Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinconjour
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-09 20:31
Mijn vraag
Ik heb afgelopen donderdag mijn zelfbouw pc ontvangen, echter start deze niet op (geen bios screen). Zodra ik hem start brand bij ez-debug de volgende lampjes:
- 0.5 seconde CPU (daarna gaat deze uit)
- 3 seconde DRAM (daarna gaat ook deze uit)
Zodra de lampjes uit zijn blijven alle fans wel draaien, dus ik ga ervanuit dat hij wel nog loopt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alle hardware welke ik gebruik is hier te vinden (geheugen 2x):
gallery: robinconjour

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met 1 geheugenkaart (beide getest, slot 2 en slot 4), alle stekkers opnieuw aangesloten.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Beste antwoord (via robinconjour op 04-02-2017 15:39)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

robinconjour schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 02:10:
Mijn vraag
Ik heb afgelopen donderdag mijn zelfbouw pc ontvangen, echter start deze niet op (geen bios screen). Zodra ik hem start brand bij ez-debug de volgende lampjes:
Zodra de lampjes uit zijn blijven alle fans wel draaien, dus ik ga ervanuit dat hij wel nog loopt.

Met 1 geheugenkaart (beide getest, slot 2 en slot 4), alle stekkers opnieuw aangesloten.

Je gekozen moederbord stamt uit een tijd dat de processor nog niet bestond. Ergo, het mobo kan niet overweg met de cpu.
Dit is (waarschijnlijk) op te lossen door je bios te updaten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

robinconjour schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 02:10:
Mijn vraag

Je gekozen moederbord stamt uit een tijd dat de processor nog niet bestond. Ergo, het mobo kan niet overweg met de cpu.
Dit is (waarschijnlijk) op te lossen door je bios te updaten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinconjour
Beste,
Is dit dan op te lossen met de bios update van 03-11-2016 : https://www.msi.com/Mothe...50M-MORTAR.html#down-bios ; En is het mogelijk om de update te doen met de huidige processor?

[ Voor 20% gewijzigd door robinconjour op 04-02-2017 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

robinconjour schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 02:25:
Beste,
Is dit dan op te lossen met de bios update van 03-11-2016 : https://www.msi.com/Mothe...50M-MORTAR.html#down-bios ; En is het mogelijk om de update te doen met de huidige processor?
Yes... Als je kijkt naar de vorige update uit november staat hier al:
"Supported next generation new Intel CPU."

Vervelende is alleen dat je een werkende processor nodig gaat hebben om het bios te kunnen updaten. Toevallig een vriend/kennis die een Skylake cpu heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinconjour
Ik heb hier eens op gereageerd: V&A aangeboden: Intel Celeron G3900 Doorgeef CPU ; anders ga ik eens rond vragen.

Er is dus geen probleem met mijn geheugen of bord naar alle waarschijnljkheid, enkel een bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

robinconjour schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 02:31:
Ik heb hier eens op gereageerd: V&A aangeboden: Intel Celeron G3900 Doorgeef CPU ; anders ga ik eens rond vragen.

Er is dus geen probleem met mijn geheugen of bord naar alle waarschijnljkheid, enkel een bios update?
Uiteraard nooit met zekerheid te zeggen maar ik ben er voor 99% van overtuigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bios versie is inderdaad een probleem. Als dat gefixed is zou het moeten werken.

Qua samenstelling vind ik het een bijzonder systeem. Voor welke taken ga je het systeem gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinconjour
Het updaten van de bios door een lokale computerwinkel was inderdaad de oplossing!

De pc is gebouwd voor meerdere virutal machines tegelijk te draaien en software development.
Pagina: 1