Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wawwol
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-02 13:31
Dag allemaal,

Sinds een paar uur werken mijn muis en toetsenbord ineens niet meer goed.

Mijn vraag:
Mijn muis en toetsenbord haperen. Om de twee seconden valt de connectie weg. De woorden die ik type tijdens het wegvallen worden daarna wel op het scherm getoond.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
iMac (27 inch, Late 2013)
Sierra 10.12.3
3,4 GHz Intel Core i5
8 GB 1600 MHz DDR3
NVIDIA GeForce GTX 775M 2048 MB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al een muis met draad aangesloten, maar deze hapert op dezelfde manier als de magic mouse. Het lijkt dus niet aan de connectie te liggen.
Daarnaast is mijn iMac al een tijdje niet vooruit te branden qua snelheid in opstarten van programmatuur.

Alvast heel erg bedankt!

Jos

[ Voor 4% gewijzigd door Wawwol op 04-02-2017 14:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Start 'ns Activiteiten Weergave om te kijken of er een proces is dat 100% CPU trekt, of dat al het geheugen verbruikt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wawwol
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-02 13:31
Bedankt voor je reactie.

Het hoogste CPU is 'kernel_task' met een CPU tusssen de 30 en 50%. Ik heb inderdaad al vaker naar CPU gekeken, maar dit lijkt me niet uitzonderlijk hoog, of wel?

Daarna komen CPU's van max 5 of 10 %.

[ Voor 9% gewijzigd door Wawwol op 04-02-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je niets speciaals aan het doen bent, dan is een CPU tussen 30% en 50% hoog. Sluit eens alle openstaande vensters af. Is het nog steeds zo hoog? Indien ja, reboot. Is het nog steeds zo hoog daarna?

Sommige dingen kunnen trouwens storen op de bluetooth frequenties. Heb je iets veranderd aan je setup? Nieuwe router? Buren nieuwe router? Nieuwe monitor of andere electronica in de buurt?

En wat banaler: zijn die muis en keyboard opgeladen?

[ Voor 6% gewijzigd door cerberusss op 04-02-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:13
gebruik je chrome met diverse plugins?in het verleden ook wel eens last van gehad als ik veel tabbladen op had staan. mijn cpu schoot toen omhoog.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 18:49
Wellicht even de SMC & NVRAM wissen?

Daarnaast alle niet-apple applicaties nakijken, zoals hierboven aangegeven wordt. Juist niet-apple applicaties kunnen voor problemen zorgen op een mac.

Zo heb ik op mijn oudere mac pro bijvoorbeeld altijd hoog cpu gebruik bij het opstarten van MS Word. Overige (apple) programma's hebben dit nooit.

Succes!
Pagina: 1