Toon posts:

Isdn NAAST een analoge lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hellow

Ik ben langs de kpn geweest om een isdn lijn NAAST een analoge lijn aan te leggen. Dus ik kreeg een telefoontje terug van de helpdesk dat het bij mij mogelijk is, afspraak gemaakt, etc. Maar als ik zelf ff in de meterkast kijk zie ik maar 1 draad van de kpn hier binnenkomen (4 aderig). Is die extra lijn nou echt mogelijk hier? Of is de kpn weer eens zo dom bezig??

Alvast bedankt *D

Ken

ps: Kom niet met een reactie van je kunt ook je lijn omzetten, ik heb hier al over nagedacht ;)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09
Als het niet mogelijk is, graven ze gewoon een gat in de grond, net zo diep tot ze op de telecom-backbone stuiten, voor hetzelfde tarief.
Laatst had een collega van me ook een ISDN-lijn aangevraagd, i.p.v. zijn analoge lijntje. Na een maand 2 facturen!

Houdoe

Verwijderd

Ik heb ISDN naast analoog (om belastingtechnische redenen). Ze vinden dat lastig bij KPN geloof ik, bij mij keken ze ook al heel moeilijk.

Verwijderd

In je meterkast of in je kruipkelder zit het esrapunt. Vanaf daar word dan een extra lijntje getrokken. In de meeste gevallen is dat gewoon mogelijk. Dit doet een montuer voor je. Zelf mag je er niet an zitten.

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

In principe is dit mogelijk, want zowel analoog als ISDN gebruiken maar 2 aders. De kans is errug groot echter dat KPN dit niet via het zelfde kabeltje wil doen.

Vandaag geen signature

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

In de meeste huizen in zit een ISRA punt met 4 draaden. Hiervan worden voor zowel PSTN (normale telefoonlijn) als ISDN maar 2 draden gebruikt, dus kan je zonder problemen een extra lijn laten aansluiten.
(er kan zelfs ISDN30 over 2 kabels!)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Ja hoor kan gewoon, heb het zel fook gehad.. No probz at all.. KPN deed ook helemaal niet moeilijk ofsow...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 16:31 schreef qless het volgende:
In de meeste huizen in zit een ISRA punt met 4 draaden. Hiervan worden voor zowel PSTN (normale telefoonlijn) als ISDN maar 2 draden gebruikt, dus kan je zonder problemen een extra lijn laten aansluiten.
(er kan zelfs ISDN30 over 2 kabels!)
Tussen kunnen en willen zit een heel groot verschil bij KPN (ook andere bedrijven BTW)

Verwijderd

Zoals hier boven gezegd is dit geen probleem. Het kan zijn dat als het een woningaansluiting betreft de aders ingelast moeten worden voor de deur. Bij woningaanluitingen worden/werden meestal maar 2 aders ingelast, omdat bij woningen meestal alleen maar 1 aderpaar gebruikt wortdt en dit scheelt uiteraard ook in de infrastructuur.

Verwijderd

speciaal voor dit soort dingen hebben ze 4 aders naar je ISRA gelegd, en je mag je ISRA WEL openmaken, sterker nog, dat moet als je je analoge lijntje wil aansluiten, maar alleen het bovenste deel mag open, het onderste zit verzegeld en mag je dus ook nie aan...
Maar in oude huizen komt de kabel nog wel eens "kaal" binnen, dan heb je nie veel keus want dan is er helemaal geen ISRA.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 18:04 schreef Belegen_Kaas het volgende:
speciaal voor dit soort dingen hebben ze 4 aders naar je ISRA gelegd, en je mag je ISRA WEL openmaken, sterker nog, dat moet als je je analoge lijntje wil aansluiten, maar alleen het bovenste deel mag open, het onderste zit verzegeld en mag je dus ook nie aan...
Maar in oude huizen komt de kabel nog wel eens "kaal" binnen, dan heb je nie veel keus want dan is er helemaal geen ISRA.
De kabel die naar je ISRA ( InfraStructuur Rand Apparatuur ) loopt is 4 aderig, waarvan dus bij woningaansluitingen meestal maar 2 aders ingelast zijn.!!!!!!

Bij oude huizen zit een zgn lasdop of een klein lasdoosje of het is de eerste woningaansluiting.
Pagina: 1