PC upgrade t.b.v. Videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Pux
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-02 16:02
Ik zoek een?
Zo nu en dan werk ik met After effects en Premiere Pro. Mijn pc heeft hier soms behoorlijke moeite mee en daarom wil ik voor een redelijk budget kijken of een upgrade mij verder zou helpen.

Wat is je budget?
Rond de €500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#Product
1Intel Core i5-6500 Boxed
1Gigabyte GA-B150M-D3H
1MSI GTX960-4GD5T OC
1Fractal Design Define S
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB
1Crucial BX100 250GB
1Seagate Desktop HDD, 1TB
Bekijk collectie
Importeer producten

Ik hoor graag of jullie advies hebben wat voor dit budget een goede investering zou zijn. Bij voorbaat dank!

[ Voor 14% gewijzigd door Pux op 04-02-2017 14:21 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Waar loop je vooral tegenop nu? Is het moeite bij renderen, 'edits' maken of scrollen door je video/layers? Zou je ook asnog je opslag even kunnen neerzetten?

• Pux
Hoi Robogeeka,

Voornamelijk het renderen duurt erg lang. Voornamelijk bij After effects werk ik vaak met templates met behoorlijk veel verschillende lagen/composities. Vooral dan duurt het renderen lang als je door je timeline heet gaat.

Ik heb m'n opslag toegevoegd.

Dank voor je reactie!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Kijk eens naar je Task Manager als je gaat renderen.
Ik heb stukjes video waar ik AE gebruik en stukjes zonder AE.
Bij de stukjes met AE springt mijn geheugen naar 99%. (16 GB/DDR4) CPU is dan ± 80%
Zonder AE zakt geheugen terug en gaat CPU naar 100%.
Systeem wat ik gebruik: inventaris: WhitePowah
Aangezien je 4 DIMM sloten hebt, kan je het helemaal volprikken met geheugen.
AE is een geheugenmonster: https://helpx.adobe.com/a...sing/memory-storage1.html
Kijk naar de video en stel de AE settings in.

[ Voor 10% gewijzigd door GoT op 05-02-2017 11:06 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Pux
Dank voor de tips, ik had de instellingen inderdaad al ingesteld. Bij mij zit zowel CPU als geheugen al snel tegen de 100% aan tijdens renderen. Ik zat er een beetje aan te denken om inderdaad nog 16GB RAM er bij te plaatsen en wellicht ook een i7-5820K vanwege de 6 cores.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Pux schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:33:
Dank voor de tips, ik had de instellingen inderdaad al ingesteld. Bij mij zit zowel CPU als geheugen al snel tegen de 100% aan tijdens renderen. Ik zat er een beetje aan te denken om inderdaad nog 16GB RAM er bij te plaatsen en wellicht ook een i7-5820K vanwege de 6 cores.
Dan moet je ook een ander moederbord pakken (x99 met socket 2011-v3), En een 6800k is dan een betere keuze.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pux schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:33:
welke versie van AE gebruik je eigenlijk?

specs

Pagina: 1