Dual boot 2xWindows 10 op 2 SSD's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Beste Tweakers,

Een beetje een noobvraag, maar ik heb dit nog nooit gedaan.

Mijn vriend en ik willen een pc delen, maar ik wil dat doen door mijn eigen SSD erin te zetten en daar mijn eigen Windows 10 op te zetten. Dit omdat ik graag mijn eigen clean install wil hebben. Ik wil dus niet een gebruiker maken op zijn SSD, maar gewoon mijn eigen schijf.

Ik verwacht dan dat we bij opstarten zelf onze harde schijf met onze eigen Windows kunnen kiezen, maar klopt dit wel? Of zal 2x Windows 10 op dezelfde pc (met 2 verschillende schijven weliswaar) niet werken?

Als ik google op dual boot, krijg ik namelijk steeds situaties waarin mensen 2 verschillende Windows-versies willen, maar ik wil gewoon 2x Windows 10.

Bij voorbaat dank,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Is mogelijk, maar wil je ook dat beide installaties elkaar wel of niet kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Ik zou dat niet doen, omdat de productcode zich in de BIOS nestelt. Of je moet in verouderde BIOS-modus draaien (lees legacy), maar wie zegt dat daar de code ook niet in staat. En dan mis je de voordelen van UEFI (welke?).

Dus allebei een gebruikersaccount en ruzie maken over het administratoraccount. lol.

Maar eigenlijk is het iets ingewikkelder, want het is 1 apparaat, en als die afsluit en de ander start op terwijl de instellingen zoals voorheen afgesloten niet meer overeen komen dan is dat vragen om problemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 288121 op 04-02-2017 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:12
Ik zou er gewoon een swap bay oid in zetten en daar je eigen hdd in doen. Dan kun je die gewoon omwisselen. Dan heb je ook geen last van virussen van de ander omdat je eigen hdd dan niet aan is gesloten.