Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discodave1990
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-06 16:14
Help! Ik heb sinds gister een nieuwe kast voor mijn PC en mijn GPU komt nipt tegen de kast aan.

Beste Tweakers,

Al jaren volg ik de website en lees ik reviews, heb zelf echter nog nooit iets geplaatst. Tot nu! Gister heb ik mijn nieuwe Corsair Carbide 240 in elkaar gezet en ik ben echt verliefd op het kastje. Echter, toen ik mijn GPU plaatste (MSI GTX960 2gb) merkte ik dat deze eigenlijk nét iets te breed is. Het was mij nooit opgevallen maar de heatsinks steken een beetje uit en komen daardoor tegen het plexiglas aan. Door een minimale inspanning is de kast goed dicht te krijgen (hij staat een nano-beetje bol), maar ik vraag me wel af in hoeverre dit 'gevaarlijk' is. Een heatsink is natuurlijk niet voor niets, maar om wat voor temperaturen gaat dit en kan dit bijvoorbeeld gevaarlijk zijn voor het plexiglas van m'n case? Via GPU-Z heb ik de temperatuur van de GPU zelf gemeten, na een kwartiertje Battlefield 1 stond hij op 52 graden Celsius, en de schijtert die ik ben, toch maar de game afgesloten en hierheen gegaan om hulp te zoeken...

Bij voorbaat dank!

Door het lack of karma kan ik volgens mij geen afbeelding toevoegen van de huidige situatie...

Beste antwoord (via Discodave1990 op 07-02-2017 07:55)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:37:
[...]

Het gaat TS erom dat de heatpipes tegen het venster zitten. Zou zonde zijn als het acryl vervormd door de warmte al denk ik dat het laatste wel mee zal vallen.
Dan had ik de post niet helemaal begrepen :o Dacht dat hij zich zorgen maakte om de temperatuur van de kaart zelf. Nu ik het nog een keer doorlees, zie ik inderdaad dat ie zich zorgen maakt om de window van de kast.

Denk niet dat een temperatuur van 50 of 60ºC schadelijk is, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Dat de GPU 50ºC word wil niet zeggen dat de heatpipe ook die temperatuur haalt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Foto is hier wel gewenst, probeer eens op imgur.com een foto te uploaden en dan bb-codes te gebruiken om deze hier te posten.

code:
1
[img][/img]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discodave1990 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:03:

Door het lack of karma kan ik volgens mij geen afbeelding toevoegen van de huidige situatie...
Dat kan oa met imgur.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discodave1990
Ah, ja dan merk je meteen dat ik hier niet vaak post haha

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/NrIFW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heeft dit met aankoopadvies te maken? Schopje naar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discodave1990
Excuses, kan ik deze post zelf nog in een andere groep zetten of wordt dat gedaan?

Nevermind :z

[ Voor 12% gewijzigd door Discodave1990 op 04-02-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Als je je zorgen maakt om die 52ºC (tijdens een game), dan is dat niet nodig. Voor een videokaart is 52ºC echt peanuts, veel kaarten worden tijdens een game een stuk warmer* .

* afhankelijk van wat voor koeling, fanprofiel, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:14:
Als je je zorgen maakt om die 52ºC (tijdens een game), dan is dat niet nodig. Voor een videokaart is 52ºC echt peanuts, veel kaarten worden tijdens een game een stuk warmer* .

* afhankelijk van wat voor koeling, fanprofiel, enz.
Het gaat TS erom dat de heatpipes tegen het venster zitten. Zou zonde zijn als het acryl vervormd door de warmte al denk ik dat het laatste wel mee zal vallen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:37:
[...]

Dan had ik de post niet helemaal begrepen :o Dacht dat hij zich zorgen maakte om de temperatuur van de kaart zelf. Nu ik het nog een keer doorlees, zie ik inderdaad dat ie zich zorgen maakt om de window van de kast.

Denk niet dat een temperatuur van 50 of 60ºC schadelijk is, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Dat de GPU 50ºC word wil niet zeggen dat de heatpipe ook die temperatuur haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discodave1990
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten de videokaart te gaan vervangen, het stoort me heel erg dat hij tegen de kast aan komt. Het ziet er niet mooi uit en ik ben ook niet zeker van de gevaren die het met zich mee brengt.
Pagina: 1