iMac als nieuw installeren: hoe zit dat met Time Machine?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15
Omdat ik sinds enige tijd problemen heb met mijn iMac 21.5 inch late 2012 (traagheid, vastlopen, beachballing) wil ik hem eigenlijk als nieuw gaan instellen, dus geen complete Time Machine reservekopie terugzetten. Dit terugzetten van een reservekopie heb ik namelijk al meerdere malen geprobeerd maar lost mijn probleem niet (blijvend) op. Ook schijf EHBO uitvoeren (geen problemen gevonden), gebruik Etre check (geen problemen gevonden) en opnieuw installeren van Sierra biedt geen uitkomst. Vandaar het idee om dan maar helemaal opnieuw te beginnen met een schone iMac.

Nu zou ik eerst zeker willen weten dat ik van mijn Time Machine losse bestande terug kan zetten op die nieuwe installatie (voornamelijk mijn iTunes- en Fotobibliotheken) Volgens deze https://support.apple.com/nl-nl/HT201250 Apple support site zou dat moeten kunnen, maar ik kan hier niet echt ervaringen van anderen over terug vinden. Werkt het inderdaad zo eenvoudig als ik denk: een schone installatie waar ik alleen bepaalde bestanden op kan terugplaatsen zonder dat ik weer allerlei instellingen en applicaties mee overneem?

Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.

Beste antwoord (via McLovinB op 05-02-2017 00:54)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, dat werkt zo makkelijk. Als je navigeert naar de harde schijf die je voor Time Machine gebruikt, kun ook zo bij de bestanden (Backups.backupdb > naam van je computer > Latest, of een eerdere datum). Dit werkt ook op een andere computer (die HFS+ kan lezen).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, dat werkt zo makkelijk. Als je navigeert naar de harde schijf die je voor Time Machine gebruikt, kun ook zo bij de bestanden (Backups.backupdb > naam van je computer > Latest, of een eerdere datum). Dit werkt ook op een andere computer (die HFS+ kan lezen).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Daedalus schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:41:
Thx! Het terugplaatsen van bestanden is inderdaad gelukt op die manier. Helaas kwamen de problemen na een hoopvolle start toch weer terug en inmiddels start hij helemaal niet meer op. Vermoedelijk toch een brakke HDD. Maandag maar ter reparatie aanbieden :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Draai voordat je 'm wegbrengt even de Apple Hardware Test en kijk in Schijfhulpprogramma naar de SMART status. Dit kan (helaas) niet de afwezigheid van problemen aantonen, maar mogelijk wel een indicatie geven van wat er eventueel stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Of start hem gewoon eens op van een installatie op een externe schijf. Probleem weg=schijf stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Daedalus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 01:07:
Draai voordat je 'm wegbrengt even de Apple Hardware Test en kijk in Schijfhulpprogramma naar de SMART status. Dit kan (helaas) niet de afwezigheid van problemen aantonen, maar mogelijk wel een indicatie geven van wat er eventueel stuk is.
Gedaan, geen problemen uitgekomen...

*edit: harde schijf was zo goed als overleden. Nieuwe ingezet en geupgrade naar 2TB. Schone Sierra installatie en alleen bepaalde bestanden vanuit Time machine backup teruggezet = zo goed als nieuwe iMac ervaring d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door McLovinB op 13-02-2017 00:05 ]

Pagina: 1