Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik gebruik nu 2 weken deze monitor maar bijna altijd komen ik bij het opstarten in windows 10 64 BIT in powersave mode terecht (HDMI) en moet ik de monitor deconnecteren en opnieuw opstarten, soms een paar keer. Het is alsof de kabel wel verbonden is maar er geen signaal doorkomt. Powercycle opnieuw laten beginnen of eerst de computer laten opstarten en dan pas de monitor opstarten wil soms helpen maar het beste is om eerst met een andere bron te verbinden en in te loggen in windows.

Ik gebruik deze monitor samen met een ASRock H110M-ITX/ac moederbord waarvan ik al updates gedaan heb en terug naar de fabrieksinstellingen heb gezet. Laatste drivers werden geïnstalleerd.
Ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd.

Linux distro installeren gaat moeilijk omdat ik bij het herstarten vaak niet eens kan kiezen voor de BIOS want ik kom direct in power save mode terecht.

Het gaat trouwens om revisie 4, gebouwd eind 2016.

Mijn moederbord heeft geen displaypoort uitgang en ik gebruik geen videokaart.

Het rare is dat ik wel gewoon beeld heb ik als m'n computer met de tv via HDMI kan verbinden. Mijn werklaptop geeft ook normaal beeld via mini display naar display en mijn oude computer met een Radeon HD5570 videokaart geeft ook vanaf de eerste boot gewoon beeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:24

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat heeft dit met aankoopadvies te maken? Schopje naar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik denk dat ik het gevonden heb. Computer eerst opstarten en dan pas de monitor inpluggen (elektriciteit en HDMI) en dan werkt het. Hoogst irritant, dat wel.

Asrock zelf gaf me deze tips die het probleem hebben opgelost:

1. Please set:
BIOS > Boot > CSM > Launch Video OpROM Policy > UEFI Only
Save via F10

BIOS > Advanced > Chipset Configuration > Deep Sleep > Enabled in S4/S5

[ Voor 42% gewijzigd door cy-gor25 op 06-02-2017 20:29 . Reden: nieuwe info fabrikant ]