Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:49
Hallo medetweakers,

Sinds vandaag heb ik 3x de Dell U2515H monitor.
Alleen het aansluiten wil niet helemaal zoals ik wil..
1e monitor is aangesloten via HDMI-HDMI
2e monitor is aangesloten via Displaylink - Displaylink
3e monitor is aangesloten via Displaylink (2e monitor) - mDisplaylink

Het probleem nu is dat de 3e monitor alleen wil dupliceren van het 2e scherm met de daisy chain uitgeschakeld (klinkt logisch).
Zodra ik daisy chain aan zet springen beide schermen op zwart en gaat de 1e monitor als main monitor en worden de andere niet meer gezien.

Zie ik nog iets over het hoofd wat ik moet aanpassen in de settings van mijn GPU (ASUS R9 290 OC)?
Keuze uit 1x Displaylink, 1x HDMI en 2x DVI-D.

Heb de monitor nu aangesloten via een DVI-HDMI koppelstuk, maar de resolutie wil niet hoger dan 2048x1152..

Op het internet kan ik ook niet zoveel vinden. Ook al gekeken in de digitale handleiding die op de cd stond, maar ook daar werd ik niet veel wijzer uit..

Alvast bedankt :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17
timmie271 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:38:
Heb de monitor nu aangesloten via een DVI-HDMI koppelstuk, maar de resolutie wil niet hoger dan 2048x1152..
Als je van HDMI naar DVI gaat (of vv) met een passieve adapter of kabel ben je altijd beperkt tot Single Link DVI, met de daarbij horende beperkte resolutie van max 1920x1200@60Hz, voor de native resolutie zul je de monitor dus via Dual Link DVI moeten aansluiten (of DP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Nielson schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:50:
[...]
Als je van HDMI naar DVI gaat (of vv) met een passieve adapter of kabel ben je altijd beperkt tot Single Link DVI, met de daarbij horende beperkte resolutie van max 1920x1200@60Hz, voor de native resolutie zul je de monitor dus via Dual Link DVI moeten aansluiten (of DP).
De monitor heeft geen Dual link DVI aansluiting. De adapter die ik gebruik van DVI-D naar HDMI heeft wel de dual link pinnetjes, maar gaat dus niet hoger dan 2048x1152.

Het probleem zit hem er dus in dat ik nog 2x DVI-D over heb en de eventuele daisy chain aansluiting op de monitors. Maar die krijg ik dus niet aan de praat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33
Zou niet alles display moeten zijn, dus display van videokaart naar monitor 1 en dan display naar 2 en display naar 3.
Je gebruikt nu hdmi en display door elkaar misschien dat het daar fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17
timmie271 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:53:
De monitor heeft geen Dual link DVI aansluiting. De adapter die ik gebruik van DVI-D naar HDMI heeft wel de dual link pinnetjes, maar gaat dus niet hoger dan 2048x1152.
De DVI stekker kan die pinnetjes wel hebben maar die zijn dan gewoon niet allemaal aangesloten, een HDMI stekker heeft ten slotte maar 19 pinnen dus kunnen daarop nooit alle 24 pinnen van een DL DVI op doorgelust zijn.
Het probleem zit hem er dus in dat ik nog 2x DVI-D over heb en de eventuele daisy chain aansluiting op de monitors. Maar die krijg ik dus niet aan de praat..
Heb je in het menu van de eerste monitor DP1.2 ingeschakeld en van de laatste monitor DP1.2 uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Nielson schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:03:
[...]
De DVI stekker kan die pinnetjes wel hebben maar die zijn dan gewoon niet allemaal aangesloten, een HDMI stekker heeft ten slotte maar 19 pinnen dus kunnen daarop nooit alle 24 pinnen van een DL DVI op doorgelust zijn.
Wist ik niet, maar dacht dat het bij bepaalde wel kon?
Heb je in het menu van de eerste monitor DP1.2 ingeschakeld en van de laatste monitor DP1.2 uitgeschakeld?
Die bleek eerst nog aan te staan bij de laatste monitor, maar heb ik uitgezet en toen nog een keer geprobeerd. Helaas hetzelfde resultaat. Dus denk dat er dan nog wat in de gpu (pc) verkeerd staat, maar kan er nergens iets over vinden...
franssnarf schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:03:
Zou niet alles display moeten zijn, dus display van videokaart naar monitor 1 en dan display naar 2 en display naar 3.
Je gebruikt nu hdmi en display door elkaar misschien dat het daar fout gaat.
Had jou reactie over het hoofd gezien, maar dat kan ik nog wel even testen als ik weer thuis ben vanmiddag.

Het lijkt mij dat het niet moet uit maken, maar proberen kan geen kwaad natuurlijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door timmie271 op 04-02-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

timmie271 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Wist ik niet, maar dacht dat het bij bepaalde wel kon?

[...]

Die bleek eerst nog aan te staan bij de laatste monitor, maar heb ik uitgezet en toen nog een keer geprobeerd. Helaas hetzelfde resultaat. Dus denk dat er dan nog wat in de gpu (pc) verkeerd staat, maar kan er nergens iets over vinden...

[...]

Had jou reactie over het hoofd gezien, maar dat kan ik nog wel even testen als ik weer thuis ben vanmiddag.

Het lijkt mij dat het niet moet uit maken, maar proberen kan geen kwaad natuurlijk :)
Juist wel dat is daisy chaining met 1 kabel naar je schermen en daar doorlussen ow en dat werkt alleen op display port.

http://support.amd.com/en...omaSingleDisplayPort.aspx ze spreken hier wel van MST hubs maar dat is voor schermen dat daisy chaining niet ondersteunen.

Ow en dit is wat Dell schrijft: http://www.dell.com/suppo...e/nl/bebsdt1/SLN295251/EN (is voor Intel dp)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Damic schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:06:
[...]
Juist wel dat is daisy chaining met 1 kabel naar je schermen en daar doorlussen ow en dat werkt alleen op display port.

http://support.amd.com/en...omaSingleDisplayPort.aspx ze spreken hier wel van MST hubs maar dat is voor schermen dat daisy chaining niet ondersteunen.

Ow en dit is wat Dell schrijft: http://www.dell.com/suppo...e/nl/bebsdt1/SLN295251/EN (is voor Intel dp)
Hmm, krijg nu wel 2 van de 3 schermen aan de praat nadat ik alles via daisy chain heb aangesloten (1e en 2e monitor staan in chain mode enabled als ik alleen 1e enable dan krijg ik het 3e scherm helemaal niet te zien). Echter kan ik het hele 3e scherm niet gebruiken.. Ondanks dat ie wel in mijn settings is te zien.

Edit: kennelijk eerst de 2 monitoren aansluiten die gekoppeld moeten worden en daarna pas de 1e monitor met HDMI aansluiten. Dat lijkt nu te werken in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 04-02-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Normaal zou je de 3 moeten kunnen daisy chainen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Damic schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:59:
Normaal zou je de 3 moeten kunnen daisy chainen.
Daar heeft ie nog niet zoveel in bij mij, maar ga ik nog wel een keer uitvogelen waarom het niet werkt...

Nu moet ik zonder HDMI kabel de pc opstarten en als die opgestart is de HDMI erin stoppen om alle 3 de schermen te laten werken :F
Ze doen het in ieder geval. Nu nog even dat van jou uitzoeken..

Want dan moet ik de 1e 2 op 1.2 actief zetten toch of de laatste ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Probeer eens met alle 3 op dp enable te zetten, Die link die ik je gaf is voor intel, mar kan geod zijn dat het bij amd niet moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Damic schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:08:
Probeer eens met alle 3 op dp enable te zetten, Die link die ik je gaf is voor intel, mar kan geod zijn dat het bij amd niet moet.
Dat werkt ook niet helaas.. Hij blijft hem wel herkennen maar kan er vervolgens niks mee.. In de radeon instellingen word ie helemaal niet herkend.. Wel apart eigenlijk.

Pagina: 1