Goede dag, ik heb gisteren een nieuwe PC gebouwd, en ik denk dat mijn CPU temperaturen te hoog zijn.
Kamer temperatuur is ~20 C of net onder
CPU idle: 33 C
System idle: 28 C
Vcore: 1.184
Fan RPM: 303
CPU stress test 81 C (3 a 4 minuten getest met prime95 small fft)
CPU fan instellingen voor RPM als percentage van de max zijn:
38% at 55 C
63% at 70 C
100% at 100 C
Ik heb niet zoveel ervaring met het bouwen van PC's, en nog weinig thermal paste over dus voor ik de koeler eraf haal en overnieuw probeer te positioneren wil ik eerste meer zekerheid hebben. Bijvoorbeeld tot ik vandaag onderzoek had gedaan wist ik niet dat de Vcore zoveel invloed had op je temperaturen, misschien heb ik nog een aantal andere dingen over het hoofd gezien, of misschien hoort dit zo. Maar als ik naar recensies kijk, zijn hun temperaturen veel lager met de Mugen 5.
Ik heb ook getest met en zonder de voorpaneel van de kast, ik heb 3 120 mm intake fans, zonder paneel is de max temperatuur 79 graden.
Alvast bedankt.
Kamer temperatuur is ~20 C of net onder
CPU idle: 33 C
System idle: 28 C
Vcore: 1.184
Fan RPM: 303
CPU stress test 81 C (3 a 4 minuten getest met prime95 small fft)
CPU fan instellingen voor RPM als percentage van de max zijn:
38% at 55 C
63% at 70 C
100% at 100 C
Ik heb niet zoveel ervaring met het bouwen van PC's, en nog weinig thermal paste over dus voor ik de koeler eraf haal en overnieuw probeer te positioneren wil ik eerste meer zekerheid hebben. Bijvoorbeeld tot ik vandaag onderzoek had gedaan wist ik niet dat de Vcore zoveel invloed had op je temperaturen, misschien heb ik nog een aantal andere dingen over het hoofd gezien, of misschien hoort dit zo. Maar als ik naar recensies kijk, zijn hun temperaturen veel lager met de Mugen 5.
Ik heb ook getest met en zonder de voorpaneel van de kast, ik heb 3 120 mm intake fans, zonder paneel is de max temperatuur 79 graden.
Alvast bedankt.
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.