PayPal API Billing plans & agreements

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoe93
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-04 13:00
Ik wil op mijn website subscriptions aanbieden via de PayPal REST API. Volgens de documentatie moet je eerst een billing plan aanmaken om vervolgens een billing agreement met een user aan te gaan.

Wat ik niet in de documentatie kan terugvinden is het volgende:

- Geldt een billing plan voor meerdere billing agreements?
- Of moet elke billing agreement een apart billing plan hebben?
- Als ik een billing plan verwijder, zijn dan ook de afhankelijke billing agreement(s) verwijderd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Enigzins off topic aangezien ik niet op je vragen in zal gaan maar waarom implementeer je dit zelf? Waarom besteed je dit soort betalingen niet uit aan 1 van de talloze PSP's?

De tijd die jij kwijt bent aan de implantatie van PayPal verdien je na talloze transacties pas terug. En dan hebben we het nog niet eens over de andere kopzorgen die daarbij komen kijken :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoe93
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-04 13:00
Brakkie41 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:02:
Enigzins off topic aangezien ik niet op je vragen in zal gaan maar waarom implementeer je dit zelf? Waarom besteed je dit soort betalingen niet uit aan 1 van de talloze PSP's?

De tijd die jij kwijt bent aan de implantatie van PayPal verdien je na talloze transacties pas terug. En dan hebben we het nog niet eens over de andere kopzorgen die daarbij komen kijken :)
Ik heb een (internationale) software service met 3 betaalmogelijkheden: maandelijks, jaarlijks en een eenmalige grote kost. Ik wil dat de gebruiker in kwestie makkelijk van bvb maandelijks naar jaarlijks kan overstappen. De gebruiker hoeft niets van gegevens (verzending, adres, etc) in te vullen voor de betaling; ik wil eigenlijk gewoon één enkele knop voor elke betaaloptie die de gebruiker direct laat betalen. Ik wil ook dat het activatieproces voor de gebruiker naadloos verloopt; bvb gebruiker betaalt en wordt direct doorgestuurd naar een pagina op mijn website waarop hij de melding krijgt dat de service geactiveerd is.

Mijn eerste gedacht is PayPal aangezien het internationaal de meest bekende optie is en het betaling met creditcard aanbiedt. Met de REST API en webhooks denk ik dat ik kan bereiken wat ik wil, al is de documentatie niet echt fantastisch.

Voor mij is dit allemaal nieuw, dus indien je (of iemand anders met ervaring) een beter voorstel heeft, laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

gnoe93 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:37:
[...]

Ik heb een (internationale) software service met 3 betaalmogelijkheden: maandelijks, jaarlijks en een eenmalige grote kost. Ik wil dat de gebruiker in kwestie makkelijk van bvb maandelijks naar jaarlijks kan overstappen. De gebruiker hoeft niets van gegevens (verzending, adres, etc) in te vullen voor de betaling; ik wil eigenlijk gewoon één enkele knop voor elke betaaloptie die de gebruiker direct laat betalen. Ik wil ook dat het activatieproces voor de gebruiker naadloos verloopt; bvb gebruiker betaalt en wordt direct doorgestuurd naar een pagina op mijn website waarop hij de melding krijgt dat de service geactiveerd is.

Mijn eerste gedacht is PayPal aangezien het internationaal de meest bekende optie is en het betaling met creditcard aanbiedt. Met de REST API en webhooks denk ik dat ik kan bereiken wat ik wil, al is de documentatie niet echt fantastisch.

Voor mij is dit allemaal nieuw, dus indien je (of iemand anders met ervaring) een beter voorstel heeft, laat maar komen!
Er zijn wel wat internationale betaal bedrijven die mooie betaal opties hebben. Heb een tijdje bezig geweest met Mollie (van Nederlandse bodem) maar er zijn er nog. Ik zien juist dat ze abbo's hebben toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 04-02-2017 17:04 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag