WD 2 TB USB wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo allemaal,

2 weken geleden heb ik een nieuwe WD 2 TB USB HDD gekocht. Schijf werkte prima, en ik heb hem gebruikt waar ik hem voor gekocht heb: gedigitaliseerde video's van iemand.
Alles klaar, schijf netjes ingedeeld en weer teruggegeven aan die persoon.
Die meldt vervolgens dat de schijf niet herkend wordt, ik nog wat tips gegegen over verschillende USB poorten etc maar dat haalde niks uit.
Nu heb ik de schijf hier thuis liggen en inderdaad, hij wordt gewoon niet herkend. Schijf gaat aan (lampje brand, knippert niet), en ik voel hem ook gewoon draaien.
Allerlei trucs geprobeerd om de schijf alsnog in explorer te laten verschijnen, (schijfbeheer > schijf initialiseren) maar daar staat die gewoon niet tussen.

Ik herrinerde me dat ik de schijf een label had gegeven met een punt (.) erin. Dus dacht dat dat misschien een probleem zou kunnen zijn. Maar omdat de schijf niet door windows wordt herkend, heb ik een Hirens Boot CD gemaakt en op een andere pc Gparted Magic geopend. En ook daar komt de schijf niet tevoorschijn. Ook niet in de lijstje als ik lsusb uitvoer.

Ik heb de schijf al uit de behuizing gehaald in de hoop daar een schijf te vinden die los te koppelen zou zij van de aansluiting maar dat lijkt vast te zitten. Dus ik kan ook niet controleren of de controller kapot is (omdat het lampje niet knippert).

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie? Of heeft er iemand tips? Of is deze schijf gewoon naar de gallemiezen?

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Het lijkt er sterk op dat de schijf defect is.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

En in het ergste geval kun je geen garantie claimen omdat je de behuizing hebt opengeschroefd.

Die 3,5" formaten hebben ook buiten bedrijf een schoktolerantie.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:34:
En in het ergste geval kun je geen garantie claimen omdat je de behuizing hebt opengeschroefd.

Die 3,5" formaten hebben ook buiten bedrijf een schoktolerantie.
Als je een behuizing waarin een hdd zit openschroeft, dan vervalt de garantie op de schijf zelf?

Heb je daar een bron van?

Maar inderdaad, het ding lijkt stuk te zijn.

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-12-2025
Dat is niet echt grappig om te horen, maar helaas had ik inderdaad dat vermoeden ook al.

Je ziet niet dat de schijf open is geweest, zijn 2 plastic delen die elkaar vastklemmen. Die heb ik met telefoongereedschap (plastic) opengemaakt.
Ik ga kijken wat coolblue er van vindt.
Ondertussen begin ik vast met het opnieuw overzetten van de bandjes helaas....

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Als je met media werkt, die vervoerd wordt, dan is het belangrijk, dat je op de pc waar het bewerkt wordt, de data even bewaard totdat de media weer op een andere pc staat.
Er zijn 100 mogelijkheden dat je externe hd defect kan gaat, zeker tijdens transport.
En eigenlijk heet dit back-up.
Pagina: 1