn plus en minpunten.

Zijn er mensen die ook zijn overgestapt van de Nexus 6P? Hoe zijn jullie ervaringen?

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

@Cronimet lees 't topic dan even door dan zie je dat DonnieDoezoe van de N6P overgestapt is en niet meer terug zou willen.

Qua benchmarks, mijn resultaten zijn vrijwel identiek met die van Chris_K, maar idd ook wat Chris Broesder zegt, zelfs dan valt er natuurlijk goed mee te leven.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-12 09:46
Mannen kortebroeken lijst?

ot:
Dat er weinig leven is in het topic zal een aantal oorzaken hebben.
1. Het toestel is nog niet zo lang uit en Huawei heeft noig niet zo'n grote fanbase als bijvoorbeeld Samsung.
2. Er zijn Tweakers met het toestel maar zoals je weet, post men vooral klachten op een forum... wellicht hent het toestel niet veel problemen?

• BarryS
Gadgeteer schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:26:
[...]

Mannen kortebroeken lijst?

ot:
Dat er weinig leven is in het topic zal een aantal oorzaken hebben.
1. Het toestel is nog niet zo lang uit en Huawei heeft noig niet zo'n grote fanbase als bijvoorbeeld Samsung.
2. Er zijn Tweakers met het toestel maar zoals je weet, post men vooral klachten op een forum... wellicht hent het toestel niet veel problemen?
Het is idd een heel fijn toestel en weinig problemen. Ik gebruik hem echt iedere dag met veel plezier en verbaas me eerlijk gezegd regelmatig over hoe mooi het scherm is en hoe snel het toestel overall op reageert. De interface is ook intuïtief, mooi geanimeerd en heel fijn om te gebruiken en te zien. Er zijn twee puntjes die ik raar vind. Google Assistant werkt nog niet, is nog de oude Google Now. Maar dat komt misschien omdat ik mijn telefoon op UK English heb staan i.p.v. op US English. Quick (van goPro) voor het maken van short video's vanuit je galerij (wat ook op de achtergrond automatisch zou gebeuren voor events) werkt niet bij mij. Werkt dit wel bij jullie?

Als ik zelf wat zou mogen verbeteren aan het toestel dan zou ik de Bluetooth codex voor AptX, AptX HD en LDAC toevoegen aan het toestel. Ik weet dat de eerste twee van Qualcomm zijn (LDAC is van Sony). Maar volgens mij staat het los van de Qualcomm hardware en is het gewoon een software codec of heb ik dat verkeerd begrepen? Gezien dat Android O deze codex standaard gaat ondersteunen hoop ik dat Huawei besluit deze codex ook in de releases voor EMUI gaat opnemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12 12:24
Chris Broesder schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:49:

...
P10 Plus zilver:
Random Read 173.08 MB/s
Random Write 150.11 MB/s
Hier zijn mijn resultaten (aan de lader, net een clean up gedaan)
P10 Plus zwart:
Sequential Read 749.38 MB/s
Sequential Write 183.28 MB/s
Random Read 170.9 MB/s (43751.9 IOPS)
Random Write 148.78 MB/s (38088.11 IOPS)

Een paar uur daarvoor (op batterij en nog geen cache clean-up):
Sequential Read 567.73 MB/s
Sequential Write 182.98 MB/s
Random Read 41689.65 IOPS
Random Write 38252.02 IOPS

Lijkt er dus op dat de sequential read nogal kan verschillen.
Edit: Toestel komt van T-Mobile. AIDA64 geeft aan 6GB LPDDR4 RAM. Model is VKY-L09

[Voor 3% gewijzigd door ikke_ op 01-05-2017 10:41]

• Vr4nckuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 04:57

Hierbij mijn androbench.

Heb mijn toestel sinds gisteren. Hiervoor altijd HTC gehad. Vooral Sense hield me bij HTC maar moet zeggen dat Huawei de zaakjes goed op orde heeft! Heb al flink zitten stoeien met de camera 😍

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dhr.Maassen
Toestel nu een aantal weken in bezit en nog steeds erg dik tevreden mee! Ik heb geen spijt van dat ik de P10 Plus boven de S8 hebt gekozen, ik heb gekeken naar de duurzaamheid van het toestel en ik lijk gelijk te krijgen, de S8 is door zijn edge randen een stuk kwetsbaarder op de hoeken....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jvanhalder
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-11 19:15
Dhr.Maassen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:15:
Toestel nu een aantal weken in bezit en nog steeds erg dik tevreden mee! Ik heb geen spijt van dat ik de P10 Plus boven de S8 hebt gekozen, ik heb gekeken naar de duurzaamheid van het toestel en ik lijk gelijk te krijgen, de S8 is door zijn edge randen een stuk kwetsbaarder op de hoeken....
Ik heb ook die afweging gemaakt dus ik deel die mening. Hiervoor had ik een Galaxy S7. Zeker weten, die 10+ is een volwaardige Upgrade als het aan mij ligt! 8) 8)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-12 16:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Vanaf nu moeten de volgende onderwerpen in losse topics besproken worden:
- Hoesjes, Laders en Accesoires: [Huawei P10 Plus] Het Grote Accessoires topic
- Shops, prijzen en levering: [Huawei P10 Plus] Levertijd & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei P10 Plus] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-12 14:41
moet om de 3 dagen maueel unlocken met pin weet iemand of je dit kunt uitzetten?
Heb liever altijd met vingerafdruk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhr.Maassen
1475paul schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:49:
moet om de 3 dagen maueel unlocken met pin weet iemand of je dit kunt uitzetten?
Heb liever altijd met vingerafdruk
Ik ben het nog niet tegen gekomen, maar vind je het echt zo vervelend? Die tweetraps authenticatie van WhatsApp, die is pas echt vervelend! Het is een extra beveiliging + je gaat op deze manier niet zo snel je pincode vergeten.

Wat mij vandaag bij mijn telefoon opviel, dat er een een stipje op mijn achterkant zit waarvan de zwarte lak af is. Ik vind het heel merkwaardig, want hij zit vanaf minuut 1 in een hoesje. }:O Nog meer mensen last van snelle beschadigingen aan de lak?

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:09
Iemand een idee hoe je de contacten vanuit Outlook kunt syncen?

Ik kom van een Windows telefoon en al mijn contacten staan in Outlook.

Outlook account heb ik al toegevoegd. Contactpersonen synchroniseren staat ook aan, echter vindt de telefoon (of iets) geen enkele contact.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:15
Gisteren even met deze telefoon staan spelen in de Mediamarkt, kan iemand mij vertellen hoe die hardwarematige knoppen aan de onderkant werken?

Ik heb nu een OnePlus One met drie hardwarematige knoppen aan de onderkant van het scherm:
Links -> Lijst met recente apps openen
Midden -> Home
Rechts -> Vorige

Nu zag ik dat het wel mogelijk was op de P10 plus om te switchen tussen softwarematige knoppen (die inderdaad de standaard android knoppen: lijst, home, terug tonen in verschillende variaties.
Maar je kon het ook op de hardwarematige knoppen doen, alleen kreeg ik daar vorige en de lijst van de recente apps niet voor elkaar. Alleen de home-knop deed wat hij zou moeten doen.

• ToyotaMR2
Vasthouden is home.
1x tikken is vorige.
Overheen swipen is recente apps.

• Ossi
ToyotaMR2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:17:
Vasthouden is home.
1x tikken is vorige.
Overheen swipen is recente apps.
Ik kreeg het niet voor elkaar in de Mediamarkt...
Swipen voelde ook verrot door de screenprotector erop. Hoe mensen met screenprotectors kunnen werken is mij ook een raadsel.
Maar moet je van helemaal links naar helemaal rechts swipen? Of vice versa? Of moet je beginnen met swipen vanaf de home-knop?

• ToyotaMR2
Links naar rechts of andersom maakt niks.
Mag helemaal of vanaf het midden. Hier reageert die overal.

Je moet het wel instellen hè.
Het is of alles op 1 knop, of gewoon 3 "knoppen".

[Voor 29% gewijzigd door ToyotaMR2 op 25-07-2017 12:16]

• Ossi
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:06:
Links naar rechts of andersom maakt niks.
Mag helemaal of vanaf het midden. Hier reageert die overal.

Je moet het wel instellen hè.
Het is of alles op 1 knop, of gewoon 3 "knoppen".
Gisteren nogmaals geprobeerd in de mediamarkt en wederom is het niet gelukt.
Telefoon ingesteld op de hardwareknop, dus niet de 3 of 4 on-screen knoppen

Swipen vanaf de knop naar links of rechts... niets
Swipen vanaf links naar de knop... niets
Swipen vanaf rechts naar de knop... niets
Swipen vanaf links volledig naar rechts... niets
Swipen vanaf rechts volledig naar links... niets

Dus of die software is niet goed en er was een bug mee of het ligt aan de screenprotector of het toestel was gewoon niet goed.

Toen ik m later nog een keer oppakte glipt hij gewoon uit mijn vingers en kletterde op de tafel. Gelukkig geen barsten, leg dat maar eens uit aan de Mediamarkt :') Maar damn wat is hij glad!

• ToyotaMR2
De actie is puur op dat "knopje", de vingerprintscanner.

Anders gewoon eens even naar een telefoonzaak gaan.

[Voor 32% gewijzigd door ToyotaMR2 op 26-07-2017 12:10]

• Dhr.Maassen
Ossi schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:49:
[...]

Gisteren nogmaals geprobeerd in de mediamarkt en wederom is het niet gelukt.
Telefoon ingesteld op de hardwareknop, dus niet de 3 of 4 on-screen knoppen

Swipen vanaf de knop naar links of rechts... niets
Swipen vanaf links naar de knop... niets
Swipen vanaf rechts naar de knop... niets
Swipen vanaf links volledig naar rechts... niets
Swipen vanaf rechts volledig naar links... niets

Dus of die software is niet goed en er was een bug mee of het ligt aan de screenprotector of het toestel was gewoon niet goed.

Toen ik m later nog een keer oppakte glipt hij gewoon uit mijn vingers en kletterde op de tafel. Gelukkig geen barsten, leg dat maar eens uit aan de Mediamarkt :') Maar damn wat is hij glad!
Ik denk dat je het niet correct uitvoert. Er zit niet eens een screenprotector op de vingerafdrukscanner.

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-12 18:00
Probeer eens vanaf midden navigatie knop naar links. Hier werkt het uitstekend of het demo model is onbruikbaar gemaakt.
Ik denk dat je het niet correct uitvoert. Er zit niet eens een screenprotector op de vingerafdrukscanner.

• elcamino
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 15:29
Beste tweakers.

Ook ik ben hard op zoek naar een nieuw toestel.
Mijn voorkeur ligt bij de p10+.
Maar nu heb ik gehoord dat het wifi signaal een lage snelheid heeft terwijl er een ander toestel naast ligt die een veel hogere snelheid haalt op het zelfde wifi netwerk.

Vond ook een filmpje op youtube .
YouTube: huawei p10 5 problems

Heeft iemand dit ook?

alvast bedankt!

• alexvanniel
  • Laatst online: 09-12 16:34
Mijn ervaringen met de P10 Plus zijn nog maar erg pril. Toch moet ik zeggen dat de Emui skin eigenlijk best wel lekker werkt. In het verleden heb ik de Samsung en de HTC skins mogen ervaren en die zorgden dan vaak voor een vertraging van het systeem. Dat merk je dus bij deze skin eigenlijk helemaal niet. Tenminste, nog niet.

Wat ik wel gek vond is dat de "Over de telefoon" echt helemaal naast de schijnbaar echte gegevens zit. De telefoon die ik hier heb is toch echt een P10 Plus maar de "Over de telefoon" meldt bijvoorbeeld dat er 8 cores op 1,8Ghz rennen, 2GB RAM en 16GB aan opslag in zit en de resolutie 1920x1080 is.

Terwijl we natuurlijk allemaal weten dat de processors op 2,4Ghz rennen, er 6GB RAM, 128GB opslag en een resolutie van 1440x2560 gebruikt wordt. Verder staat er dat de Emui van versie 3.1 is en dat de Android versie 5.1 is.

Nu heb ik CPU-Z eens geïnstalleerd en dat sprak dus de "Over de telefoon" tegen en bevestigde wat er in de specs staat.

Wanneer je naar Geheugen & opslag gaat zie je daar ook gewoon 6GB RAM en 128GB aan opslag staan.

Daar komt bij dat wanneer je de Android-versie een aantal aanraakt, je net als bij andere fabrikanten, het logo van de Android versie ziet verschijnen en in mijn geval is dat een N (van Nougat, dus 7.0).

Als laatste heb ik getracht om te controleren op updates maar die zijn er niet.

Mijn vraag is dan ook of er iets mis zou kunnen zijn met de app die informatie over de telefoon toont en of er meerdere mensen hier last van hebben.

• Dhr.Maassen
Weet iemand of die irritante Protret-modus bij het maken van een selfie standaard uitgeschakeld kan worden? IK wordt er echt schijtziek van.

• ToyotaMR2
Naar links swipen, onder instellingen.

Echter blijft die optie terugkomen bij mij, ook al staat die uit.

Denk bugged.

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Ik word helemaal gek van de 'fully charged' notifications die mijn P10 Plus continu afgeeft, maar ik heb nergens kunnen vinden waar ik dat uit kan zetten. Degene die raad weet zou een ware held zijn. _/-\o_

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 17:05
Ik kom van een Nexus 6P en deze kan niet meer gerepareerd worden. Dynafix heeft me een P10 Plus aangeboden, maar ik kan de P10 Plus ook inruilen voor een Oneplus 5T.

Voor mij gaat het echt om snelheid en een goed scherm, maar na al deze berichten weet ik even niet meer wat ik moet doen. Ik game niet en maak maar twee foto's per maand.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:09
Yash100 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:55:
Ik kom van een Nexus 6P en deze kan niet meer gerepareerd worden. Dynafix heeft me een P10 Plus aangeboden, maar ik kan de P10 Plus ook inruilen voor een Oneplus 5T.

Voor mij gaat het echt om snelheid en een goed scherm, maar na al deze berichten weet ik even niet meer wat ik moet doen. Ik game niet en maak maar twee foto's per maand.
Sta net als jou in dubio. Nu een LG G6 maar ik vind de accu gewoon dramatisch. Loopt soms bij wat gebruik heel snel leeg. De 5T heeft dezelfde capaciteit en dan schiet ik er dus niks mee op. De P10 heeft 3750 aan capaciteit en dus een lekker beetje extra. Belangrijk vind ik de updates en de accu.

Benieuwd welke keuze jij gaat maken.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• jvanhalder
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-11 19:15
Android 8.0 Oreo + EMUI 8.0 rolt momenteel binnen op mn P10 Plus.....

Just my 2 cents..

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:31
Maracuja schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:13:
Ik word helemaal gek van de 'fully charged' notifications die mijn P10 Plus continu afgeeft, maar ik heb nergens kunnen vinden waar ik dat uit kan zetten. Degene die raad weet zou een ware held zijn. _/-\o_
Bedoel je de power-intensive prompts?

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Thanks nog, nee, hoewel die ook wel op de zenuwen gaan. :P Een paar dagen later na veel pogingen was 't opeens weg. Ik denk óf Avast óf ES File Explorer waar een of andere powersave of lockscreen charge of iets aanstond.

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:15
Goedemorgen!

Ik gebruik strava om mijn sport activiteiten te registreren. Normaal loop ik 45 minuten hard ofzo, maar nu ben ik aan het skiën wat langer duurt. Maar ik wil het wel graag bijhouden. Maar Strava stop er constant mee naar 1 uur ofzo. Volgens mij is de oorzaak dat de app gekilled wordt door de telefoon. Ik heb strava al uitgezonderd dat die batterij optimalisaties moet negeren maar dat helpt niet. Heeft iemand anders een oplossing hiervoor?

• Atrionix
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik maak nu zo'n 2,5 jaar gebruik van mijn P10 Plus, maar merk toch dat het toestel kuren begint te krijgen; batterij gaat ongeveer 6 uurtjes mee, capaciteit is ongeveer 80%. Volledig 100% geladen is dus eigenlijk 80% in mijn geval.

Ik heb al wat dingen uitgezocht, en eigenlijk komt het er op neer dat ik óf mijn batterij moet vervangen, óf op zoek moet naar een ander toestel.

Omdat mijn toestel geen garantie meer heeft, vraag ik mij af of het, het waard is de batterij te vervangen gezien de leeftijd van de Huawei P10 Plus.
Ik moet 'm namelijk opsturen, waarna er vervolgens onderzoek wordt gedaan of het probleem daadwerkelijk bij de batterij ligt, of dat ze tijdens onderzoek toch nog andere zaken tegenkomen. Kosten zijn voor mij omdat er geen garantie meer op zit. De bedrijven die ik gebeld heb kunnen geen schatting maken betreft kosten.

Wat is jullie ervaring? Hebben jullie eventueel een globaal kostenplaatje uit ervaring en is het het uberhaupt nog waard?

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:26
Even een heeeel oud topic uit de motteballen halen. Geen idee of er uberhaupt iemand nog een P10 Plus gebruikt in 2021, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik heb bij wijze van experiment een nieuwe P10 Plus aangeschaft via Bol. Nu ben ik deze aan het updaten geweest en kom ik uiteindelijk uit op build nummer 9.1.0.252(C432E4R1P9patch02). Deze bevat de security patch van 5 juli 2019. Opnieuw zoeken naar updates levert niets op.

Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat er in juni 2020 nog een update voor de P10 Plus uitgekomen is. Hebben jullie die wel ontvangen? Of is de P10 Plus bij jullie ook blijven steken op de update uit 2019?

• Jalex83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:00
Goofman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:56:
Even een heeeel oud topic uit de motteballen halen. Geen idee of er uberhaupt iemand nog een P10 Plus gebruikt in 2021, maar niet geschoten is altijd mis.
Jazeker, ik gebruik de mijne nog steeds met volle tevredenheid. Wel merk ik dat de batterij slecht(er) aan het worden is en irritant is dat de stekker er bij het laden steeds uit valt zodra je telefoon beweegt (poortje niet helemaal fijn meer).

Het wordt wel langzaam aan tijd om eens te vervangen (mag ook wel na dikke 4 jaar) maar kan nog geen goede vervanger vinden.
Goofman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:57:Ik heb bij wijze van experiment een nieuwe P10 Plus aangeschaft via Bol. Nu ben ik deze aan het updaten geweest en kom ik uiteindelijk uit op build nummer 9.1.0.252(C432E4R1P9patch02). Deze bevat de security patch van 5 juli 2019. Opnieuw zoeken naar updates levert niets op.

Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat er in juni 2020 nog een update voor de P10 Plus uitgekomen is. Hebben jullie die wel ontvangen? Of is de P10 Plus bij jullie ook blijven steken op de update uit 2019?
Ik zit op 9.1.0.297. Je lijkt dus wel een update (of paar) gemist te hebben.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, Laders en Accesoires: [Huawei P10 Plus] Het Grote Accessoires topic
- Shops, prijzen en levering: [Huawei P10 Plus] Levertijd & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei P10 Plus] Rooten & Custom ROM's

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee